English Version
English

در کنگره رژیم نداریم، بلکه تغذیه سالم داریم

در کنگره رژیم نداریم، بلکه تغذیه سالم داریم

جلسه ششم از دوره چهارم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران عمان سامانی با دستور جلسه «تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره 60» با استادی همسفر پرتو رهجوی لژیون تغذیه سالم راهنما همسفر نسرین در روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن را خدمت شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله سالی همراه با سلامتی و موفقیت در پیش داشته باشید.

دستور جلسه در رابطه با اضافه‌وزن و به تعادل رسیدن آن با متد کنگره ۶۰ است. این دستور جلسه اولین بار است که در لیست دستور جلسات سالیانه کنگره ۶۰ قرار داده‌شده است. خدا را شکر آقای مهندس در همه موضوعات به فکر اعضای کنگره هستند و برای هر مشکلی، راه درمان با روش DST را ارائه داده‌اند؛ علاوه بر درمان اعتیاد، سیگار و درمان بیماری‌هایی چون MS، صرع، زگیل تناسلی و ... که با این روش به درمان رسیدند؛ اکنون اضافه‌وزن هم با این روش، به تعادل می‌رسد.

از عواملی که امروزه بیشتر باعث به وجود آمدن اضافه‌وزن و چاقی شده است، تغذیه ناسالم (استفاده بیش‌ازحد از غذاهای فست‌فود) و همچنین عدم تحرک و ورزش نکردن است. اضافه‌وزن باعث به وجود آمدن بیماری‌هایی همچون کمردرد، پادرد، مشکلات قلبی، ریوی، فشارخون، دیابت و ... می‌شود. هنگامی‌که جسم، بیمار شود ناخودآگاه بر روی روح و روان هم اثر می‌گذارد؛ پس باید سعی کنیم با داشتن جسمی سالم، روح و روان سالمی هم داشته باشیم.

انسان وقتی مشکل اضافه‌وزن داشته باشد، خیلی از فعالیت‌های روزمره را به‌سختی می‌تواند انجام دهد و همچنین برای تهیه لباس هم خواه‌نا‌خواه به مشکل بر‌می‌خورد. زمانی که این مشکلات پیش می‌آید در روحیه فرد اثر منفی می‌گذارد و شخص ناامید می‌شود. مسئله اضافه‌وزن، به‌قدری حائز اهمیت است که آقای مهندس فرمودند: «افرادی که اضافه‌وزن دارند نمی‌توانند خدمت بگیرند و یا راهنما شوند؛ چون راهنماها الگو هستند و الگو باید بی‌نقص باشد.»

در بیرون از کنگره، افراد با روش‌های نامناسب و یا گرفتن‌ رژیم‌های نادرست به‌یک‌باره وزن خود را کاهش می‌دهند که این خود باعث به ‌وجود ‌آمدن مشکلات بیشتری همچون چروک شدن پوست و شل شدن عضلات شکم و ... می‌شود. ما در کنگره رژیم نداریم، بلکه تغذیه سالم داریم؛ یعنی یاد می‌گیریم از مواد غذایی که برای بدن موردنیاز است، به میزان مناسب استفاده کنیم. ما هیچ منع غذایی نداریم؛ همه‌چیز را در حد تعادل و به‌اندازه مناسب استفاده می‌کنیم.

کاهش وزن در کنگره به‌صورت سقوط آزاد انجام نمی‌شود؛ بلکه به‌صورت تدریجی و آرام‌آرام انجام می‌شود. ما در این لژیون روش صحیح غذا خوردن و استفاده از مواد غذایی مناسب و سالم را یاد می‌گیریم و باید به آن درجه از تفکر و درک برسیم که چه چیزهایی برای بدن مفید و چه چیزهایی مضر است. در کنار آموزش و نحوه صحیح استفاده از مواد غذایی، حتماً باید ورزش و تحرک لازم هم داشته باشیم؛ در این روش ما اصلاً کالری شماری نداریم و کم‌کم یاد می‌گیریم که چگونه از مواد غذایی در حد تعادل استفاده کنیم.

اگر بخواهم از تجربه خود در رابطه با دستور جلسه ‌بگویم، این‌که من تقریباً حدود بیست کیلو اضافه‌ وزن داشتم که باعث به وجود آمدن مشکل زانودرد و پادرد شدید شده بود و طوری شده بود که به‌سختی و حتی گاهی اوقات لنگ‌لنگان راه می‌رفتم؛ چون هر ده کیلو اضافه‌وزن معادل یک کیسه ده کیلویی برنج است که من با خود حمل می‌کردم. برای خرید لباس هم به مشکل برمی‌خوردم و این خیلی در روح و روانم تأثیر گذاشته بود. خدا را شکر با تشکیل لژیون تغذیه سالم، در لژیون شرکت کردم و از آموزش‌ها و سی‌دی‌هایی که در لژیون کار می‌شد استفاده کردم و اکنون با کاهش وزن و به تعادل رسیدن وزن خدا را شکر مشکل پادرد من به‌کلی از بین رفته و بسیار احساس راحتی می‌کنم. ازنظر روحی هم بسیار انرژی می‌گیرم که می‌توانم به‌راحتی و بدون درد، فعالیت‌های روزمره خود را انجام بدهم و دیگر با مشکلی مواجه نمی‌شوم. این نکته را هم مجدداً یادآوری می‌کنم که حتماً باید کاهش وزن با روش تدریجی انجام شود.

در پایان بسیار شاکر خداوند هستم که با کنگره آشنا شدم و می‌توانم از آموزش‌ها بهره ببرم. از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان بسیار سپاسگزارم که این آموزش‌های ناب را به‌رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند و به فکر سلامتی اعضای کنگره هستند. از خانم نسرین عزیز راهنمای لژیون تغذیه سالم هم تشکر می‌کنم که اجازه دادند من در این جایگاه خدمت کنم.

 

رابط خبری: همسفر ریحانه رهجوی راهنما همسفر آسیه  (لژیون یکم)
ویراستار و ارسال: همسفر زری رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی عمان سامانی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .