English Version
English

متد کنگره؛ فراتر از کالری شماری

متد کنگره؛ فراتر از کالری شماری

جلسه دهم از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگرۀ ۶۰ نمایندگی ارتش، با استادی راهنمای محترم مسافر پیمان، نگهبانی مسافر اکبر و دبیری مسافر احسان، با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگرۀ ۶۰» در روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان پیمان هستم مسافر. از نگهبان و دبیر ارجمند سپاسگزارم که این جایگاه را در اختیار من قرار دادند. سال نو را به همه مسافران و همسفران تبریک می‌گویم و امیدوارم سالی سرشار از موفقیت باشد و همه به اهدافی که داریم برسیم.
از زمانی که شاخص کنترل اضافه‌وزن به نوشتار کنگره اضافه شد می‌شد حدس زد که این موضوع به‌عنوان دستور جلسه قرار خواهد گرفت و امروز اولین روز است که این اتفاق افتاده است. قطعاً همه ما این موضوع را فهمیده‌ایم که نقشهٔ بعدی آقای مهندس برای اهالی کنگره داشتن اندامی موزون و عدم اضافه‌وزن است تا بتوانیم خودمان را کنترل کنیم و سلامتی ما حفظ بشود.
من اولین چیزی که درمورد تناسب‌اندام در کنگره یاد گرفتم این است که اکثر بیماری‌هایی که بشر شناخته است از یکی از سه ضلع مثلث اضافه‌وزن، خواب و یبوست نشأت می‌گیرد. یعنی ریشه عمده بیماری‌هایی که بشر با آنها درگیر است، یکی از این سه ضلع می‌باشد. پس درواقع یک‌سوم از قضیه سلامت من مربوط به‌ اضافه‌وزن می‌باشد و نباید بگذارم که از کنترل خارج شود.
قبل از ورود من به کنگره من تنها با BMI یا همان شاخص توده بدنی آشنایی داشتم و با یک عدد تشخیص می‌دادم که من دچار اضافه‌وزن، کمبود وزن و یا تعادل وزنی هستم؛ ولی این فرمول، فرمول درستی نیست؛ چراکه تنها وزن من را کنترل می‌کند و هیچ ارتباطی بین چربی و عضله در بدن من برقرار نمی‌کند. پس روش کنگره از این قاعده جدا شد و کالری شماری نکرد و وزن اهمیت چندانی نداشت.
با حذف کالری شماری، من از بسیاری روش‌های من‌درآوردی رژیم فاصله گرفتم که واقعاً مضحک بودند. مثل همه موضوعات دیگر پایه‌های علمی این مسئله هم سست می‌باشد. آقای مهندس فرمودند که هرکدام از ما ترازویی تهیه کنیم و صبح، بعدازظهر و شب وزن خود را اندازه‌گیری و یادداشت کنیم و بعد از مدتی وزن روز اول و آخر خود را مقایسه کنیم. در کمال تعجب متوجه شدیم که ما کاهش وزن داشتیم.
پیام آقای مهندس این بود که من غذای خود را درست و به‌موقع بخورم. پس من نیازی به کالری شماری ندارم و فقط باید غذای خوب بخورم آن هم با روشی درست. یکی از مشکلات خود من این بود که غذایم را تند می‌خوردم. من افتخارم این است که در جایی مثل کنگره هستم که همیشه من را متوجه نقاط ضعفم می‌کند. خیلی متشکرم که به صحبت‌های من گوش کردید.

گزارش تصویری از مراسم افطاری:

عکس: مسافر حامد
تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .