English Version
English

القاء مثبت، یعنی کلام خداوند

القاء مثبت، یعنی کلام خداوند

دهمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی خیام نیشابوری با استادی مسافر اسماعیل، نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر علی با دستور جلسه " وادی اول و تأثیر آن روی من " پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان اسماعیل هستم مسافر. از نگهبان و دبیر جلسه سپاسگزارم که مسؤلیت اداره جلسه را به من واگذار کردند. فرا رسیدن سال نو را به همگی تبریک می‌گویم و امیدوارم که سال خوبی داشته باشید. دستور جلسه وادی اول است، با تفکر ساختار ها آغاز می گردد، بدون تفکر هر چه هست رو به زوال می‌رود. ما برای رسیدن به روشنایی و رهایی از مشکلات باید چهارده وادی را طی کنیم تا بتوانیم قدم به قدم از تاریکی ها و مشکلات خارج بشویم. وادی اول به ما می‌آموزد که تفکر کردن یک کار ذهنی و درونی است و سه نیروی القا، احیا و تحرک به ما کمک می‌کند که بتوانیم تفکر کنیم. نیروی القا را می توان همان کلام خداوند دانست. طرز تفکر ما هر طور که باشد همان القا ها را دریافت می کنیم و شدت آن القا بیشتر است. اگر تفکر ما مثبت باشد به همان نسبت القا های مثبت بر ما بیشتر است و برعکس اگر تفکر ما منفی باشد شدت القا های منفی به ما بیشتر است.

نیروی بعدی، نیروی احیا است. معنی و مفهوم احیا یعنی چیزی که ویران شده است و در حال از بین رفتن است دوباره بازسازی، ساخته و زنده شود. بدن انسان تا مادامی که زنده است در حال ساختن و ترمیم خود است. مانند یک گیاه زمانی که شاخ و برگ آن را قطع می‌کنی، دوباره خود را بازسازی می کند و شاخ و برگ جدید به وجود می آورد. نیروی بعدی تحرک است. تحرک به معنای حرکت کردن است.نیرویی که به ما کمک می‌کند به سمت جلو حرکت کنیم. هر کار که ما انجام می دهیم یک ساختار محسوب می‌شود. ذات این ساختار بستگی به طرز تفکری دارد که در پشت آن قرار داشته است. یک صحنه سفید را می توان مثال زد، که می توان با یک تفکر خوب و زیبا یک نقاشی زیبا در این صحفه سفید رسم کرد و با یک تفکر بد و زشت یک طرح ناخوشایند روی این صحفه سفید رسم کرد. ما اگر در مراحل زندگی با مشکلات و سختی‌ها روبه‌رو می شویم این مشکلات در فکر و اندیشه ما وجود دارد، این ساختاری است که خود ما با تفکر و اندیشه مان به وجود آورده ایم.

وقتی ما در زندگی با مشکل و مسأله ای برخورد می‌کنیم در ابتدا به جای اینکه دنبال مقصر بگردیم یا اینکه چرا این مشکل برای من به وجود آمده است ولی برای دیگری به وجود نیامده است و یا بهانه های دیگر، سعی کنیم دنبال راهی برای حل مشکلمان باشیم. و در آخر ما از وادی اول این آموزش را می گیریم که همیشه قبل از انجام دادن هر کاری یا بیان هر حرفی در مورد آن تفکر کنیم. ما اگر بتوانیم این آموزش ها را در زندگیمان کاربردی کنیم قطعاً با مشکلات کمتری در زندگی روبه‌رو می شویم. همان طور که گفته می‌شود زبان افراد اندیشمند در پشت عقلشان است، یعنی اول تفکر می‌کنند و بعد مطلب را بیان می‌کنند. در مسیر زندگی ما باید واقع بینانه به مشکلاتمان بنگریم تا بتوانیم بهترین راه حل را برای آن پیدا کنیم. از اینکه به صحبت های من گوش کردید از همه‌ی شما متشکرم.

تایپ: مسافر محمد، رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)
عکس : مسافر کمیل، رهجوی راهنما مسافر محمد (لژیون سوم)
بارگزاری : خدمتگزار سایت مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .