English Version
English

شاه کار وادیها

شاه کار وادیها

جلسه چهارم از دور دوازدهم ازسری کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی جواد گلپایگان با استادی راهنما مسافر امیر حسین و نگهبانی مسافر حسین دبیری مسافر مصطفی با دستور جلسه «وادی اول وتاثیر ان روی من»درروز پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه۱۴۰۳  راس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان امیرحسین هستم یک مسافر خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزار هستم که اذن و اجازه این را داد در خدمت شما دوستان در نمایندگی جواد حضور داشته باشم .در مورد دستور جلسه با تفکر ساختارها آغاز می‌شود و بدون تفکر آنچه هست  رو به زوال می‌رود ،در کنگره ۶۰ و در خیلی جاهای دیگر از تفکر سخن گفته شده است حتی در دین گفته شده است که یک ساعت تفکر  بهتر از هفتاد سال عبادت است. پنج وادی اول ما روی تفکر است و وادی ششم باز هم تعقل است که تفکر و تعقل هم یکی است با این تفاوت که تعقل هدف منفی و شیطانی ندارد ولی تفکر هم می‌تواند در جهت مثبت  و هم در جهت منفی باشد. بعد از وادی ششم  باید راه خود را با تفکر پیدا کنیم نقطه تحمل خود را باید با تفکر بالا برد، حتی برای عوض کردن صفات هم شروع آن با تفکر است. جناب مهندس می‌فرماید که وادی اول شاهکار وادی‌های  دیگر است و اگر وادی اول را کسی بفهمد و یاد بگیرد می ‌تواند از وادی‌های  دیگر عبور کند. وادی‌ها برای این در اختیار ما گذاشته شده است که با آن مشکلات خود را حل کنیم و باید نگاه کنیم که گیر ما در کدام وادی است. هنگامی که برای من مشکلی پیش می‌آید وادی اول را که مرور می‌کنم می‌بینم که گیر من در وادی اول است و مشکل من حل می‌شود.

استاد امین می‌فرماید تفکر یک حرکت درونی است از یک نقطه به یک نقطه دیگر که هم مبدا دارد و هم مقصد دارد و یک هدفی را دنبال می‌کند و هنگامی که ما شروع کردیم به حرکت کردن الهام و القا به ما می‌شود.وقتی راجع به یک موضوع تفکر کنیم در راستای آن الهام و القا به ما می‌شود که به آن می‌گویند کمک‌های بیرونی. در شروع وادی می‌گوید وقتی ما یک مشکلی داریم مهم نیست که دانسته‌ایم مسئله پیش آمده است یا ندانسته ایم مهم این است که ما بدانیم کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم چون اگر مبدا را ندانیم به مقصد هم نمی‌توانیم برسیم .جناب مهندس همیشه به این تاکید دارد که برای رهجو فکر نکنید فکر کردن را به آن یاد بدهید اگر یک نفر زمین خورد شما اگر بلندش کنید فکر را از آن گرفته‌اید و نباید آن را بلند کنید به آن یاد بدهید چگونه بلند بشود و یک نکته مهم که در این وادی است ما هیچ وقت یک مرتبه مشکلات را نمی‌توانیم حل کنیم باید به آرامی اقدام کنیم نقشه‌ای بکشیم که برای حل مسائل که قابل اجرا باشد و راه به عقب نداشته باشد و دقیق باشد و باید این را بدانیم که با اراده تنها نمی‌توان مشکلات را حل کرد. با اراده تنها از یک درخت نمی‌توان بالا رفت باید هدف و انگیزه و تمرین لازم را در نظر گرفت تا بتوانیم از یک درخت بالا برویم و موقعی که ما تفکر می‌کنیم و عقل ما به نتیجه‌ای نمی‌رسد در اینجا وارد مرحله آموزش می‌شویم، با دیگران مشورت می‌کنیم و راهنمایی می‌گیریم در نهایت خودمان مسیر را انتخاب می‌کنیم که در آخر اعتماد به نفس لازم در ما ایجاد می‌شود و در پایان هم می‌گوید که نزدیک‌ترین انسان‌ها به خداوند پرهیزکارترین و خدمتگزارترین انسان‌ها هستند و این را باید بدانیم که تفکر به شدت انرژی مصرف می‌کند. آنقدر که تفکر انرژی می‌سوزاند کار کردن انرژی نمی‌سوزاند و از نظر علمی هم ثابت شده است که یک ساعت کار فکری اندازه هفت یا هشت ساعت کار فیزیکی انرژی مصرف می‌کند. تفکر درست این است که مواظب سلامتی خود باشیم و قدر یکدیگر را بدانیم و در کنار هم خوشحال باشیم و به یکدیگر آسیب وارد نکنیم .خیلی ممنون که به صحبت‌های من توجه کردید.

ودرادامه ضیافت افطار در شعبه:

تایپ و ویرایش: مسافر علی از لژیون ششم
عکاس: مرزبان خبری مسافر مسعود
تنظیم و ارسال: مسافر محمد از لژیون سوم
نمایندگی جواد گلپایگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .