English Version
English

پر خوری و اضافه وزن، سر منشأ تمام بیماری ها

پر خوری و اضافه وزن، سر منشأ تمام بیماری ها

جلسه‌ی دهم از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی رودهن با استادی راهنمای محترم مسافر رحیم، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره 60» روز شنبه 18 فروردین ماه 1403 رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.



خلاصه سخنان استاد:

تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره 60؛ اتفاقی که برای من قبل از تعطیلات سال نو افتاد و لازم دانستم در اینجا مطرح نمایم، این بود که حدود 20 روز درگیر بیمارستان به عنوان همراه بیمار شدم، دو هفته ای را در بخش گوارش یا همان اورولوژی سپری کردم و موضوع مهمی که آنجا مشاهده کردم، این بود که کسانی که آنجا تحت درمان بودند، تماماً افراد چاق بودند. قطعاً دستگاه گوارش بیماری‌های بسیار سخت و طاقت‌فرسایی دارد و بیماری‌هایی که همیشه همراه انسان خواهد بود.
آن‌هایی که جراحی و تحت درمان بودند، بعد از درمان هم کارشان خیلی سخت بود، نمی‌توانستند تحرک داشته باشند و غذا بخورند، قند خون هم داشتند که باعث می‌شد زخم هایشان بهبود پیدا نکند، من آنجا متوجه شدم که پرخوری و چاقی بسیار بد است.
پیشرفت چاقی در سنین پایین به شکل نامحسوس رخ می‌دهد اما هر چه سن شخص افزایش پیدا می‌کند پرخوری و چاقی برایش مشکل ساز خواهد شد و همین موضوع باعث گردیده، بیمارستان‌ها پر از بیمارانی شود که با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند.



موضوع دیگر در مورد اضافه‌وزن و پرخوری این است که پرخوری یکی از خواسته های نفس است و لذت زیادی را به همراه دارد، شخصی که به دنبال این لذت است نمی‌تواند به راحتی از آن دست بکشد، برای پشت سر گذاشتن این مشکل باید دو مسئله را در نظر بگیریم، در ابتدا شخص باید به این تفکر برسد که پرخوری برایش عواقب بدی خواهد داشت و با مشکلاتی مثل چربی خون، دیابت و مشکلات گوارشی رو به رو خواهد شد و دوم اینکه باید بداند این موضوع یک مسئله‌ی ضد ارزشی است و برای این‌که نفس خود را تقویت نماید باید از آن دست بردارد.
موضوع دیگری که با چاقی ارتباط مستقیم دارد مصرف مشروبات الکلی است، امروزه در همه محافل، برای به دست آوردن یک لذت زودگذر از آن استفاده می‌کنند و به تبعات وحشتناک آن توجهی ندارند، طبعاً نفس ما به دنبال لذت است و ما باید این مسئله را مدیریت نماییم، به جای سرگرم کردن خودمان با لذت های زود گذری که سلامت ما را تحدید می‌کند به سمت لذت های واقعی و دائمی قدم برداریم تا سلامتی و سرزندگی برسیم، برای مثال همین روزه گرفتن یکی از این لذت هاست، ما با روزه گرفتن از خیلی از خواسته های معقول و غیرمعقول خود می‌گذریم و برای همین است که به حال خوش می‌رسیم و احساس قدرت می‌کنیم.

در ادامه برگزاری مراسم افطاری، نمایندگی رودهن:

عکاس: مسافر علی
تایپ و ویرایش: مسافر محسن
تنظیم و ارسال: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .