English Version
English

وادی اول خوراک یک مسافر سفر اولی است

وادی اول خوراک یک مسافر سفر اولی است

جلسه سیزدهم از دوره چهلم سری کارگاه‌های آموزشی، عمومی مسافران و همسفران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی راهنمای محترم ویلیام مسافر علیرضا، نگهبانی راهنمای محترم مسافر مهدی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه  " وادی اول و تأثیر آن روی من " در روز پنج‌شنبه شانزدهم فروردین‌ماه 1403 رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر
فرارسیدن سال نو و تکرار بهار طبیعت را تبریک می‌گویم. انشاالله رهائی‌ها متعدد و زیاد باشد و همیشه نمایندگی پویا و فعالی داشته باشیم. من این نمایندگی را خانه خودم می‌دانم و خیلی خوشحالم که در این جایگاه هستم.
وادی اول: "با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد. بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود." در حقیقت سرفصل وادی شرح خود وادی، است و متأسفانه کمتر کسی به این کلمات فکر می‌کند؛ اما در کنگره60 کلمات، بار معنوی بالایی دارند. قبلاً ما فکر را با تفکر اشتباه می‌گرفتیم؛ چراکه فکر زودگذر است و معنی تفکر یعنی از قوه به فعل درآمدن فکرها، است.
هر کاری را که می‌خواهیم انجام بدهیم مانند یک ساختار است که باید مبدأ، مقصد و هدف آن مشخص باشد و باید در موردش تفکر کرده باشیم و پستی و بلندی‌های آن را برآورد کرده باشیم  تا با برخورد به یک مشکل مجبور به برگشت نباشیم. آن‌هائی موفق هستند که از قدرت تفکر خود برای رسیدن به هدف و مقصد استفاده می‌نمایند که لازمه آن القاء است. باید ابتدا القاء بشود که چنین کاری را می‌خواهم انجام بدهم و بعد روی آن تفکر نمایم و بعد احیاء صورت می‌گیرد که باعث ترسیم نقشه و برنامه‌ریزی برای مرحله بعدی می‌شود.
در کنگره60 اگر تفکر باشد، چنانچه غضبی هم از راهنما دیدیم، ناراحت نمی‌شویم و به‌راحتی آن را مدیریت می‌کنیم.

وادی اول خوراک یک مسافر سفر اولی است و خدا را شکر که اولین جلسه سال جدید با این دستور جلسه آغاز می‌شود. بخشندگی، بارزترین صفت خداوند است؛ ولی باید توجه داشته باشیم که بهشت خداوند را به بهانه نمی‌دهند بلکه به بها می‌دهند و هر شخصی اگر تفکر نماید، متوجه می‌شود زندگی ما، سفر ما، ماه رمضان، خدمت در کنگره60 و شرکت در آزمون راهنمائی فرصت‌هائی است که ظرفیت ما را نسبت به ساختارهای بعدی بیشتر می‌کند، پس اگر تفکر کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که باید زکات حال خوش خودمان را با حال خوش بپردازیم.
در پایان این نکته را بگویم که معنی زوال، نابودی است؛ یعنی اگر نسبت به هر ساختاری، تفکر نکنیم، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و سرانجام آن نابودی است. خداوند مسیر را برای ما و همسفران هموار کرد تا تفکر کنیم و قید خیلی از کارها را بزنیم که سرانجام آن، رهائی و رسیدن به حال خوب بوده و هست.
خودتان و آقای مهندس را تشویق نمائید.

تایپ: راهنما مسافر حسین
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر مجتبی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .