English Version
English

گروه خانواده- تکامل در جمع اتفاق می‌افتد

گروه خانواده- تکامل در جمع اتفاق می‌افتد

خلاصه سی‌دی هفتگی شناور:

استاد امین در سی‌دی شناور می‌فرمایند: جوامع خوشبخت برای شادی و جوامع غمگین دنبال بهانه برای عزاداری و سوگواری هستند. سوگواری بخشی از زندگی و زیبایی خاص خودش را دارد؛ ولی خوشحالی و شادی می‌خواهد خودش را یک‌طوری بروز بدهد. جالب اینجاست که شادی در جمع اتفاق می‌افتد؛ یعنی انسان خوشحال با گذاشتن یک آهنگ و حرکت موزون شادی خودش را نشان می‌دهد، ولی نهایتاً شادی را باید در جمع به آن لباس بپوشانیم و این نکته را بیان می‌کند که بدون جمع حتی بیان شادی امکان‌پذیر نیست.

نفتی که ذخیره در اعماق زمین است؛ باید مسیری را پیدا کند، بیرون آید و به دست بقیه برسد. با فرض این‌که یک چاه نفت یا یک معدن در وجود انسان است و انسان‌های دیگر نقش آن مسیر و لوله را بازی می‌کنند که می‌توانند یک چیزی را از درون انسان بیرون بیاورند. پس بودن انسان‌ها در کنار هم یک اتفاق مهم است. وقتی که ما در کنار همدیگر جمع می‌شویم این ارزشمند است که می‌تواند در جهت منفی یا در جهت مثبت باشد و تکامل در جمع اتفاق می‌افتد. این‌که یک‌نفر به تنهایی در کنگره با خواندن کتاب ۶۰ درجه ممکن است به درمان برسد؟ احتمالش هست اما خیلی ضعیف؛ ولی بودن در کنار یکدیگر در لژیون و در جلسات شرکت‌کردن این احتمال رسیدن به درمان را خیلی قوی‌تر می‌کند. همسفران با مسافران فرقی با هم ندارند هر دوی آن‌ها آموزش جهان‌بینی را ندیده‌اند و حالشان خراب است با این تفاوت که یکی با مواد و یکی بدون مواد. گاهی حال همسفران از حال مسافران بد‌تر است و تخریبشان خیلی بیشتر است.
استاد امین، من یک‌روز در پارک لاله با بچه‌ها صحبت می‌کردم گفتم: خیلی وقت‌ها این‌که انسان کجا باشد خیلی مهم است. بعضی وقت‌ها من حالم بد بوده و در جایی که باید می‌بودم نبودم. معلم جهان‌بینی بودن نیز این‌طور نیست که همیشه حالش خوب باشد اتفاقاً باید حالش از بقیه خراب‌تر باشد تا بگردد و یک راه پیدا کند و حالش بهتر شود. گاهی اوقات من حالم بد بوده و نمی‌دانستم  کجا باید حضور داشته باشم.
زمانی لازم است که شما باید در آب باشید و شنا یاد بگیرید. مثلاً دکتر به شما گفته‌است: که برای درمان مهره ۴ و ۵ کمری که مشکل دارید باید در آب باشید. با رفتن در آب طبق قانون ارشمیدس وزن شما صفر می‌شود حتی در حالت نشسته و در حال استراحت کسی که ۱۰۰ کیلو وزن دارد ۷۰ تا ۸۰ کیلو وزن روی ستون مهره‌ها‌ و نیروها هم به بدن او وارد می‌شود، اما با رفتن در آب این نیروها صفر می‌شود و بدن‌ شروع به بازسازی می‌کند.
اولین شرط بودن در آب شناوربودن در آب است و این شناوربودن بستگی دارد که  چه‌طوری باشید؟ آیا از همه طلبکار هستید یا از کسی توقع ندارید؟ پس یکی مثل سنگ ته آب می‌رود که دیگر نمی‌تواند جلو برود، حتی اگر ۱۰ تا لیسانس داشته باشد، نابغه و باهوش باشد شما غرق شده‌اید. وقتی شناور شدید می‌توانید شنا یاد بگیرید و لازمه شناوربودن این است که یاد بگیرید که روی آب بمانید. اینجا مثلثی را داریم که باید به آن توجه داشته باشیم این است که اول باید کجا باشیم، دوم چه‌طوری باشیم و سوم چه‌کار کنیم.
درپایان امیدوارم که نتیجه خوب بگیرید، با چشم باز حرکت کنید، از نیروی جمع برخوردار باشید و از امکاناتی که در اختیارتان است استفاده کنید. یک زمانی راه درمان اعتیاد نبود، آموزش جهان‌بینی و خیلی از مسائل نبود الان که هست از آن استفاده کنیم و قدر چیزهایی را که داریم را بدانیم.

تهیه و ارسال مطلب: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم )
همسفران نمایندگی بیستون

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .