English Version
English

لژیون جونز و تغذیه سالم فقط برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند نیست

لژیون جونز و تغذیه سالم فقط برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند نیست

جلسه ششم از دوره چهلم جلسات آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی خمین با استادی ایجنت محترم نمایندگی مسافر بهرام، نگهبانی مسافر حیدرعلی و دبیری مسافر علی با دستور جلسه تجربه من از اضافه وزن  و تعادل آن با متد کنگره ۶۰ در روز یکشنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ شروع به کار نمود.

سلام دوستان بهرام هستم مسافر
سپاس‌گزار خداوند بزرگ هستم که توفیق داد در این جایگاه خدمت کنم و از نگهبان و دبیر عزیز تشکر می‌کنم و همین‌طور از لژیون دهم و راهنمای محترم آن آقای مرتضی که اجازه خدمت‌گزاری در این جایگاه را به من دادند تشکر می‌کنم.
وقتی‌که یکی از اهداف کنگره ۶۰ در سال ۱۴۰۲ بحث کاهش وزن مطرح شد مشخص بود که کم کم این اتفاق می‌افتد که این موضوع در دستور جلسات کنگره هم قرار بگیرد. آقای مهندس هیچ موضوعی را از ابتدا با جدیت منع نکردند و در ابتدا مطرح می‌کردند و به آن می‌پرداختند و مزایا و معایب آن را می‌گفتند.
مثلاً موضوع سیگار را مطرح کردند ولی نگفتند کسی که سیگار می‌کشد در کنگره جایگاه خدمتی ندارد و در ابتدا راهنمایان هم سیگار می‌کشیدند و به لژیون هم می‌آمدند ولی کم کم به جایی رسید که سیگار کشیدن از کنگره حذف شد و اجازه خدمت به افرادی که سیگار می‌کشند را ندادند.
در مورد اضافه وزن هم همین‌طور است دوستانی که می‌خواهند مرزبان شوند داخل فرم مرزبانی آن‌ها موارد قد، وزن و اضافه وزن مطرح می‌شود و کسانی که اضافه وزن آن‌ها بیش از ۱۰ کیلوگرم باشد امکان خدمت کردن در کنگره ۶۰ را ندارند. امروز اولین روزی است که این موضوع در دستور جلسات کنگره قرار داده شده و من خیلی خوشحال هستم که در این دستور جلسه کارگاهی در خدمت شما هستم چرا که تجربه اضافه وزن را داشتم.
در مورد تجربه‌ من باید بگویم من از کودکی درگیر اضافه وزن بودم و در زمان مصرف به ‌دلیل تخریب مواد این قضیه تا حدودی کنترل شده بود ولی بعد از آن‌که وارد کنگره شدم کم کم دوباره افزایش وزن شروع شد و من با وزن ۸۵ کیلوگرم وارد کنگره شدم و بعد از آن‌که درمان شدم کم کم وزن من تا ۱۰۵ کیلوگرم هم رسید و در وزن ۱۰۵ کیلو تصمیم به کاهش وزن گرفتم. نکته مهم این است که من این ۲۰ کیلو اضافه وزن را اصلاً متوجه نشدم و می‌خواهم بگویم این‌قدر این قضیه به آرامی صورت می‌گیرد که کسی متوجه آن نمی‌شود ولی به هر حال با افزایش وزن یک‌سری از توانایی‌های ما از بین خواهند رفت و حتی برای راه رفتن ساده نیز به مشکل برمی‌خوریم و چون این افزایش وزن به آرامی اتفاق می‌افتد ما متوجه از بین رفتن توانایی‌های خود نمی‌شویم و اقدامی برای آن نمی‌کنیم ولی به هر حال من نقض فرمان کرده بودم و طغیان در شهر وجودی‌ام باعث شده بود که وزن ۸۵ کیلویی به ۱۰۵ کیلوگرم برسد و حالا بایستی کاری می‌کردم که وزن من به حالت طبیعی خودش برگردد به همین دلیل تصمیم به کاهش وزن گرفته بودم ولی شروع این کار برای من خیلی سخت بود تا این‌که یک روز آقای مهندس اضافه وزنم را به من یادآوری کردند و از من خواستند که وارد لژیون جونز بشوم و سفر کنم. وقتی دیدم که آقای مهندس دغدغه اضافه وزن من را دارند و به من گفتند برای کاهش وزن به لژیون جونز بروم این انگیزه خیلی محکمی برای من شد و همان روز راهنما انتخاب کردم و سفرم را شروع کردم. چه مفهوم قشنگی برایم داشت که دیدم اضافه وزن من برای آقای مهندس مهم می‌باشد و چقدر سلامتی ما برای آقای مهندس مهم است و در سی‌دی خفته هم می‌گویند که ما باید نیروهای از دست رفته را به دست آوریم چرا که ما باید از زندگی بهره‌مند شویم و از آن لذت ببریم چون بزرگ‌ترین معجزه حیات خود حیات است. انسان وقتی درگیر بیماری باشد وقتی که درگیر اعتیاد باشد وقتی که سیگاری باشد وقتی درگیر اضافه وزن باشد از زندگی بهره‌مند نیست و از زندگی لذتی نمی‌برد شاید خودش فکر کند که لذت می‌برد چرا که هر چقدر به آن شخص بگوییم که فلان مشکل را دارد خود آن شخص متوجه نخواهد شد ولی واقعیت این است که مشکل وجود دارد و همه این دستور جلسات و سی‌دی‌ها برای این است که ما آموزش بگیریم که چگونه مشکلات خود را حل نماییم. انگیزه‌ای که من برای کاهش وزن پیدا کردم از هما‌ن‌جا بود چون شروع این کار برایم راحت نبود. در کنگره برای درمان اعتیاد شربت اوتی را جایگزین می‌نماییم و برای درمان سیگار آدامس را جایگزین می‌کنیم ولی برای درمان اضافه وزن جایگزینی نداریم. از یک طرف مواد غذایی همیشه و همه جا در اطراف ما وجود دارند و ما می‌خواهیم کمتر و حساب شده از آن‌ها استفاده نماییم بنابراین کار ساده‌ای نمی‌‌باشد و البته کار سختی هم نیست و این کار خواسته قوی می‌خواهد. طبق شعر مولانا که آقای مهندس نقل کردند؛ «آب کم جوی تشنگی آور به دست تا بجوشد آب از بالا و پس» این خواسته تقویت شد و معادلات تغییر کردند و مسیر درمان اضافه وزن را برای من بسیار آسان کرد.
در مورد تعادل با متد کنگره ۶۰ اگر بخواهم بگویم اول این‌که لژیون جونز و تغذیه سالم فقط برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند نمی‌باشد که عده‌ای به خودشان بگویند چون ما اضافه وزن نداریم پس شامل حال ما نخواهد شد چرا که در کلام الله نیز آمده است به غذایی که می‌خورید توجه کنید و ما می‌خواهیم تغذیه سالم داشته باشیم وقتی انسان غذاهای تند و شور و فرآوری شده مصرف می‌کند و یا فست‌فود زیاد مصرف می‌کند در مراحل نفس مشکلاتی وجود دارد و بایستی با تزکیه و پالایش این مشکلات برطرف شود. واقعیت این است که انسان وقتی به یک دانایی دست پیدا کرد و نفس از مرحله میانه گذشت اصلأ نمی‌تواند خودش را راضی کند که یک‌سری از غذاها را بخورد. بنابراین شناختی که ما از غذاها پیدا می‌کنیم برای سلامت جسم خودمان می‌باشد و فقط برای چاقی و لاغری و زیبایی نیست چون غذا سوخت ماشین جسم ماست و آن هم سوختی که نقش ترمیم و بازسازی جسم را هم بر عهده دارد و به همین دلیل است که باید به غذایی که می‌خوریم توجه کافی داشته باشیم و از ماشین جسم خود و سوخت آن شناخت لازم را داشته باشیم. وقتی که انسان اضافه وزن پیدا کرد جسم او منبع بیماری‌ها می‌باشد چرا که کالبد چاق فضای بسیار مناسبی برای رشد بیماری‌ها می‌باشد و در این کالبد نیروهای منفی هم بستر مناسب خودشان را برای رشد پیدا می‌کنند پس مسئله کاهش وزن به واسطه کنترل نفس در تزکیه و پالایش و حرکت در مسیر تکاملی انسان هم بسیار مهم است و پیامی هم در این زمینه داریم که می‌گوید آهسته بدانید و پر نباشید که گرسنه طالب دانستن است.
خدا را شکر که در کنگره و توسط آقای مهندس صورت مسئله افزایش وزن و چاقی همانند صورت مسئله اعتیاد و سیگار کشف شد زیرا در بیرون از کنگره من انواع و اقسام روش‌های عجیب و غریب لاغری را در اطرافیان خودم دیدم و جالب این‌جاست که موفقیت من از همه آن‌ها بیشتر بود و همه از من سوال می‌کردند و راه‌کار می‌خواستند و واقعاً سخت بود که من بگویم چه اتفاقی افتاده است و از چه متدی برای کاهش وزنم استفاده کرده‌ام چون قوانین تغذیه سالم بسیار ساده است و شاید باور آن برای‌شان سخت بود که بپذیرند با رعایت این قوانین ساده من ۲۰ کیلو کاهش وزن داشته‌ام. غذای مناسب در زمان مناسب و به مقدار مناسب کلیت این سفر است که در قالب چند قانون ساده که مثلاً خوردن سالاد نیم ساعت قبل از غذا، خوردن تخم مرغ آب‌پز به عنوان صبحانه، نخوردن آب همراه غذا و مصرف فقط یک نوع میوه آن هم قبل از غذا خودش را نشان می‌دهد. البته این علم و متد در کنگره ۶۰ در عین سادگی نکات بسیار زیادی هم برای رسیدن به تعادل دارد که عزیزانی که خواستار دانستن آن باشند می‌توانند از سی‌دی‌های ساختمان جسم و اضافه وزن و کتابی که آقای مهندس در حال نگارش آن هستند در آینده استفاده کنند.
از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید سپاس‌گزارم.

نویسنده: مسافر محسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .