English Version
English

تغذیه سالم لازمه داشتن زندگی سالم

تغذیه سالم لازمه داشتن زندگی سالم

اولین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی خیام روز دوشنبه با استادی راهنمای جونز همسفر سمیه، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مرضیه با دستور جلسه «تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.
 

خلاصه سخنان استاد:

مسئله امروز اضافه‌وزن و تغذیه سالم است که جناب مهندس این مسئله را هم مثل مسئله اعتیاد حل کردند و در اختیار ما قرار دادند. من جزو افرادی بودم که اضافه‌وزن داشتم و فکر می‌کردم لاغر نمی‌شوم؛ ولی خدا را شکر به لطف جناب مهندس راه درمان را شناختم و متوجه شدم که هیچ‌کس، هیچ دارویی، هیچ نوع عملی و هیچ نوع جادویی نمی‌تواند به من کمک کند مگر اینکه خودم خواسته کاهش وزن را داشته باشم اگر من خواسته نداشته باشم هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. در مورد اضافه‌وزن و راه درمان آن جناب مهندس واضح صحبت کردند که به‌راحتی می‌توانیم از سخنان ایشان استفاده کنیم. من به‌وسیله روش DST یاد گرفتم که چطور وزن خودم را بدون هیچ مشکلی کنترل کنم.
هم‌زمان با شروع کاهش وزن من یکی از دوستانم عمل جراحی زیبایی انجام داد او در عرض یک هفته به نتیجه رسید و من در عرض یک سال. تفاوت من و دوستم در این است که او به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند از خوردن لذت ببرد و هیچ‌وقت نمی‌تواند از ورزش دست بکشد، ولی من به‌راحتی می‌توانم از تغذیهٔ سالم لذت ببرم و اگر مدتی نتوانم ورزش کنم باتوجه‌به شناختی که از ساختمان جسم دارم می‌توانم وزن خودم را کنترل کنم و هیچ نگرانی نداشته باشم.
من سال‌ها قبل از رسیدن به وزن ایده‌آل خود تمام راه‌های زیادی را امتحان کردم مثل خوردن انواع قرص‌های شیمیایی، گیاهی، رژیم سخت و یا ورزش‌های سخت و به‌محض کنارگذاشتن آنها دوباره وزن من برگشت می‌کرد؛ چون من همیشه این را مدنظر داشتم که باید به‌سرعت وزن کم کنم و این به دلیل عدم آگاهی من در این زمینه بود.
 به‌وسیله مطالب مفید جناب مهندس یاد گرفتم برای داشتن یک زندگی سالم باید از تغذیه سالم برخوردار باشم باید از مواد نگهدارنده و کنسروها تاحدامکان استفاده نکنم آب کافی بخورم از خوردن آب یخ پرهیز کنم از پروتئین به میزان کافی استفاده کنم از سبزیجات حتماً قبل وعده‌غذایی استفاده کنم در برنامه غذایی از غلات و حبوبات که دارای فیبر هستند استفاده کنم از روغن‌های مضر مثل مایع و جامد استفاده نکنم و از همه مهم‌تر زمان خوردن و آشامیدن خود را مشخص کنم و از ورزش‌کردن غافل نشوم.
 هر چیزی مکملی دارد من مادر باید یاد بگیرم و سعی کنم به بچه‌هایم یاد بدهم تا در آینده مشکلاتی را که من متحمل شدم نداشته باشند فرقی ندارد من چاق باشم یا لاغر رعایت نکات تغذیه سالم در زندگی به‌سلامت من کمک می‌کند. کسانی که می‌خواهند وارد لژیون تغذیه سالم بشوند باید یاد بگیرند صبور باشند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. زمان دارایی ارزشمندی است که نمی‌توان از خرج‌شدن آن جلوگیری کرد فقط می‌توان آن را با تبدیل به مهارت و تجربه پس‌انداز کرد.
ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

 برگزاری جلسه لژیون سردار

 معرفی نفرات برتر آزمون اسفندماه

 اهدای لوح به اعضای لژیون سردار

 تقدیر از نگهبان و دبیر دوره قبل

تایپ: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون چهارم) و همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم) و همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر صفیه (لژیون اول)
ویرایش متن و ارسال مطلب: همسفر مرضیه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
عکاس: مرزبان خبری همسفر مائده
همسفران نمایندگی خیام نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .