English Version
English

مسیری کاربردی برای کاهش وزن

مسیری کاربردی برای کاهش وزن

همسفر زهرا؛
از خداوند مهربان سپاس‌گزارم که کنگره۶۰ را در مسیر زندگی من قرار داد، همچنین از جناب آقای مهندس دژاکام سپاس‌گزارم که در کنار آموزش‌های نابشان با ابداع متد کاهش وزن من هم توانستم با تلاش خود و زحمات راهنمای گرامی خانم زهرا عزیز در مدت ۱۰ماه به کاهش وزن ۱۳ کیلوگرم برسم. امیدوارم همه عزیزانی که در این راه گام برمی‌دارند بتوانند محکم و استوار با کوشش خود به وزن متعادل و ثابت برسند و از صحت و سلامت جسم و روان سالم برخوردار باشند، چراکه عقل سالم دربدن سالم نهفته است. در کنگره۶۰ توسط جناب آقای مهندس دژاکام راه اصولی کاهش وزن کشف شد و افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه آسیبی به بدن خود به وزن ایده‌آل برسند. قبل از ورودم به لژیون تغذیه‌سالم مقدار و زمان غذای من نامشخص بود، از طرفی هم درست به بدن خود املاح، مواد معدنی و ویتامین‌های مفید را نمی‌رساندم، گاهی ساعت‌ها بدن خود را گرسنه نگه می‌داشتم و گاهی ریزه‌خواری یا گاهی از چند خوراکی مختلف باهم و هم‌زمان استفاده می‌کردم که کار بیهوده‌ای بود و کاملا به سیستم گوارشی من آسیب وارد می‌کرد؛ ولی من متوجه هیچ‌کدام نبودم و نمی‌دانستم عدم خوردن یک صبحانه ساده در حد یک تخم‌مرغ آب‌پز چقدر می‌تواند نیاز‌های بدن من را در طول روز تامین کند و بدن تا ساعت‌ها سیر باشد، حتی عدم نوشیدن آب بین غذا و خوب جویدن و در آرامش غذا خوردن می‌تواند هم در سلامت و هم در عدم چاقی موثر باشد. با طی‌کردن این سفر بسیاری از بیماری‌های من مانند کیست، بیماری لوپوس، کم‌خونی، بی‌خوابی درمان شده است و من خدای خود را شاکرم. از این‌که به من وقت مشارکت دادید صمیمانه سپاس‌گزارم.

همسفر فاطمه؛
از جناب آقای مهندس بسیار تشکر می‌کنم که متد کاهش وزن را برای اعضای کنگره قرار دادند تا بتوانیم از این روش استفاده کرده و وزن خود را به وزن ایده‌ال موردنظر برسانیم و در پی آن به سلامتی و آرامش برسیم. وقتی‌که دچار اضافه وزن می‌شدم به دنبال آن مشکلات و بیماری‌های متعددی به سراغم می‌آمد، هر اقدامی برای کاهش وزن خود انجام می‌دادم و از هر روش کاهش وزن استفاده می‌کردم؛ ولی بعد از قطع آن چند برابر وزنم اضافه می‌شد. اضافه وزن من هم به دلیل عدم آگاهی و رعایت‌نکردن مسئله تغذیه بود، به‌طوری‌که هم زیاد می‌خوردم و هم فعالیت بدنی مناسب نداشتم. همه این‌ها باعث شده بود کاهش وزن نداشته باشم و همیشه در حسرت کم‌کردن وزن خودم بودم.
وقتی به کنگره آمدم و به روش‌های کنگره ایمان آوردم متوجه شدم که جناب آقای مهندس فرموده‌اند افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند به روشDST و تدریجی می‌توانند کاهش وزن پیدا کنند، به همین خاطر روز اول که وارد شعبه اسلامشهر شدم به خواست خداوند، خانم زهرا کنارم نشستند و متوجه شدم که راهنمای تغذیه‌ سالم هستند. از ایشان خواهش کردم اسم من را هم به عنوان رهجو بنویسند، وقتی وارد لژیون‌جونز شدم تصمیم گرفتم با استفاده از سی‌دی‌های آموزشی ساختمان جسم و اضافه وزن جناب آقای مهندس و حضور در لژیون کاهش وزن با برنامه شروع به کاهش وزن نمایم. در اوایل به علت ورزش‌نکردن کاهش وزن چندانی نداشتم؛ بلکه وزنم اضافه شد تا این‌که متوجه شدم فقط سایزم تغییر می‌کند حتی جرات استفاده از ترازو را نداشتم، به قول خانم زهرا سیستم بدن خیلی هوشمند است تا این‌که خانم زهرا به این موضوع پی بردند و با پیاده‌روی و حرکت درست خدا را شکر وزن من رو به کاهش رفت و باعث انگیزه بیش‌تر من شد. قبل از ورود به لژیون تغذیه‌سالم (لژیون‌جونز) مقدار و زمان غذای من نا‌مشخص بود و آن‌طور که باید به بدن خود املاح، مواد معدنی و ویتامین‌های مفید را نمی‌رساندم. گاهی ساعت‌ها بدن خود را گرسنه نگه داشته و گاهی از خوراکی‌های مختلف هم‌زمان استفاده می‌کردم که این‌ها کار بیهوده‌ای بوده و به سیستم گوارش من آسیب وارد می‌کرد.
همه این‌ها در روند افزایش وزن بی‌تاثیر نبودند؛ ولی من متوجه هیچ‌کدام نبودم و نمی‌دانستم عدم خوردن یک صبحانه سالم آن هم در حد یک تخم‌مرغ آبپز چقدر می‌تواند نیازهای بدن را در طول روز تامین کند، حتی عدم نوشیدن آب بین غذا و خوب جویدن آن و با آرامش غذا خوردن می‌تواند در سلامت بدن و عدم چاقی موثر باشد. در سفر تغذیه‌سالم با آموزش‌هایی که از راهنمای عزیزم کسب می‌کنیم جهان‌بینی ما کاربردی شده و به موازات آن جسم و روان ما هم تا حدودی به درمان رسیده و با تکمیل‌شدن مثلث درمان و رسیدن به تعادل کامل جسمی و روانی تغییرات زیادی در صور‌آشکار و پنهان ما مشاهده شده و کم‌کم باعت تنظیم خواب شبانه و رفع خیلی از بیماری‌ها و بیدار شدن حس‌های پنهان ما می‌شود.
با نوشتن سی‌دی‌های آموزشی و کاربردی‌کردن آن‌ها، انجام ورزش و پیاده‌روی روزانه در برنامه زندگی خود می‌توانیم در مدت زمان معین به نتایج بهتری برسیم، سه وعده غذایی در زمان مشخص مصرف کرده و مقدارش را به یک‌چهارم کاهش داده و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از غذا سالاد سرو کرده و سس آن را با ماست و آبلیمو یا آب نارنج و ادویه‌های با طبع گرم مصرف کرده که در کاهش وزن خیلی مهم هستند. مصرف مواد قندی و کربوهیدرات‌های فراوری‌شده را به حداقل رسانده و خوردن میوه در ساعت مشخص در طول روز را اجرا نماییم. در این روش طبق متدDST غذاهای مناسب با املاح و مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز را به سلول‌های بدن رسانده و بدون این‌که فرد کم‌ترین گرسنگی و سختی را در طول روز احساس کند به نتایج مناسب دست پیدا می‌نماید.
در این روش چون با دانایی و آموزش حرکت کرده و از عملکرد سیستم بدن خود آگاه می‌شویم و یاد می‌گیریم که چگونه از سلامتی خود مراقبت کنیم و کم‌ترین آسیب را به خود وارد نماییم، بهتر به ترمیم جسم و متعادل شدن وزن خود می‌رسیم. پس ما در کنار جهان‌بینی و درمان جسم و روان بسیاری از عادات و رفتارهای ناخوشایند اخلاقی خود را اصلاح می‌نماییم.خداوند را بسیار شاکرم و از خانم زهرا بی‌نهایت سپاس‌گزارم. امیدوارم با صبوری و آموزش‌های جناب آقای مهندس به درمان و تعادل و کاهش وزن مناسب و در پی آن به سلامتی و حال خوش برسیم، انشالله.

همسفر اعظم؛ 

با وزن اولیه ۷۷کیلوگرم وارد لژیون شدم و در حال حاضر نزدیک به ۴کیلوگرم کاهش وزن داشتم، با راهنمایی راهنمای خوبم خانم زهرا. من برای ورود به لژیون نزدیک به ۲ماه در صف قرار گرفتم. وقتی‌که وارد لژیون شدم اصلا فکر نمی‌کردم که در لژیون‌جونز خوردن هر نوع مواد خوراکی آزاد باشد. وقتی هیچ برنامه غذایی از طرف راهنمایم دریافت نکردم و فقط توصیه سی‌دی‌ها بودند فکر نمی‌کردم که بتوانم موفق باشم؛ ولی با آموزش‌هایی که دریافت کردم فهمیدم که چگونه سه اصل زمان مناسب، مقدار مناسب و غذای مناسب می‌تواند روند تغذیه سلامت من را تحت‌تاثیر خودش در بیاورد یا ترازو می‌تواند آیینه بدن من باشد، فهمیدم که این دستور و برنامه خوراکی نیست که می‌تواند وزن من را کاهش دهد؛ بلکه این متد DST است که حتی در رژیم و تغذیه سالم هم می‌تواند سلامت من را تضمین کند. وقتی با توصیه راهنمای خود و با رعایت زمان ۲۰دقیقه که قبل از خوردن وعده اصلی غذا باید سالاد خورده شود، خوردن تخم‌مرغ آبپز در وعده صبحانه برای جلوگیری از ریزش صورت و یا رعایت میزان و اندازه و طبع سرد و گرم مواد خوراکی مصرفی می‌توانم به خواسته خود برسم.
حال صبح زودتر از خواب بیدار می‌شوم و صبحانه می‌خورم و این زود بیدار شدن خود به تنهایی یک نشاطی در من ایجاد می‌کند که طی روز با انرژی‌تر باشم و برای ورزش و کارهای روزانه خود وقت بیش‌تری داشته باشم. الان بعد از چند ماه احساس تغییر را در خود دیدم، وقتی‌که به شیرینی‌ها و قندها نه گفتم و دیگر صبح زود از خواب بیدار‌شدن دغدغه من نیست. حال وقتی از من می‌پرسند چه شد؟ می‌گویم که این تاثیرات آموزش‌های کنگره است که من دریافت کرده‌ام، این تاثیرات سی‌دی‌ها است که نگرش و آگاهی من را نسبت به جسم و فیزیولوژی آن عوض کرده است و الان وقتی به آن روزاها فکر می‌کنم می‌بینم با کم‌شدن وزنم چقدر سبک‌تر شدم و یا کمردرد من کمتر شده است و راحت‌تر خود را کنترل می‌کنم. خیلی خوشحالم و از این بابت از خدای خود و از آقای مهندس دژاکام و راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم و خدا را شاکر هستم و از خداوند می‌خواهم کمکم کند تا بتوانم در این راه محکم‌تر و بااراده‌تر حرکت کنم که عقل سالم در بدن سالم می‌باشد.

نویسندگان: مسافران لژیون تغذیه سالم

ویرایش: راهنمای تازه واردین همسفر مریم

ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر خدیجه

 همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .