English Version
English

تخریب اضافه وزن کمتر از اعتیاد نیست!

تخریب اضافه وزن کمتر از اعتیاد نیست!

جلسه سیزدهم از دور هشتم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی وکیلی با استادی راهنمای تازه واردین مسافر محسن و نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه "تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره 60" در روز یکشنبه مورخه19 فروردین ماه 1403 راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:
خیلی خوشحال هستم از حضور در این جایگاه خدمتی و تشکر می‌کنم از نگهبان جلسه و امیدوارم بتوانم از مشارکت‌های شما آموزش بگیرم.
با اینکه یک هفته از شروع کنگره در سال جدید گذشته، این سال جدید را بهتون تبریک می‌گویم و امیدوارم عبادات‌تان نیز قبول درگاه حق تعالی قرار گرفته باشد.
ابتدا یک مقدمه عرض کنم از کنگره ۶۰ و بعد برسیم به دستور جلسه.
هنگامی که تازه وارد می‌آید تصور می‌کند که کنگره ۶۰ فقط در زمینه اعتیاد فعالیت دارد اما با شنیدن اعلام سفر که مثلاً در ادامه مسافر تغذیه سالم هستم و وزن کم کرده‌ام متعجب می‌شود. اولین کار آقای مهندس در کنگره 60 بستن پرونده اعتیاد بود با درمان آن به وسیله داروی مناسب و به مقدار مناسب و در زمان مناسب.
مسئله بعدی و جایگزینی که بعضی از دوستان در کنگره برای مواد پیدا کرده بودند بحث الکل می‌باشد که با تدابیر آقای مهندس به عنوان یک ماده آنتی ایکس معرفی و بساطش برچیده شد.
و پس از آن درمان سیگار انجام شد با همان روش دی اس تی و داروی آدامس نیکوتین که در جریان هستید و امروز تمرکز کنگره ۶۰ روی بحث اضافه وزن می‌باشد. کسانی که با اضافه وزن درگیر هستند می‌دانند که عوارض و پیامدهای آن کمتر از مواد مخدر نیست و نه تنها باعث یک سری محدودیت‌ها برای فرد می‌شود بلکه یک سری بیماری‌ها را نیز موجب می‌شود مانند مشکلات اسکلتی در ستون فقرات یا زانوها و بیماری‌های‌ قلبی وعروقی و غیره...
به همین دلیل افراد زیادی حاضرند برای حل مشکل اضافه وزنشان بروند زیر تیغ پزشک نماها و جان خودشان را به خطر بیندازند. روش‌هایی مانند پیکر تراشی که چربی‌های زیر پوست را می‌برند و با مکش آن را از بدن خارج می‌کنند که عمل بسیار دردناکی است و عوارض خیلی زیادی در بر دارد. یا برای اینکه غذای کمتری به بدنشان برسد عمل برش روده یا عمل معده انجام می‌دهند و یا از قرص‌ها و کپسول‌های لاغری یا دمنوش‌ها استفاده می‌کنند. یا شیشه (آمفتامین) که یک ماده مخدر خطرناک می‌باشد را برای لاغری مصرف می‌کنند این روش در بین زنان رایج‌تر است.
به طور کلی دو روش برای کاهش وزن در دنیا وجود دارد که یکی جلوگیری از رسیدن مواد غذایی به بدن یا همان رژیم غذایی است و روش دوم بالا بردن سوخت و ساز بدن با برنامه‌های ورزشی خیلی سخت هست که هر دو روش را آقای مهندس رد می‌کنند و مخالف هستند. در رژیم‌های غذایی اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی سلول‌های بدن از موادی که لازم دارند محروم می‌شوند شروع می‌کنند به تخریب بدن از درون. مثلاً بدن به پروتئین نیاز دارد و هنگامی که این پروتئین به بدن نرسد به جای چربی سوزی بدن شروع می‌کند به استفاده از پروتئین جاهای غیر ضروری مثل صورت برای محل‌های ضروری‌تر مانند ماهیچه‌های قلب که باعث خراب شدن صورت یا ریزش مو می‌شود که نشانه‌ایست از اشتباه بودن راه و روش مورد استفاده. متد کنگره 60 این است که باید همه چیز را به مقدار لازم به بدن برسانی و بدن با هوشمندی خودش مواد لازم را جذب و اضافات را دور می‌ریزد در غیر این صورت آخرین چیزی که بدن می‌سوزاند چربی‌های اضافه است.

بنابراین روش کنگره این است که برای تامین پروتئین از تخم مرغ استفاده کنیم، حبوبات را زیاد مصرف کنیم از گوشت به اندازه کافی استفاده نماییم و همچنین از عادت‌های نادرست غذایی مانند خوردن غذای خام به همراه غذای پخته یا نوشیدن آب در حین غذا خوردن دوری کنیم اگر سر سفره چند نوع غذا هست فقط از یک غذا استفاده کنیم و...
البته مطالب زیادی باقی مانده است که در مشارکت‌های بعدی خواهم گفت. ممنون و متشکر

خلاصه نویسی مسافر علی لژیون هفتم
عکاس خبری مسافر مرتضی لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .