English Version
English

غذای مناسب با مقدار مناسب و در زمان مناسب

غذای مناسب با مقدار مناسب و در زمان مناسب

پنجمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی وکیلی، به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر فرخنده، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر سمیه با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل با متد کنگره۶۰» روز دوشنبه بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ در محل نمایندگی آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان محترم ممنونم که به من اجازه خدمت دادند. خوشحالم که امروز توفیق پیدا کردم تا در شعبه حضور پیدا کنم و شما را ببینم. روزهای آخر ماه مبارک رمضان است و اتفاق بسیار زیبایی است که در کنار هم سفره افطاری را پهن می‌کنیم و لذت افطاری و روزه گرفتن را تجربه می‌کنیم. ان‌شاءالله در سال‌های آینده هم اتفاقات به همین شکل رقم بخورد.
تجربه‌ای که از اضافه وزن باید امروز در موردش صحبت بکنیم؛ افراد زیادی درگیرش هستند، اضافه وزن دارند و نگران هستند. یکی از مسائل مهم درد مفاصل، کمردرد و زانودرد است که مرتب گله دارند و داروها و ویتامین‌های مختلفی استفاده می‌کنند.
آقای مهندس بعد از درمان سیگار، روش کاهش وزن و تغذیه سالم را به ما آموزش می‌دهند که چه غذاهایی بخوریم و چگونه و به چه مقداری استفاده کنیم، با همان فاکتورهایی که در روش DST استفاده می‌شود؛ داروی مناسب با مقدار مناسب و در زمان مناسب، همین روش در لژیون‌ جونز هم ابداع شد و راهنماهای این لژیون آموزش می‌دهند. افرادی که ۱۰کیلو اضافه وزن دارند می‌توانند در این لژیون‌ها شرکت کنند و مهم‌ترین مسئله این است که آموزش بگیرند و جهانبینی پیدا کنند که جسم ما عین یک اتم است و ساختمان خیلی پیچیده، عظیم و گسترده‌ای است. جسم ما نه تنها، به جهان فیزیکی و چیزهایی که برای ما قابل محسوس است ارتباط دارد، اگر بتوانیم طبق فرامین الهی با تفکر و اندیشه عمل کنیم می‌توانیم متوجه شویم که جسم ما با جهان ماوراء هم ارتباط دارد و از این ارتباطات انرژی می‌گیرد. کسانی می‌توانند به این مرحله دست پیدا کنند که ابتدا جسم سالمی داشته باشند که فکر سالم در جسم سالم است. وقتی جسم سالم باشد در مرکز دایره قرار می‌گیرد و از اضافات جلوگیری می‌کند.
افراد زیادی به راهنماهای جونز مراجعه می‌کنند که شرایط یا امکان شرکت در لژیون را ندارند و درخواست آموزش برای کاهش وزن خود می‌کنند. به آن‌ها می‌گویند: این‌گونه نیست که فقط الگوبرداری کنید و ما فقط منابع را به شما معرفی کنیم و شما انجام دهید بلکه آموزش‌ها باید حتماً در لژیون انجام شود که آموزش بگیرید و مشارکت کنید تا ما از وضع شما باخبر شویم و این یک سفر بسیار دقیق و جالبی است.

من آذر ماه سال 1402، به‌خاطر اضافه وزن و زانودرد شدیدم در اصفهان وارد لژیون جونز شدم. هرچه برای شما از زیبایی این سفر بگویم کم گفته‌ام، بسیار زیبا و آرام به روش تدریجی DST است؛ به‌طوری که شما با تک‌تک سلول‌های بدنتان ارتباط برقرار می‌کنید. وقتی یک سلول مانند یک اتم در ساختمان جسم ما عمل می‌کند و نیروگاه خیلی قوی و مجهزی است، باید در جهانبینی یاد بگیرید که چگونه با جسم خود رفتار کنید که باعث شود این جسم، سلول‌ها را تربیت کند و در مسیر اصلی خودشان قرار بگیرند.
آقای مهندس در سی‌دی اتوفاژی می‌گویند: اگر کسی بیش از ۱۲ساعت گرسنگی بکشد و چیزی نخورد سلول‌های بیمار توسط سلول‌های سالم خورده می‌شوند. اتو یعنی خود و فاژی یعنی خوردن، اتوفاژی یعنی سلول‌های سالم، سلول‌های بیمار را خرد می‌کنند و می‌خورند مثل بازیافتی که در کشور انجام می‌شود؛ وقتی کارخانه‌ها مواد اولیه کم دارند از بازیافت‌ها استفاده می‌کنند و آن‌ها را به مواد نو تبدیل می‌کند دقیقاً همین کار در بدن انجام می‌شود. بحث اتوفاژی و سی‌دی آن می‌تواند در شناخت ساختمان جسممان به ما خیلی کمک کند. سلول‌های سرطانی در بدن همه افراد وجود دارد، بحث غذا خوردن درست، زمان غذا و میزان غذا خوردن است که می‌تواند روی این سلول‌ها مدیریت کند و آن‌ها را از بین ببرد و جسم سالمی داشته باشیم.
اضافه وزن را نمی‌توان یک‌دفعه پایین آورد؛ همان‌طور که آرام‌آرام و تدریجی به‌خاطر غذاهای اضافی که خورده‌اید، چربی‌ها و کربوهیدرات‌های اضافی در بدنتان انباشته شده است و در مصرف مواد غذایی و چگونگی آن تفکر نکرده‌اید این اتفاق افتاده و برای کاهش وزن هم باید آرام‌آرام و تدریجی صورت بگیرد. دنبال این نباشید که چربی‌ها در بدن سوخته شود بلکه باید با زبان بدن با بدن رفتار کنید و حرف بزنید که آن وقت خودِ بدن چربی‌های اضافه را بیرون می‌ریزد و این نکته بسیار مهمی است.

در کاهش وزن، ذهن هم بسیار تأثیرگذار است؛ اگر ذهن از تنش، خشم و ترس دور باشد و آرام باشد مطمئناً می‌توانید جسم سالمی پیدا کنید و در مسیر کاهش وزن قدم بردارید.
یکی از فاکتورهای خیلی مهم در لژیون جونز این است که نیم ساعت قبل از ناهار و شام، سالاد سبزیجات، گوجه، خیار و... خورده شود. برای کسانی که طبع سردی دارند، می‌توانند با کشمش، زنجبیل و گردو ترکیب کنند و با هر طعم‌دهنده‌ای که دوست دارند مثل سرکه، آبغوره و...  مخلوط کنند و نیم ساعت قبل از غذا استفاده کنند. تجربه‌ای که من این چند ماه داشتم؛ این سالاد این‌قدر لذت‌بخش است و جذب بدن می‌شود که بدن آلارم می‌دهد که موقع سالاد خوردن من است. بدن آن را می‌بلعد و نیاز مبرم به آن دارد. این باعث می‌شود ولع نسبت به غذا خوردن بسیار کاهش پیدا کند و نیم ساعت بعد با یک آرامشی غذا می‌خورید بدون ولع و ترس از اینکه اگر این غذا را زیاد نخورم بعداً گرسنه می‌مانم و بدنم کم می‌آورد، با میل غذا را می‌خورید و جالب این است که تا یک اندازه‌ای که غذا خوردید بدن دوباره آلارم می‌دهد که کافی است بدون هیچ‌گونه فشاری، دست از غذا می‌کشید و اشباع را حس می‌کنید.
کسانی که زیاد غذا می‌خورند به‌خاطر ترس است که بدن کم نیاورد. به‌قول آقای امین می‌گویند: کسانی که نذری‌ها را زیاد می‌گیرند و انباشته می‌کنند که غذا کم نیاورند دقیقاً این افراد هم مثل آن‌ها هستند که ولع دارند بعداً بدن کم نیاورد، در صورتی‌که این کاملاً اشتباه است، او دارد چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را در بدنش ذخیره می‌کند و این باعث اضافه وزن و چربی اوره در بدن می‌شود که بسیار نگران‌کننده است.

روزی نیم ساعت پیاده‌روی کنید تا ضربان قلب بالا رود و تعرق اتفاق بیفتد که بعد از آن به‌خاطر کالری‌سوزی و چربی‌سوزی احساس می‌کنید که چقدر آرامش پیدا کرده‌اید.
یکی دیگر از روش‌ها این است که در طول روز بین ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب حتماً بخورید ولی خیلی سرد و یخ نباشد. اتفاقی که می‌افتد این است که بدن تلاش می‌کند بین درجه حرارت آب و درجه حرارت بدن تعادل به‌وجود آورد، اینجا کالری‌سوزی اتفاق می‌افتد و هم آب جذب می‌شود و آب نتیجه و تأثیر بسیار خوبی در کاهش وزن دارد.
حس هم بسیار تأثیرگذار است؛ ببینید در هنگام غذا خوردن چه حسی دارید، آیا ترس دارید که غذا تمام شود و شما زیاد نخورید که بعداً کم بیاورید یا حس شما این است که دوست دارید غذای سالم و نیاز بدن را به اندازه و در زمان مناسب بخورید. در روش کاهش وزن در لژیون جونز به ما گفته می‌شود: صبحانه را بین ساعت ۷ تا ۸ صبح، ناهار را بین ساعت ۱۲ الی ۱۴ و شام را از ساعت ۷ الی ۹ شب بخورید. وقتی در این زمان‌ها غذا را میل می‌کنید بدن فرصت دارد که غذا جذب شود و حالت سنگینی و اضافه وزن نداشته باشید.
وقتی این ‌روش‌ها را انجام دهید، به جایی می‌رسد که می‌بینید اصلاً نیازی ندارید که غذا بخورید و لذت عجیبی می‌برید؛ عین مصرف‌کننده مواد که ۱۰دقیقه قبل از مصرف دوز دارویش احساس خلع می‌کند، حالش بد است، خمار است و آن لحظات سرنوشت‌سازی برای یک مصرف‌کننده است چون سیستم شبه‌افیونی بدن دارد آن موادی را که از بیرون وارد شده، خارج می‌کند و خودِ بدن تولید می‌کند دقیقاً در برنامه جونز هم همین اتفاق می‌افتد، در آن لحظه بدن چربی‌ها را بیرون می‌ریزد و این نکته بسیار مهمی است که شما احساس سبکی و آرامش عجیبی دارید. جهانبینی و ذهن شما درگیر این موضوع می‌شود که حس می‌کنید سلول‌های بدنتان با شما همکاری می‌کنند و این خیلی زیباست.
وقتی وزن کاهش پیدا می‌کند سلول‌ها به‌خاطر اینکه پروتئین جذب کنند عضلات صورت را می‌خورند، این باعث افتادگی صورت می‌شود و بین پوست و گوشت مقداری فاصله می‌افتد. برای جلوگیری از این موضوع، آقای مهندس به مصرف پروتئین توصیه می‌کنند؛ به‌خصوص هفته‌ای ۵عدد تخم مرغ آب‌پز بخورید حتی اگر هر روز هم بخورید باز هم بسیار خوب است چون پروتئین آن بالا و کالری آن پایین است و این باعث می‌شود که عضلات صورت نریزد و ماهیچه‌ها از بین نرود.
در این سفر خواب شما هم تنظیم می‌شود. ۹۰درصد کسانی که بی‌خوابی دارند به‌خاطر خشم است، خشم ناشی از عدم جهانبینی و اندیشه است که در هنگام خواب در فکر این است که چگونه با او تسویه و برخورد کند و این افکار به او اجازه نمی‌دهد که بخوابد. با سفر جونز به‌خاطر آرامشی که پیدا می‌کند دیگر دچار این خشم نمی‌شود؛ پس ذهن آرام باعث کاهش اضافه وزن می‌شود چون یاد گرفته اگر کسی به او ظلم کرد به دلیل جهل و نادانی‌اش است. آقای مهندس در یکی از سی‌دی‌هایشان اشاره کردند که همه انسان‌ها، اعمالشان در رهن و اجاره است؛ یعنی اگر کسی به شما ظلم می‌کند بدانید یک جایی کاری کرده‌اید که خداوند این فرد را قرار داده تا به تو ظلم کند. اگر در زندگی خود مصرف‌کننده دارید، بدانید که در رهن و تسویه حساب هستید و دارید آن گرویی خود را پرداخت می‌کنید، در جهان فیزیکی یا جهان قبلی کاری کرده‌اید یا در جهان قبلی از خدا خواسته‌اید به شما ارتقاء، تزکیه و پالایش دهد و حالا به‌واسطه داشتن یک مصرف‌کننده است که ترکش‌ها را بخورید، آب‌دیده شوید تا تزکیه و پالایش شوید؛ پس در کار مصرف‌کننده‌های خود تجسس، قضاوت، توبیخ، ناله، نفرین و... نکنید. همه افراد خانواده در این امر دخیل هستید، تسلیم قدرت خدا شوید و بگویید: خدایا می‌پذیرم، کمک می‌کنم تا ان‌شاءالله از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

خیلی ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

همسفر باران و همسفر مرضیه از لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم) با نوشتن چهل سی‌دی وارد سفر دوم جهانبینی شدند. سایت همسفران نمایندگی وکیلی، این رهایی را به ایشان، خانواده و راهنمای محترمشان تبریک گفته و برایشان موفقیت روزافزون آرزومند است.

گزارش تصویری از مراسم افطاری همسفران نمایندگی وکیلی

تایپ و ارسال: همسفر افسانه، لژیون راهنما همسفر فهیمه( لژیون سوم)
همسفران نمایندگی وکیلی یزد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .