English Version
English

راز رسیدن به وزن ایده‌آل؛ غذای مناسب، مقدار مناسب و زمان مناسب

 راز رسیدن به وزن ایده‌آل؛ غذای مناسب، مقدار مناسب و زمان مناسب

همسفر افسانه با وزن اولیه 80کیلوگرم وارد لژیون تغذیه سالم (جونز) شد. به راهنمایی همسفر ليلا، به مدت 19ماه و بامتد دی‌اس‌تی سفر کرد و با رسیدن به وزن متناسب 64 کیلوگرم، به عنوان اولین همسفر کاهش وزن در نمایندگی دنا، موفق به دریافت گل رهایی از دستان آقای مهندس شد. در ادامه گفت‌وگویی با ایشان ترتیب داداه‌ایم که تقدیم نگاه پرمهرتان می‌گردد: 



گذاشتن دستورجلسه کاهش وزن درلیست دستور جلسات امسال، نشانه از اهمیت آن است، به نظر شما دلیل این اهمیت چیست؟
آقای مهندس سلامتی جسم را خیلی مهم می‌دانند و جسم را به یک ماشین تشبیه کرده‌اند تا به واسطهٔ آن نیازها و خواسته‌هایمان را در جهان زمینی که ماده است به انجام برسانیم؛ بنابراین سالم نگه داشتن آن نیاز به آموزش و آگاهی دارد؛ بخاطر همین امسال به این دستور جلسه اهمیت زیادی داده شده و جزء دستور جلسات سالیانه قرار گرفته است.


درحال حاضر یکی از دغدغه های افراد جامعه حول محور کاهش وزن می‌باشد، چه تفاوتی بین کاهش وزن در کنگره با روش‌های مرسوم وجود دارد؟
درکنگره هیچ حذفی از مواد غذایی نداریم، ما فقط، تغذیه سالم داریم و وعده‌های غذایی را سر ساعت می‌خوریم. این‌که چه نوع مواد غذایی را باید باهم بخوریم و یا موادی که نباید باهم خورد، را رعایت می‌کنیم؛ اما بيرون از کنگره حذف مواد غذایی دارند، درصورتی که همه مواد و همه عناصر برای بدن لازم است. ما چیزی به نام حذف در متد کنگره نداریم، فقط به اندازه مناسب و در زمان مناسب مواد غذایی را مصرف می‌کنیم. در ضمن در کنگره به کسی برنامه غذایی داده نمی‌شود.

شاید بارها شنیده‌ایم که سفر درمان اعتیاد یا درمان سیگار از سفر کاهش وزن آسان‌تر است، دلیل این موضوع چیست؟
انرژی بدن به واسطه مواد غذایی، به دست می‌آید؛ چون  همیشه در دسترس است و تنوع زیادی دارد. ولع انسان، به خوردن و آشامیدن زیاد است و جایگزینی هم ندارد؛ مثلاً جایگزینِ سیگار، آدامس نیکوتین است و جایگزینِ مواد مخدر، اوتی می‌باشد؛ ولی برای کاهش وزن ما هیچ‌گونه جایگزین، دارو یا مکملی نداریم، برای همین کاهش وزن می تواند سخت‌تر باشد.

دستاورد شما از سفر کاهش وزن چه بوده است؟
دستاورد من از کاهش وزن رسیدن به سلامتی بود که از پوکی استخوان و زانو درد شدید، رنج می‌بردم که به واسطه آموزش‌هایی که از کنگره و راهنمای خوبم خانم ليلا دریافت کردم به سلامتی رسیدم.

سفر کاهش وزن به نوعی یک مبارزه کامل با خواسته‌های نفس است، راهکار شما برای پیروزی دراین مبارزه چیست؟
به نظر من مشکل اضافه وزن اکثر افراد، به علت عدم آگاهی آن‌هاست؛ این که نمی دانند چه غذایی، چه مقدار و چه زمانی بخورند. در سفر تغذیه سالم با آموزش‌هایی که کسب می‌کنیم، جهان‌بینی ما ذره‌ذره کاربردی می‌شود. درمرحله اول نباید خود را از خوردن هیچ ماده‌غذایی منع کنیم؛ چون بدن ما به انواع موادغذایی نیازمند است و هرکدام نقش به‌سزایی در بدن ما دارند. راهکار من برای پیروزی سه پارامتر بود: ۱- غذای مناسب، ۲- مقدار مناسب و ۳- زمان مناسب. برای رسیدن به سلامتی و وزن مناسب نباید این سه پارامتر را فراموش کنیم.

سفر کاهش وزن به دو بخش: کاهش و ثبات وزن تقسیم می‌شود، به نظرتان کدام مرحله سخت‌تر است؟
استاد سردار در کتاب ۶۰درجه می‌فرمایند: «قله و فتح آن چندان اهمیتی ندارد؛ اما نشانی از خویش در آن مکان گذاشتن مهم است». رسیدن به وزن ایده آل خیلی مهم است و این که بتوانی آن وزن ایده‌آل را ثابت نگه داری، مهم‌تر است. وقتی انسان به وزن ایده‌آل رسید، نباید دوباره خوردن اضافه را شروع کند و ساعت غذا خوردن را تغيير بدهد؛ درواقع سالم‌خوری، رسیدن به وزن ایده آل نیست، تا زمانی که جسم ما در این حیات زندگی می‌کند، باید سالم‌خوری را در زمان مناسب خودش انجام دهیم. وقتی این کار را انجام دادیم، برای همیشه به آن ثبات وزن خواهیم رسید.

حس و حال خودتان را به عنوان اولین رهایی کاهش وزن همسفران نمایندگی دنا بیان کنید و چه پیامی برای همسفران دارید؟
زمانی که به وزن 80کیلوگرم رسیده بودم خیلی نااميد بودم، روش‌های زیادی رابرای کاهش وزن امتحان کردم؛ اما همیشه به بن‌بست می‌رسیدم؛ اما با سی‌دی‌هایی که از آقای مهندس گوش کردم به غلط بودن راه و روش‌های قبلم پی‌می‌بردم. امروز حال خوبم را مدیون آقای مهندس و خانم لیلا عزیزم هستم، انشاالله همیشه شاد و سلامت باشند. به همسفران عزیزی هم که اضافه وزن دارند، پیشنهاد می‌کنم به لژیون تغذیه سالم بیایند تا با کم کردن وزنشان به سلامتی برسند و تشکر می‌کنم از گروه سایت که وقت خود را در اختیار بنده گذاشتند.

طراح سوالات: راهنما همسفر فاطمه (د)
عکاس خبری: راهنما همسفر ریحانه
تنظیم و ارسال: همسفر لیلا (ک) رهجوی راهنما همسفر لیلا
همسفران نمایندگی دنا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .