English Version
English

قوانین تغذیه سالم

قوانین تغذیه سالم

راهنما همسفر فهیمه
همان‌طور که از متد‌DST برای درمان اعتیاد استفاده می‌کنیم برای کاهش وزن و تغذیه سالم هم باید از همین روش استفاده کنیم؛ چون اضافه وزنی که داریم ظرف مدت یک شب، یک ماه یا سه ماه به وجود نیامده است، بلکه طی ۵‌سال، ۱۰‌سال و یا بیشتر به وجود آمده پس نمی‌توانیم در عرض یک هفته، یک ماه و یا چند ماه آن را کاهش دهیم که اگر این کار صورت بگیرد آسیب خیلی جدی به جسم وارد می‌شود، باید در طول زمان به وزن ایده‌آل برسیم.
متأسفانه یکی از اطرافیانم با عمل جراحی (کوچک کردن معده) این کار را انجام داده‌ که عوارض خیلی زیادی به همراه داشته است. چند سالی بود که از روش‌های مختلفی برای لاغری استفاده می‌کرد؛ رژیم‌های مختلف گیاه‌خواری، میوه‌خواری، رژیم کتوژنیک، عمل لیپوماتیک و... اما موفق نشد و بعد از امتحان هر کدام از این روش‌ها عصبی‌تر و ناامیدتر می‌شد. در نهایت تصمیم به عمل اسلیو معده گرفت؛ با وجود این‌که تمام عوارض‌های عمل را برایش توضیح دادم، لژیون جونز را به او معرفی کردم اما زیر بار نرفت و این عمل را انجام داد. با گذشت یک‌سال از عمل، هنوز نمی‌تواند به درستی غذا بخورد.
آقای مهندس بارها در صحبت‌هایشان گفته‌اند: کسانی که عملِ معده انجام می‌دهند یک سیخ کباب نمی‌توانند بخورند؛ واقعا به چشم می‌بینم که یک چهارم از یک سیخ کباب را نمی‌تواند بخورد و وقتی هم می‌خورد تهوع خواهد داشت، فقط به مقدار خیلی کم مغزیجات و یا نصف یک میوه، غذایی است که می‌خورد. عوارضی که برایش به همراه داشت؛ ریزش شدید مو، ضعف شدید بدنی، سرگیجه، استفراغ و... می‌باشد.
متأسفانه افراد جامعه فکر می‌کنند کوتاه‌ترین راه بهترین راه است در نتیجه به درستی و نادرستی آن تفکر ندارند و راهی را می‌روند که زودتر به خواسته‌هایشان برسند.
پزشکان تغذیه، اولین توصیه‌شان برای کاهش وزن نخوردن است، شیرینی نخور، فست‌فود نخور، نوشابه نخور، کالری شماری و قاشق شماری، ۱۲ قاشق برنج بخور، ۵ حبه قند، نان دو کف دست، پنیر یک قوطی کبریت، گوشت یک قوطی کبریت و... وقتی مراجعه‌کننده به این روش به لاغری و کاهش وزن نرسید، بعد پیشنهاد عمل جراحی، ساکشن و... می‌دهند اما از عوارض آن برای مراجعه‌کننده نمی‌گویند. گاهی عوارضی که به جسم وارد می‌شود قابل جبران نیست و بعد از مدت یک یا دو سال، شخص به وزن اولیه برمی‌گردد. من خودم تجربه گرفتن این رژیم‌ها و عمل‌ها را نداشتم ولی چون یکی از افراد خانواده‌ام این کار را انجام داده بود و از نزدیک شاهد درد و رنجش بودم به اشتراک گذاشتم.
خدا را شکر اعضای کنگره‌۶۰ به این آگاهی و بیداری رسیده‌اند که کاهش وزن در مدت کوتاه و با عمل جراحی روش درستی نیست و آسیب‌های زیادی به جسم وارد می‌کند، آنها می‌دانند کوتاه‌ترین راه بهترین راه نیست و با استفاده از روش DST به مدت ۱۱ ماه می‌توانند راحت به وزن ایده‌آل برسند.
لژیون جونز به من می‌گوید همه چیز می‌توانم بخورم و از تمام مواد غذایی استفاده کنم اما به اندازه و درست مصرف کنم؛ غذا را سرِ ساعت بخورم، برای کاهش وزن در پنج روزِ هفته، برای صبحانه یک یا دو عدد تخم مرغ آب‌پز استفاده کنم، حتما نیم ساعت قبل از ناهار سالاد مصرف کنم (کاهو، گوجه، خیارسبز، هویج، سرکه سیب، مغز گردو) صبح ناشتا و شب قبل از خواب D.Sap بخورم، شام شب را دیر وقت نخورم و ورزش سبک یا پیاده روی داشته باشم که در سلامتی جسم و کاهش وزن خیلی کمک می‌کند، سی‌‌دی‌هایی که برای تغذیه سالم در نظرگرفته شده است را گوش کنم، بنویسم و عمل کنم. این سی‌دی‌ها من را با مشکلات جسمی که دارم روبه‌رو می‌کند، ذره‌ذره دانایی‌ام را در زمینه شناخت جسم افزایش می‌دهد، مرا به دانایی نزدیک می‌کند، روش درست غذا خوردن و غذای سالم خوردن را به من آموزش می‌دهد و با کاهش وزن مرا به حال خوش می‌رساند که حال خوش، حاصلِ به اجرا در آوردن قوانین تغذیه سالم است.
یک مدت به صورت مجازی در لژیون جونز بودم، سفری خوب و کاهش وزن خوبی هم داشتم ولی متأسفانه با نخوردن سالاد و آب، سفرم را خراب کردم؛ ولی باز به‌صورت جدی شروع کردم و ان‌شاءالله در مدت زمان تعیین شده به وزن ایده‌آل می‌رسم و  رهایی از اضافه وزنم را دریافت خواهم کرد.
خدا را شکر که در مسیر کنگره۶۰ قرار گرفتیم تا بتوانیم از ضدارزش‌ها دور شویم و به ارزش‌ها بپردازیم.
ممنون و سپاس‌گزار آقای مهندس دژاکام و خانواده‌ی محترمشان هستم که چنین بستری را برای ما فراهم کردند.

همسفر مهناز
طاعات و عبادات همگی مورد قبول حق و سال نو بر همه مبارک.
خدا را شاکر و سپاس‌گزارم که با کنگره آشنا شدم و توانستم خودم را بهتر بشناسم؛ اما در مورد دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره۶۰» باید بگویم، واقعاً این دستور جلسه کمک زیادی به من کرده است و توانستم متد DST را در زندگی خود پیاده کنم. قبل از کنگره روش زندگی خوبی نداشتم و به خاطر مشکلات و سختی‌های زیادی که در زندگی داشتم همیش
ه بی‌حال و بی‌تحرک بودم، هر وقت چند قدم راه می‌رفتم نفسم بند می‌آمد و نمی‌توانستم پیاده‌روی کنم، غذا خوردنم اصول و قانون درستی نداشت، همیشه ناراحت و افسرده بودم.
به خاطر اضافه وزنی که داشتم مسافرم پیشنهاد داد که D.Sap  بخورم، کم‌کم حرکتم بهتر شد ولی برای راه رفتن اذیت می‌شدم و احساس بدی داشتم، به‌قول آقای مهندس زبان بدنم را متوجه نمی‌شدم، با آموزش‌ها ذره‌ذره متوجه شدم که سوخت و ساز بدن، فقط با خوردن تامین نمی‌شود، باید بدانم چه چیزهایی بخورم، چه زمانی بخورم، سبزیجات و سالاد و میوه را که در رژیم غذایی من کمرنگ شده بود و افسردگی و بی‌حالی برایم به همراه داشت را دوباره به سبدِ غذایی روزانه برگردانم؛ با دانستن اینها و عملی کردنشان، قدرت بدنی‌ام بالاتر رفت، بی‌حالی و بی‌حسی بدنم کمتر شد، با تغذیه سالم‌تر توانستم در گروه‌های ورزشِ کنگره۶۰ شرکت کنم و انرژی دریافت کنم. کم کم پیاده‌روی را هم شروع کردم، سعی کردم خوابم را منظم کنم و اینجا زمانی بود که توانستم به سه ضلع مثلث سلامتی (تغذیه سالم، خواب مناسب و ورزش) برسم.
رساندن آب کافی به بدن، مواد معدنی، پروتئینی که در تخم‌مرغ هست، مواد مغذی که در سالاد می‌باشد، باعث می‌شد که سبک‌تر باشم و حال بهتری را تجربه کنم. البته ناگفته نماند که خوردن سالاد قبل از غذا باعث می‌شد که ولع کمتری نسبت به غذا خوردن داشته باشم. من با این روش توانستم به سلامتی خودم کمک کنم و انرژی و نشاط را به خود، زندگی و خانواده‌ام هدیه بدهم.
حالا وقتی که به پیاده‌روی می‌روم و ورزش می‌کنم دیگر نفسم بند نمی‌آید و خیلی سبک‌ و پرانرژی‌ هستم، اینکه می‌گویند عقل سالم در بدن سالم است، یک حقیقت محض است؛ هرچه بدن ما سالم‌تر باشد عقل ما هم بهتر فرمان می‌دهد تا بتوانیم از ضدارزش‌ها دوری کنیم، به سمت ارزش‌ها هدایت شویم و بهتر و سالم‌تر زندگی کنیم.
امیدوارم همه بتوانند با علم تغذیه کنگره۶۰ آشنا شوند تا با کیفیت بهتری زندگی کنند و در صحت و سلامتی کامل باشند.
در آخر آرزوی سلامتی برای آقای مهندس، خانم آنی بزرگ، خانواده‌شان و تمام خانواده کنگره ۶۰ را دارم.

همسفر مهدیه
پیامی در سی‌دی اضافه وزن:
اما می‌دانستید موجود، مانند اتم است و ساختمان بسیار بزرگ و پیچیده دارد که در فکر آدمی نمی‌آید که در این جسمِ بسته چه می‌گذرد و در خارج از آن با چه نیروهایی در تماس می‌باشد و این برای شما بسیار مهم بوده و هست که در شناختن انسان و پیدا کردن نیروهای مافوق در آن به قدرت خویش پی‌ببریم و در فرمان‌های آن که داده شده بسیار با تفکر پیش ببرید و حافظ و عایق شما نیروها خواهند بود.
در این پیام، موضوع تفکر خیلی مهم است، در بحث اضافه وزن نیروهای درونی و بیرونی وجود دارد که منِ مهدیه کوچک‌ترین اطلاعی از آن نداشتم، قبل از این‌که وارد لژیون جونز شوم جسمم را مجسمه گلی می‌دانستم؛ همانطور که بارها در قرآن خوانده  و شنیده بودم خداوند یک مشت خاک را برداشت، شکلی به آن داد، روحی در آن دمید و تبدیل به انسان شد.
قبل از کنگره، منِ مهدیه به خاطر مشکل اضافه وزنم راه‌های زیادی را امتحان کرده بودم؛ استفاده از قرص، دمنوش، پمادها و... که هربار بیشتر از قبل نا‌امید می‌شدم و فقط صورتم بهم می‌ریخت، چشم‌هایم گود و رنگم زرد می‌شد تا جایی که حتی به فکر جراحی بدنم رسیدم ولی در حال حاضر راهی را پیدا کردم که رسیدن به شناخت و آگاهی است، قبل از ورودم به لژیون جونز ٩٨ کیلو بودم و خدا را شاکرم که اکنون با کاربردی کردنِ مقداری از فرمایشات آقای مهندس و قوانین لژیون جونز توانستم به ٨٨ کیلو برسم، درصورتی‌که صورتم هیچ تغییری نکرده است.
آقای مهندس می‌فرمایند: کسانی که اضافه وزن دارند مانند این است که ٢ الی ٣ کیسه برنجِ ١٠ کیلویی را همیشه با خودشان حمل میکنند، در خواب و در بیداری که باعث کاهش طول عمر و خیلی از بیماری‌ها در وجودشان می‌شود.
با قرار گرفتن در لژیون تغذیه سالم و آموختن و تفکر در مورد این‌که چه بخورم، کی بخورم، چرا بخورم و به چه میزان بخورم، این موضوع برایم باز شد و پیام یا فرمان سیری را از درونم شنیدم، فرمان مغز و هوشمندی جسمم را با قرار گرفتن در لژیون تغذیه سالم متوجه شدم.
در وادی اول آموزش گرفتیم که وقتی تفکر می‌کنیم در ادامه نیروی القاء، احیا و تحرک به کمک ما می‌آیند، جهان ذهن بسیار تأثیر گذار می‌باشد؛ وقتی که می‌گوییم من آب می‌خورم چاق می‌شوم یک باور است که در وجود من شکل می‌گیرد و همین اتفاق برایم می‌افتد. باید به این درک برسیم که من همه چیز می‌خورم و به اندازه استفاده می‌کنم پس کم‌کم به تناسب اندام هم میرسم. سفر تغذیه فقط در صور آشکار نیست بلکه در صور پنهان هم هست و آن وجودِ باورهای غلط می‌باشد که باید آن را اصلاح کرد.
در پایان آقای مهندس می‌فرمایند: انسان باید هر چیزی را که می‌خورد به آن نگاه کند و زمانی که سیر شده است ، به غذا خوردن ادامه ندهد.

همسفر زهرا
در ابتدا جسمی سالم داشتم و سیستم بدنم خوب کار می‌کرد، ولی این موضوع برایم اهمیتی نداشت و اصلا به آن توجهی نمی‌کردم؛ فکر می‌کنم اهمیت ندادن و قدردان نبودنم باعث شد تا گرفتارِ اضافه‌وزن شوم و هدیه این اضافه وزن، انواع و اقسام بیماری‌های قلبی‌ عروقی، نقرس، زانو‌درد، بی‌تحرکی و در نهایت استرس در من بود. با مشکلاتی که برایم  پیش آمد، تازه قدر سلامتی و ثانیه‌های خوشی که داشتم را درک کردم و اکنون متوجه شدم که همه برای رسیدن به خواسته‌های خودشان باید زمان لازم را طی کنند تا تغییرات صورت پذیرد، تبدیل انجام شود و نهایتاً به ترخیص برسیم و در آخرِ امر، امرِ اول اجرا شود.
به گفته آقای‌ مهندس تغییرات در پرتو آموزش گرفتن و اندک‌اندک با طی کردن فرآیند زمان به وجود می‌آید و آن‌قدر خوب پیش می‌رود که ما بدون اینکه متوجه شویم و یا سختی بکشیم به هدفمان می‌رسیم.
من سال گذشته با اجازه راهنمای عزیزم، به صورت آنلاین عضو لژیون جونز شدم، سی‌دی‌های اضافه وزن، ساختمان جسم، سی‌دی تشنگی و اتوفاژی را هم گوش دادم و به مدت ۳ماه، ۶کیلو وزن کم کردم، اولین کاری که انجام دادم ترازو تهیه کردم و هر روز صبح وزنم را یاداشت می‌کردم بهترین و مناسب‌ترین صبحانه ۲عدد تخم مرغ آب‌پز بود که در هفته ۳تا۴ بار مصرف می‌کردم چرا که بهترین منبع پروتئین برای بدن محسوب می‌شد، قبل از صبحانه هر روز D.Sap مصرف می‌کردم، سه وعده غذایی را در زمان مشخص و مقدار مشخص مصرف می‌کردم، قبل از ناهار سالاد را حتماً با شیره انگور می‌خوردم، در روز دو عدد میوه استفاده می‌کردم و این را فهمیدم که اگر انسان در هر زمینه خواسته قوی داشته باشد، حتما موفق می شود.
اینجا بود که با کم کردنِ وزنم، زانو دردم خوب شد، ناراحتی معده‌ام برطرف شد و خیلی راحت‌تر و تند‌تر به کارهایم می‌رسیدم و این ارمغان قشنگی بود که به جسمم داده شد.
در پایان سپاس‌گزارِ آقای مهندس هستم که در هر زمینه‌ای، برایمان راهکاری ارائه دادند تا مشکلاتمان را حل کنیم.

گردآوری: رابط خبری لژیون سردار، راهنمای تازه‌واردین همسفر سمیه
ارسال: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .