English Version
English

شناخت زبان بدن

شناخت زبان بدن

سلام دوستان راضیه هستم همسفر
سال نو را به همه تبریک می‌گویم، طاعات و عبادات همه مورد قبول درگاه حق باشد.
به نظرم برای داشتن وزن مناسب و جسم سالم باید علم آن را داشته باشم بعد حرکت و تلاشم را آغاز کنم چون هر چیزی اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد مفید می‌باشد وگرنه مُضر خواهد بود.
آقای مهندس می‌فرمایند: معجزه ما، جسم ماست؛ پس باید جسمم را بشناسم تا بتوانم به آن اهمیت بدهم، جسم من مانندِ خانه یا شهر وجودی‌ام است و خودش، خود را می‌سازد، فقط نیاز به مراقبت دارد. خانه هم اگر به آن نرسند لوله‌هایش فرسوده و کهنه می‌شود، دیوارها و در و پنجره‌ها از بین می‌رود و... سلول‌های جسم هم می‌میرند و سلول‌های جدید می‌آیند ولی باید مواد اولیه را به آن برسانم.
آقای مهندس همیشه می‌فرمایند: مواد اولیه نباید حتما گوشت و مرغ و چیزهای گران‌قیمت باشد؛ بلکه همان کاهو، خیارسبز، گوجه، لیمو، کشمش و... هم می‌توانند باشند؛ همچنین تحرک و ورزش برای مراقبت از بدن نیاز است.
تجربه من از لژیون جونز و اضافه وزن برای دخترم بود که با رعایت سبک درست غذا خوردن و استفاده از تخم‌مرغ آب‌پز به عنوان صبحانه، سالاد یک‌ساعت قبل از غذا شامل، کاهو، خیارسبز، گوجه، کلم، لیمو یا D.SAP و گردو یا کشمش بود، وزنش از ۸۵ کیلو به ۶۸ رسیده و خودم نیز با همراهی دخترم از ۷۳ به ۶۷ کیلو رسیدم، البته در کنار این موارد دو یا سه روز در هفته ورزش هم داشتیم و داریم.
تفکرات من خیلی می‌تواند در این مسیر به من کمک کند، قبلاً شاید به خودم می‌گفتم که دنیا دو روز بیشتر نیست، چند صباحی زندگی می‌کنم و تمام می‌شود، پس مواظبت از این جسم مهم نیست ولی امروز می‌دانم که پیشینه‌ای داشتم و حیات در بُعدهای بعدی ادامه خواهد داشت؛ پس همان‌گونه که در سی‌دی سفر گفتند: حیات در همه موارد هست و ادامه دارد، چه زیباست که ما با کشیدن زیباترین تصویر از حیات خویش آن را در دفتر طبیعت به امانت بگذاریم.

 

سلام دوستان فریده هستم همسفر
اگر کسی آموزش‌های این‌جا را دریافت کند و به آنها اهمیت دهد، قطعاً به نتیجه می‌رسد. قبل از ورودم به کنگره همیشه اضافه وزن داشتم و سعی می‌کردم آن را کاهش دهم؛ پیاده‌روی می‌کردم و رژیم‌های سنگین می‌گرفتم که باعث بیماری و ناراحتی معده‌ام شده بود، همه اینها را پستِ سر می‌گذاشتم ولی به وزن ایده‌آل نمی‌رسیدم. زمانی که سی‌دی‌های مرتبط با اضافه وزن را گوش دادم متوجه شدم اگر آموزشی صحیح دریافت کنم و در کنار آن آموزش، تفکر کنم می‌فهمم کجا، چه زمانی و به چه صورت باید استفاده کنم و اگر به موقع و در جای خودش کاربردی‌اش کنم، بسیار می‌تواند مؤثر باشد.
مدتی بود که زانو درد داشتم، به صورتی که زمان‌هایی اصلاً نمی‌توانستم قدم بردارم و زانوهایم حتی خم نمی‌شد، اما الآن سه ماه است که طبق آموزش‌ها پیش می‌روم و زانو دردم کاملاً تمام شده و احساس آرامش و سبکی می‌کنم.
وقتی به قبل خودم فکر می‌کنم، یادم می‌آید که گاهی وقتها عذاب وجدان می‌گرفتم که چرا این غذا یا تنقلات را الآن خوردم یا خیلی زمان‌ها می‌نشستم و ساعت‌ها آجیل و تخمه می‌خوردم ولی الآن در همان زمان‌ها، سی‌دی می‌نویسم و گوش می‌دهم. گاهی ما مادرها سر سفره می‌نشینیم و می‌گوییم این غذا را بخورید که حیف است یا اسراف می‌شود. اگر بتوانیم ذره‌ذره جلوی خوردن‌های اضافی را بگیریم به تعادل و سلامتی می‌رسیم.


سلام دوستان فاطمه هستم همسفر
در مورد لژیون جونز، روش‌هایی که در مورد کم کردن وزن برایم جالب بود؛ یکی این بود که برای کم کردن و کنترل وزن، ماه رمضان یک الگو برای کنگره می‌باشد؛ چرا که وقتی در این ماه دو وعده سحر و افطار را  سر وقت می‌خوردم، در پایان ماه چند کیلو از وزنم کم می‌شد و دوباره بعد از رمضان سر جای اول برمی‌گشتم؛ پس آن سه وعده غذایی که آقای مهندس می‌فرمایند سر ساعت باید خورده شود، از روش‌های تأثیر‌گذار کاهش وزن است.
روش دیگری که این متد به ما آموزش می‌دهد این است که با زبان بدن خود آشنا شویم و بدانیم به ما چه می‌گوید؛ بارها بود که نیاز بدن من آب بود ولی وقتی درِ یخچال را باز می‌کردم اول شیرینی می‌خوردم، در صورتی که اگر یک لیوان آب می‌خوردم، حسِ نیاز بدنم تأمین می‌شد؛ پس این متد به ما یاد می‌دهد که زبان بدن را بلد باشیم تا بدانیم بدن از ما چه می‌خواهد.
روش دیگر ممنوع کردن بعضی غذاها از بدن می‌باشد؛ مثلاً به بدن می‌گوییم شیرینی نخور! در اینجا آقای مهندس می‌گویند: اگر این کار را انجام دادیم، بدن خود را دزد بار میآوریم، یعنی بدن موادی را می‌خواهد و به او نمی‌دهیم، بعد از مدتی که رژیم را تمام کردیم و شروع به خوردن می‌کنیم، بدن سعی می‌کند همه این‌ها را ذخیره کند که به صورت قند و چربی و اضافه وزن در بدن نمایان می‌گردد.
إن‌شاءالله که لژیون جونز را به صورت حضوری در این نمایندگی برگزار کنیم و با زبان بدنِ خود آشنا شویم تا بتوانیم به تعادل برسیم.

گردآوری: رابط خبری لژیون سردار، راهنمای تازه‌واردین همسفر سمیه

ارسال: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .