English Version
English

تفکر پیش درآمد تغییرات

تفکر پیش درآمد تغییرات

با تفكر؛ ساختارها آغاز مي‌گردد.
بدون تفكر، آنچه هست رو به زوال مي‌رود.‏

در اين وادي، بهتر است بدانيم چگونه همه چيز، پيدا مي‌شود و يا چگونه همه چيز، خلق مي‌شود.براي پيدا شدن يا به ‌وجود آمدن و يا خلق شدن؛ اولين قدم، يك فكر و يا يك انديشه است و اين انديشه، آغاز خلق است.‏

بنابراين؛ همۀ انسانها براي پيدا شدن، لازم است تفكر نمايند و نيروي القاء و احياء و تحرك هم موجود ‏مي‌باشد.

به عبارتي؛ همه چيز، اول مثل صفحۀ سفيد نقاشي است؛ سپس ذره ذره تصوير پديدار مي‌گردد و ‏از معني آن، هم زشت و هم زيبا، و هم خوب و بد پديدار مي‌شود.‏‹‹ پس اول بايد تفكر نمود! ››‏وادی اول، اولین قدم در جهت رشد اضلاع مثلث جهان‌بینی است.

این وادی به من همسفر می‌گوید: «تا امروز بی‌صبر بودی و بدون اینکه بیندیشی، هر جا هرچه گفتند، برای ترک اعتیاد مسافر خود انجام دادی ولی آیا درمانی صورت گرفت؟ آیا سم‌زدایی، سقوط آزاد و هزاران راه دیگر را که تجربه کردید، پاسخی دریافت نمودید؟ پس بیندیش! تصمیم بگیر و بعد با اصول درست درمان را شروع کن». البته در مراحل بعد و وادی‌های بعد می‌آموزیم که تفکر به‌تنهایی کاری از پیش نمی‌برد و بایستی در ادامه به اجرا گذاشته شود.
در این وادی اشاره می‌شود که در کنار تفکر، نیروی القاء، احیاء و تحرک نیز موجود است؛ اگر بتوانیم تفکر را مکمل این مثلث نماییم، احیا، القا و تحرک برداشت دیگری از مثلث درمان اعتیاد یعنی جسم، روان و جهان‌بینی است. تفکر در کنار این سه مولفه راه جدید و اصولی را برای تمام سطوح زندگی به ما نشان می‌دهد.

می‌بینیم که تفکر در قسمت جسم، روان و جهان‌بینی به ما همسفران چگونه می‌تواند کمک کند و ما در حالت تعادل قرار بگیریم و از جسمی خسته و بیمار، تبدیل به جسمی سالم و شاد گشته و روان ما آرام و تنهایی و بی‌حوصلگی‌هایمان رنگ امید، عشق و تلاش گیرد و درنهایت با آموزش‌های جهان‌بینی وارد دنیای جدیدی شویم. تفکر پیش درآمد تمام این تغییرات است اما به‌شرط عمل! درنهایت وادی اول به من همسفر می‌آموزد باید سکوت کنی و سکوت نشانه واضح و روشن تفکر است.

باید بدانیم که تفکر مسافر و همسفر باهم متفاوت است و باید آموخت تفکر خود حرکت است و همسفر و مسافر نباید با آموزش‌های کنگره در تفکر یکدیگر دخالت کنند که اینجاست که حرکت درست آغاز می‌شود.

نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر بیتا 

عکاس خبری: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا لژیون (سوم)

ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .