English Version
English

اندرون از طعام خالی دار تا در او نور معرفت بینی

اندرون از طعام خالی دار     تا در او نور معرفت بینی

سلام دوستان فاطمه هستم مسافر جونز، ۱۴‌ماه است که سفر می‌کنم با روش دی‌اس‌تی با راهنمایی خانم زهرا، وزن اولیه ۷۴کیلوگرم، وزن فعلی ۶۴کیلوگرم، اضافه وزن ۱۱کیلوگرم و الان ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن دارم.
اندرون از طعام خالی دار
تا در او نور معرفت بینی

به‌نظر من این دستور‌جلسه از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت اول این‌که تجربه من از اضافه وزن چیست، من وقتی وارد کنگره شدم در تاریکی‌ها بودم و نه تنها جان و روح من درگیر تاریکی و بی‌‌تعادلی بود، جسم من هم به خاطر عدم آگاهی و نداشتن شناخت از جسم خود در بی‌تعادلی به سر می‌برد. یک جسم ابزار و وسیله‌ای است که سالم از طرف خداوند در اختیار من قرار داده شده است، من تا وقتی که زنده هستم در جسم خود جای دارم و به او نیازمندم، من هیچ شناختی از جسم خودم نداشتم که اصلاً جسم من از چه چیزی تشکیل شده است. ما جسم را به عنوان شهر وجودی می‌شناسیم شهری که از طبیعت الهام گرفته و هر آن‌چه از عناصر موجود در خاک حدود ۱۰۲عنصر از آهن، پتاسیم، مس، روی و... وجود دارد در جسم من هم وجود دارد، حالا برای این‌که جسم من سالم باشد باید بتوانم مواد مورد نیاز جسم، اندازه استفاده از موادغذایی و زمان مناسب استفاده را بدانم که به خاطر عدم آگاهی با تغذیه ناسالم و رعایت نکردن سه اصل مهم ۱- غذای مناسب ۲- مقدارمناسب ۳- زمان مناسب باعث تخریب در جسم که امانت و نعمت بزرگ خداوند هست شده‌ام.
وزنی نامتعادل و اضافه‌وزن پیدا کردم و در نهایت باعث سختی و مشقت در خودم شدم، چراکه با رعایت‌نکردن این سه اصل اساسی و اضافه‌وزن باعث بیماری‌های فراوانی در جسم خودم شده‌ام. وقتی خودم هم از آن بی‌خبرم مثلاً فکر می‌کنم اگر قرص‌های ویتامین زیاد استفاده کنم برایم خوب است؛ اما خوردن به طور مثال قرص‌های کلسیم بیش از اندازه باعث رسوب در کلیه‌ها شده و ایجاد مشکل می‌کند و باز هم در اثر نداشتن علم و آگاهی شاید با شنیدن هر صحبتی به روش‌های نابود‌کننده‌ای برای کاهش وزن مثل پیکر‌تراشی و عمل جراحی بروم که همه این‌ها جز نابودی برای جسم من ثمره‌ای ندارد، وارد لژیون تغذیه‌سالم شدم و حدود ۱۱ کیلوگرم اضافه‌وزن داشتم. کم‌کم که سفر کردم و آموزش را یاد گرفتم و راهنمایی‌های استاد عزیزم را گوش کردم فهمیدم چه بلایی بر سر جسم خودم آوردم، بسیار نامنظم غذا می‌خوردم در طی شبانه‌روز هر لحظه در حال خوردن و آشامیدن بودم و همیشه ولع داشتم، غذاها را نمی‌شناختم، مقدار و ساعات برای میل غذا را بلد نبودم و به عنوان یک مادری که دو فرزند دارد در سفره تغذیه‌ای که باز می‌کردم به‌خاطر نداشتن علم تغذیه و آگاهی به بدترین صورت عمل می‌کردم و نه تنها جسم خودم بلکه اعضای خانواده را هم به تخریب می‌بردم.
اصلاً حس و حال خوب نداشتم، دوست نداشتم ذره‌ای پیاده‌روی کنم و یک مسیر کوتاه را به‌خاطر ایجاد تخریب در جسم خودم راضی نبودم پیاده بروم ورزش و هر چیزی که ارتباط به جنب و جوش و حرکت جسمی بود را دوست نداشتم و همیشه وقتی آزمایش می‌دادم قند خونم در لب مرز بود و هشدار می‌دادند، کم‌کاری تیروئید هم داشتم، این‌ها بیمارهایی بود که از آن اطلاع داشتم بقیه را خدا عالم است. با شروع سفر جونز در کنگره۶۰ هر دو در حالت تعادل هستند و شکر خداوند سلامتی خود را در کنار تعادل وزن و تناسب اندام به‌دست آورده‌ام. نکته بسیار مهم این‌که یاد گرفتم و جسم خود و چگونگی مراقبت از آن را تا حدودی شناختم. سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به هر انسانی عطا نموده است. به‌خاطر این سلامتی که امروز دارم، اعتمادبه‌نفسی که به‌دست آوردم و سفره‌ای که سعی می‌کنم سالم باشد و برای خانواده خودم پهن کنم اول از خدای بزرگ سپاس‌گزاری می‌کنم و از آقای مهندس ممنونم و در پایان هم از استاد خوبم خانم زهرای عزیز به‌خاطر همه آموزش‌های نابی که به من دادند تشکر می‌کنم و دستشان را می‌بوسم. در پایان به عنوان عضوی کوچک از کنگره‌۶۰ و لژیون تغذیه‌سالم از عزیزانی که اضافه‌وزن دارند می‌خواهم سفر جونز کنند و لذت و حال خوب و سلامتی را به جسم و جانشان هدیه کنند.

نویسنده: راهنما همسفر فاطمه مسافر جونز 

عکاس خبری: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا لژیون (سوم)

ویرایش: راهنمای تازه واردین همسفر مریم

ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .