English Version
English

اضافه وزن نیز همانند مساله سیگار در کنگره 60 حل خواهد شد

اضافه وزن نیز همانند مساله سیگار در کنگره 60 حل خواهد شد

دومین جلسه از دور سی و ششم کارگاه های آموزشی ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، نمایندگی ایمان با استادی راهنمای محترم مسافر میلاد، نگهبانی مسافر غلام و دبیری مسافر روح الله با دستور جلسه " تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره 60 " در روز شنبه 18 فروردین ماه 1403 راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می کنم که در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم.
فکر می کنم که این دستور جلسه اولین بار است که در دستور جلسات کنگره 60 قرار داده شده است. یکی از اهداف کنگره هم در سال 1403 این است که کاهش وزن در کنگره انجام شود، یک زمانی جناب آقای مهندس روی مساله سیگار پافشاری کردند، خیلی ها در کنگره مقاومت کردند که نمی شود سیگار از کنگره کنار برود و الان جناب مهندس بر روی اضافه وزن خیلی تاکید دارند و چند وقتیست که در سی دی های خودشان ذکر می کنند قضیه باید اجرایی شود.
فکر می کنم قبل از کنگره من 71 کیلو بودم و بعد از سفر در کنگره تا 8 ماه پیش وزن من به 105 کیلو رسیده بود. یادم است با راهنمای خودم صحبت می کردم و ایشان به بنده گفت چطور می توانی در مورد تعادل در لژیون خودت صحبت کنی؟ همان لحظه یک تلنگر به من خورد و به من گفتند برو سفر کن و راهنما انتخاب کن و من سفرم را شروع کردم و الان که 8 ماه از سفرم می گذرد به وزن 83 کیلو رسیده ام.
روش درست کنگره به من نمی گوید شیرینی نخور! نوشابه نخور! هر جایی که بروید برای رژیم به شما می گویند چه بخور و چه نخور! ولی در کنگره ما درست خوردن را یاد می گیریم.
انسان با کم خوردن لاغر نمی شود، با درست خوردن به وزن ایده آل می رسد. حالا من تجربه خودم را می گویم؛ در روش کنگره شما نیم ساعت قبل از غذا باید سالاد میل کنید، سالاد همراه با سرکه انگور، چرا انگور؟ چرا سیب نه؟ حالا اول بگویم که سالاد چه کاری انجام می دهد؛ شما زمانی که گرسنه هستید و سر سفره می نشینید یک ولع خاصی دارید. در کلام الله هم آمده که به آن چیزی که می خورید نگاه کنید، وقتی 40 دقیقه قبل از غذا سالاد می خورید آن ولع دیگر از بین می رود.
سالاد همین کار را می کند و کار خاصی نمی کند. سالاد آدم را لاغر نمی کند. خود انسان نگاه می کند که چه چیزی باید مصرف کند. من در ماه سوم سفرم بود و گفتم من نباید ساندویچ بخورم یا پیتزا بخورم و به راهنمای خودم گفتم و ایشان گفتند بخور ولی کنترل شده و به میزان کم ولی باز هم قبل آن سالاد مصرف کن.
من سالاد خوردم و وقتی رفتم ساندویچ خوردم فقط نصف آن را توانستم مصرف کنم درحالی که من همیشه دو عدد ساندویچ می خوردم ، دیگر ولع نداشتم و نگاه می کردم که چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست، درست خوردن انسان را لاغر می کند و سر وزن می آورد، کم خوردن و نخوردن فقط به بدن ضربه میزند
من یک بار شروع کردم بدون راهنما و نتوانستم، یکی دو روز سالاد مصرف کردم و دیگر نخوردم، حتما حکم راهنما باید پشتش باشد. یک راهنما لازم است ، حالا جناب مهندس دستور دادند آنهایی که سفر اول هستن این سفر جونز را انجام ندهند.
تهیه، تنظیم و ارسال: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .