English Version
English

تفکر معقول راه رسیدن به آرامش و آسایش

تفکر معقول راه رسیدن به آرامش و آسایش

دومین جلسه از دور بیست و یکم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰، نمایندگی باباطاهر همدان با استادی راهنمای محترم مسافر محمدرضا، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه «وادی اول و تاثیر آن روی من» پنجشنبه ١۶ فروردین ماه ١۴٠٣ رأس ساعت ١۶:٣٠ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمدرضا هستم یک مسافر
خدای خود را شاکرم که کنار شما هستم و دارم آموزش می‌بینم. امروز دستور جلسه وادی اول می‌باشد. ما سال گذشته ۱۴ وادی را مطالعه کردیم و آموزش گرفتیم. به نظر من پایه تمام وادی‌ها در وادی اول می‌باشد. ما اگر بخواهیم در مورد علم صحبت کنیم باید از کلمات و اصطلاحاتی استفاده کنیم که در خور علم باشد. من از این وادی برداشتی که در زندگی داشتم را بیان می‌کنم. باید اول معنی کلمات که در این وادی هست را بدانیم. برای هر امری تفکر و افکار را باید کاربردی کرد. پشت هر تفکری خواسته‌ای است که این تفکر در من ایجاد شد. فرق بین افکار و تفکر در این است که تفکر همیشه در یک جهت حرکت می‌کند اما افکار همه سو می‌رود. در هر کدام از این‌ها خوب یا بد منفی یا مثبت قرار دارد. وقتی فردی افکاری دارد بدان تمرکز ندارد و این آن فرد را  هر جهت می‌کشد. اما تفکر چیزی هست که فرد را فقط به یک جهت سوق می‌دهد.
در بحث کنگره ما نباید جز تفکر مثبت خواسته‌ای داشته باشیم آن هم فقط به رهایی رسیدن می‌باشد. افکار چون تحت حاکمیت نفس هست شاید در این مسیر ما را به بیراهه بکشد. این از آن خواسته‌هایی که نامعقول هستند نشئت می‌گیرد و این مانعی می‌شود در مسیر تفکر درست. ما گاهی سطحی نگر هستیم  گاهی از تفکر بهره می‌گیریم و به خواسته معقول می‌رسیم. مخصوصا سفر اولی‌ها باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند. برای اینکه تفکر درست را بتوانی الگوی خود قرار بدهی باید گوش به فرمان راهنما باشی. برای رسیدن به افکار مثبت باید دانا باشیم و آگاهی لازم داشته باشیم و تنها راه آن همین آموزش‌های موثر کنگره می‌باشد. وقتی یک خواسته‌ای در حال حرکت است پشت آن القا و احیا و تحرک وجود دارد. به قول استاد امین می‌فرماید: ما الهامات منفی هم داریم چون پشت این الهامات منفی افکار نامعقولی حرکت می‌کند. تفکر نامعقول از جهل و نادانی فرد می‌آید.
امیدوارم همیشه ما افکار مثبت و تفکر معقول همراه داشته باشیم تا بتوانیم به هدفمان برسیم که همان آرامش و آسایش  رهایی می‌باشد. وقتی فرد به کنگره می‌آید و چهل سی دی را می‌نویسد و ۱۴ وادی را مطالعه می‌کند و سر برنامه و در مسیر اموزش‌های کنگره باشد  پایه‌های خود را خوب محکم بنا کرده باشد می‌تواند از تفکر سالم بهره‌مند شود. در وادی اول به ساختارها هم توجه شده است البته ساختار‌های سالم. این فقط در کنگره شکل می‌گیرد و بنا می‌شود. وقتی در کنگره فرد سفر می‌کند به طور خاص آن ساختارهای قبلی از بین می‌رود و جای آن بنای جدید و ساختار جدید و محکم ساخته می‌شود. وقتی در کنگره صورت مسئله اعتیاد شناخته شد اولین قدم تفکر در کنگره برداشته شده و فرد در مسیر ارزش‌ها حرکت خواهد کرد و مطمئنا به هدفش که رسیدن به رهایی است دست پیدا می‌کند. امیدوارم همگی شما در مسیر درست قدم گذاشته و با موفقیت به هدف خود برسید. ممنونم که به حرف‌هایم گوش کردید.

 

تایپ: مسافر محمد ( لژیون هشتم )
عکس: مسافر مرتضی ( لژیون یکم )
مرزبان کشیک: مسافر علی
تنظیم و ارسال: مسافر مسعود مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .