English Version
English

مفاهیم کنگره همیشه تازگی دارند

مفاهیم کنگره همیشه تازگی دارند

جلسه یازدهم از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی مسافر امیرعلی، نگهبانی مسافر فردین و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «وادی اول و تأثیر آن روی من» چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان امیرعلی هستم مسافر. از نگهبان و دبیر عزیز تشکر می‌کنم که ای فرصت را در اختیار من قرار دادند تا در این جایگاه خدمت کنم. سال نو و ایام نوروز را به همه عزیزان تبریک می‌گویم. امیدوارم همگی توانسته باشیم از این تعطیلات به نحو احسن استفاده کنیم تا انگیزه‌ای را برای خودمان ایجاد کرده باشیم که امسال با تلاش بیشتری به راه خودمان ادامه دهیم.
وادی اول در ابتدا آمده است و به من این را نشان می‌دهد که من قبل از هر کاری باید به آن فکر کنم. هر تصمیمی که می‌گیرم و یا هر صحبتی که می‌کنم باید از قبل به آن فکر کرده باشم. من خیلی از مواقع اگر جلوی بعضی از فکرهایم را نگیرم؛ مانند اعداد به‌صورت تصاعدی زیاد می‌شوند؛ ولی اگر وادی اول را در ذهن داشته باشم می‌توانم از شکل‌گیری این تصاعد در فکر خودم جلوگیری کنم و از خیلی مسائل ضد ارزشی و منفی فاصله بگیرم.
هر سال در کنگره وادی‌ها از اول تا آخر بیان می‌شوند و عنوان و فلسفه آن‌ها گفته می‌شود؛ ولی هر دفعه که به وادی اول رجوع می‌کنیم معنای جدیدی برای من دارد. افرادی که چندین سال است که در کنگره هستند اگر این مطالب برایشان تازگی نداشت هیچ‌وقت آن‌قدر در کنگره نمی‌ماندند. می‌توان گفت که ادامه وادی چهارده، وادی اول است و هیچگاه تمام نمی‌شود. این دایره‌ای است که می‌چرخد و هر دفعه شعاع آن وسیع‌تر می‌شود؛ چراکه هنگامی که به وادی چهارده می‌رسیم بویی از محبت می‌بریم و بعد از آن طرز فکر، حرکت و برداشت من عوض می‌شود.
تجربه‌ای که من از وادی اول دارم این است که من گاهی افکاری در ذهن دارم؛ ولی گاهی به یک موضوع فکر می‌کنم. در هنگام فکرکردن من تلاش می‌کنم که از یک مجهول به یک معلوم برسم؛ ولی اگر مراقب نباشم افکار ذهن من را احاطه می‌کنند. در هنگام رسیدن به وادی اول بعد از وادی محبت، افکار آرام می‌شوند و خبری از شلوغی افکار منفی نیست. هنگامی که دل آرام شود تفکری که صورت می‌گیرد بسیار ارزشمندتر خواهد بود. امیدوارم امسال همگی تلاش بیشتری بکنیم تا افکاری که ما را از مسیر بیرون می‌برند را تشخیص داده و آنها را متوقف کنیم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید تشکر می‌کنم.

گزارش تصویری از مراسم افطاری:

عکس: مسافر حامد
تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .