English Version
English

اضافه وزن، ریشه بسیاری از بیماری ها

اضافه وزن، ریشه بسیاری از بیماری ها

دوازدهمین جلسه از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی عمومی  کنگره ۶۰، ویژه مسافران  و همسفران؛ با استادی مسافر تقی ، نگهبانی مسافر مرصاد و دبیری مسافر امید با دستور جلسه " تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متدDST "شنبه 18 فروردین ‌ماه ۱۴۰3 ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.


سخنان استاد
خداوند را شکر می‌کنم که توانستم این جایگاه را تجربه کنم تا بتوانم آموزش بگیرم و خدمت کنم. در ابتدا فرارسیدن سال نو را به اعضا شعبه وحید تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم تمام سفر اولی‌ها در این سال بتوانند به درمان برسند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که انسان‌ها دارند اضافه وزن می‌باشد و این مسئله بسیار مهمی است که باعث اغلب بیماری‌هایی نظیر فشارخون، چربی خون وقند خون می‌باشد که از عوامل اصلی در بروز سکته‌های قلبی می‌باشند. جناب مهندس در مورد اضافه وزن توضیح داده‌اند  که سبب می‌شود به ستون فقرات، کمر، زانوها و حتی مچ پا فشار زیادی وارد شود. قبل از کنگره، روش درست غذا خوردن را بلد نبودم، در طول روز بسیار از نوشابه مصرف کرده و بجای نوشیدن آب، از چای استفاده می‌کردم که همین امر باعث شد که دچار سنگ کلیه شوم. به دلیل اضافه‌وزنی که داشتم نمی‌توانستم  از پله بالا بروم همچنین دچار مشکلات گوارش شدم و قرص مصرف می‌کردم؛ اما خوشبختانه پس از شرکت در جلسات لژیون جونز، بسیاری از مشکلات جسمی که داشتم برطرف شدند. همانطور که به روش  DST توانستم اعتیادم را درمان کنم با همین متد موفق شدم وزن خود را 13کیلوگرم کاهش بدهم.

جناب مهندس در خصوص تغذیه صحیح می‌فرمایند نباید از آرد سفید استفاده کنیم؛ زیرا در گندم 16ماده مقوی وجود دارد و برای اینکه نان ازلحاظ ظاهری زیبا دیده شود سبوس گندم را می‌گیرند و ارزش غذایی آن را کم می‌کنند، چیزی که از آن باقی می‌ماند جز تفاله و مواد چربی زا نیست  درصورتی‌که سبوس گندم برای پوست و گوراش بسیار مفید است. در گذشته فکر نمی‌کردم نخوردن صبحانه باعث چاقی شود؛ زیرا سیستم بدن بسیار هوشمند می‌باشد، با نخوردن صبحانه، بدن وعده‌های بعدی را ذخیره و تبدیل به چربی می‌کرد و همین امر یکی از دلایل چاقی من بوده است. از مطالب مهمی که در لژیون جونز آموزش گرفتم این بود که؛ چه چیزی بخورم، کی بخورم و به چه اندازه بخورم. در انتها از راهنمای لژیون جونز، آقا مسعود و راهنمای محترمم آقای شاهسون کمال تشکر را دارم که در این مسیر من را موردحمایت خود قرار دادند و امیدوارم در ادامه بتوانم به وزن ایده آل خود دست پیدا کنم، همچنین از جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان به خاطر به وجود آوردن این بستر و از تمامی خدمتگزاران کنگره 60سپاسگزاری می نمایم.

برگزاری پنجمین جشن افطاری

 

تایپ: مسافر حمزه

عکس: مسافر امیرارشیا

ویرایش و تنظیم: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .