English Version
English

تفکر یک ابزار و یک مهارت است

تفکر یک ابزار و یک مهارت است

نهمین جلسه از دوره بیست و پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی عطار نیشابوری ویژه مسافران و همسفران با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر مجتبی با دستور جلسه «وادی اول و تأثیر آن روی من» در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۶ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم همسفر. مطلب اول امیدوارم در این سال جدید روزها و اوقات خوشی برایتان رقم بزند که مطمئناً ما در این سیستم که هستیم قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و زیر چتر نیروهای هستی قرار داریم و این نیروهای هستی کارشان را خوب بلدند و هوای همه ما رادارند که انشالله اتفاق‌های خوبی برای همه ما بیفتد و مطلب دوم ماه رمضان هست که انشالله عبادت‌ها موردقبول خداوند قرار بگیرد به آن اندازه‌ای که ما تلاش می‌کنیم، خدا را شاکر هستم بی‌نهایت و خیلی خوشحالم که این جایگاه دوباره در اختیار من قرار گرفت که در این سال جدید در این جایگاه خدمتی قرار بگیرم و در خدمت شما عزیزان باشم، وادی اول را وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که چهار صفحه هست با خودتان می‌گویید چیست این وادی اول که می‌گویند: با تفکر ساختارها آغاز می‌شود؟


ولی کمی از سفرمان که می‌گذرد به چالش برمی‌خوریم در مورد این وادی. چون خیلی سخت هم هست ولی اول فکر می‌کنیم که بسیار ساده است و یک‌چیز شسته‌ای رفته‌ای است ولی وقتی واردش می‌شویم می‌بینیم که چقدر این وادی سنگین است و ما انسان‌ها خیلی زمان می‌برد تا این وادی را درک کنیم، ولی خوشحال‌کننده است که ما یک قالب عوض کردیم و یک تغییری در ما ایجادشده است.
اگر همه ماقبل از کنگره را در نظر بگیریم، من خودم این‌گونه بودم که اصلاً تفکر کردن را بلد نبودم چون آموزش ندیده بودم و امروز هم که ما اینجا آمديم و داریم در مورد وادی اول تفکر صحبت می‌کنیم یک سری چیزهایی به ما منتقل‌شده و یک‌چیزهایی را یاد گرفته‌ایم. در وادی اول آقای مهندس می‌آید از دو زاویه نگاه می‌کند یک زاویه می‌گویند: که الآن ما یک سری دردسرها و مشکلات داریم یک سری ساختارهای مشکل الآن در مقابل ما قرارگرفته است ما چگونه این‌ها را حل کنیم؟ و مورد بعد می‌خواهد به ما یاد بدهد که اگر خواستید ساختار جدیدی بسازید حتماً از نیروی تفکر استفاده کنید.
تفکر یک ابزار و یک مهارت است که ما باید از این استفاده کنیم و خیلی هم کاربردی است یک ویژگی بزرگی که خداوند در وجود انسان نهاده همین فکر کردن است موجودات و حیوانات دیگر در این هستی این قدرت را ندارند حالا برمی‌گردیم به قسمت اول، من به هر دلیلی تفکر نکرده‌ام و یا بلد نبودم تفکر کنم و الآن به یک سری از چالش‌ها و مشکلات در زندگی‌ام برخورد کردم آقای مهندس در وادی اول به ما راهکار می‌دهد می‌گویند: اولین کاری که ما باید همین الآن انجام بدهیم این است که ما باید اول مبدأ خودمان را دقیق شناسایی کنیم الآن که به یک مشکلی خوردم در همین مبدأ که ایستادم توان و قدرتم چقدر است؟ و چگونه می‌توانم با این مشکل کنار بیایم؟
چیزی که من فهمیدم در مورد مبدأ خیلی مهم و خیلی تأثیرگذار است داشته‌های من در این زمان است و الآن که در این مبدأ هستم داشته‌های من مشخص است من چه دارم؟ و اگر قرار است من مشکلم را حل کنم باید با همین داشته‌هایم حل کنم، یک موقع است که ما در مبدأ هستیم و از داشته‌هايمان غافل می‌شویم می‌خواهیم با نداشتن‌هایمان مشکلاتمان را حل کنیم وادی اول در اینجا می‌گوید: که نداشتن‌هایمان که هیچ، روی نداشتن‌ها که نمی‌شود حساب بازکنیم! ولی از داشته‌هایت کمک بگیر تا این موضوع را حل کنید.
تفکر از ذهن ما بیرون می‌آید ذهن ما هم مشخص است آن قسمت از صور پنهان ما هست و خیلی هم تأثیرگذار است ذهن هم کارخانه فکر سازی است ذهن کارش تولید فکر است و این ذهن یک قسمت آن مثبت است و یک قسمت آن منفی است هم‌فکر مثبت از آن بیرون می‌ریزد و هم‌فکر منفی از آن بیرون می‌ریزد، فکرها مثل بذری هستند که اگر در داخل زمین ریخته نشوند هیچ‌وقت جوانه نمی‌زنند و رشد نمی‌کنند، چه چیزی باعث می‌شود که فکر در ذهنمان قرار بگیرد؟ توجه و تمرکز، این توجه و تمرکز اختیارش در دست من است که من توجه و تمرکز خودم را بگذارم در جهت فکرهای منفی یا این توجه و تمرکز را بگذارم در جهت فکرهای مثبت. من باید همیشه توجه و تمرکزم را هدایت کنم به سمت افکار مثبت‌ ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

 برگزاری مراسم افطاری در نمایندگی عطار نیشابوری


تایپ و نگارش: مسافر یاسر لژیون سوم
عکاس: مسافر علی لژیون دوازدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .