English Version
English

جسم به امانت نزد من است

جسم به امانت نزد من است

نهمین  جلسه از دوره سوم کارگاه‌های مجازی کنگره‌۶۰ ویژه همسفران شعبه اسلامشهر با دستورجلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» با استادی همسفر لیلا برگزار شد.

سخنان استاد؛

سلام دوستان لیلا هستم مسافر جونز. با وزن اولیه ۷۵کیلوگرم وارد لژیون شدم، با روشDST و ۱۵ماه و ۱۶روز سفر کردم، کاهش وزن 10کیلوگرم با راهنمایی راهنما خانم زهرا عزیز. در ابتدا خدای خود را شکر می‌کنم به من اذن حضور در کنگره را که برای من مثل بهشت است را داد تا بتوانم از تجربیات استاد، محقق و دانشمند بزرگ قرن خود آقای مهندس دژاکام استفاده کنم و بتوانم شاگرد ایشان باشم و امیدوارم که بتوانم قطره‌ای از این اقیانوس بزرگ باشم، سپس از خانم زهرا تشکر می‌کنم که این مدت زحمت‌های زیادی برای من کشیدند تا بتوانم به وزن ایده‌آل و سلامتی برسم.
من تا قبل از ورود به لژیون اطلاعات بسیارکمی از بدن خود داشتم و با ورود به لژیون متوجه شدم که ابتدا باید جسم خود را بشناسم و بدانم این جسم که به امانت نزد من است باید طوری از آن مراقبت کنم که تا زمانی که زنده هستم روی پای خود باشم و محتاج کسی نشوم. همان‌طور که آقای مهندس توانستند با شناخت صورت‌مسئله اعتیاد را درمان کنند و روشDST را ابداع کردند که در آن از داروی مناسب، زمان مناسب و مقدار مناسب صحبت می‌شد، در روش تغذیه سالم نیز ما متوجه شدیم که اصلاً رسیدن به وزن ایده‌آل هیچ سختی و مشقتی ندارد و خیلی ساده با همین روشDST می‌توان به وزن ایده‌آل رسید، فقط به شرطی که بدانیم چه چیزی بخوریم و در چه زمانی و چه مقدار بخوریم.
آقای مهندس در سی‌دی‌های مربوط به اضافه‌وزن فرمودند: در قرآن‌کریم آمده که باید به غذای خودمان نگاه کنیم و بدانیم چه چیزی را بخوریم و چه چیزی را نخوریم. من سال‌های پیش چندبار از رژیم غذایی چه خودسرانه و چه زیر نظر پزشک استفاده کردم؛ اما نتیجه‌ای نگرفتم زیرا آن‌ها همیشه باعث افت فشارخون من می‌شد و حالت سرگیجه به من دست می‌داد و نمی‌توانستم ادامه دهم و همیشه در زمان رژیم صورتم می‌ریخت و مثل انسان‌های بیمار می‌شدم و باید غذای من با غذای بقیه افراد خانواده فرق داشت که این خود باعث ایجاد مشکل می‌شد؛ ولی وقتی با لژیون‌جونز آشنا شدم ابتدا برای من قابل باور نبود اما یک ماه که گذشت دیدم چقدر راحت می‌شود وزن و سایز کم کرد.
خوبی این روش این بود که من غذای سفره را می‌خوردم و نیازی نبود غذای دیگری درست کنم، فقط باید قبل از غذا سالاد خود را می‌خوردم که خود دارای منابع زیادی از ویتامین بود. راهنمای خوبم همیشه در لژیون می‌گفتند که فکر کنید بیمار هستید و سالاد داروی شماست حتی اگر به مهمانی هم رفتید داروی خود را همراه داشته باشید و استفاده کنید. در لژیون‌جونز زمان غذا خوردن من که نه، بلکه همه افراد خانواده مرتب شد. در ساعت مشخص غذا می‌خوردیم و من با این‌که ۱۰کیلوگرم کاهش وزن داشتم، صورتم زیاد نریخت آن‌هم به‌خاطر تخم‌مرغ آب‌پز بود که آقای مهندس در تمام سی‌دی‌ها به آن اشاره کردند که به علت پروتئینی که در آن وجود دارد جلوی ریختن و لاغری صورت را می‌گیرد.
در تغذیه سالم باعث شد خیلی از عادت‌های بد غذا خوردن در خانواده ما از بین برود و یکی از آن‌ها استفاده‌کردن از نوشابه است، آقای مهندس فرمودند اگر یک لیوان نوشابه بخورید باید ۳۲لیوان آب بخورید تا سم آن از بدن خارج شود که نوشیدنی همیشگی ما بود. در یکی از سی‌دی‌های اضافه‌وزن آقای مهندس می‌فرمایند که یکی از علت‌های چاقی علاوه‌بر عادت‌های نادرست غذا خوردن عدم تحرک است. من تا قبل از کنگره تحرک زیادی نداشتم؛ اما وقتی روز جمعه که به پارک آمدم و شور و هیجان همسفران و مسافران را دیدم بسیار لذت بردم و این تفکر بجای آقای مهندس را ستایش کردم که افرادی که تا قبل از این در گوشه‌ای در تاریکی‌های خود فرو رفته بودند الان برای خود رشته ورزشی انتخاب کرده‌اند و از جان و دل ورزش می‌کنند و به سلامتی خود اهمیت می‌دهند.
وقتی سفر خود را شروع کردم دچار زانو درد و کمر درد بودم که خدا را شکر بعد از اتمام سفر این دردها خیلی کمرنگ شدند و این را مدیون کنگره و آقای مهندس و راهنمای خوبم خانم زهرا هستم. امیدوارم روزی برسد که تمام افراد کره‌زمین بتوانند از این علم عظیم استفاده کرده و نه تنها اعتیاد بلکه راه درست زندگی کردن و انسانیت را فرا گیرند.

نویسنده: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم

عکاس خبری: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .