English Version
English

وادی اول و تاثیر آن روی من

وادی اول و تاثیر آن روی من

هشتمین جلسه از دوره سی و چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی رودکی،با استادی راهنمای گرامی مسافر حسین، نگهبانی مسافر امید، و دبیری مسافر حسینعلی با دستور جلسه «وادی اول و تاثیر آن روی من» روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

چکیده سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
از نگهبان و دبیر گرامی تشکر می‌کنم که مجال خدمتگزاری را به من دادند تا با وادی یکم در خدمت شما باشم و از این بابت خدا را شکر می‌کنم و بسیار خرسندم. سال نو را به همه شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم امیدوارم که سالی پر از نشاط و برکت برای شما باشد.
وادی یکم وادی تفکر می‌باشد و مهندس در این باره گفته است که وادی اول شاهکار وادی‌هاست، اما همواره برایم جای پرسش بود که چرا این وادی بهترین و شاهکار وادی‌هاست؟ زیرا ما برای درمان و رسیدن به تعادل تمام وادی‌ها را کار می‌کنیم! اما چرا تاکید ویژه‌ای بر روی این وادی شده است! من پس از تفکر و تعقل به این موضوع ایمان آوردم چرا که ما هر کاری را که بخواهیم انجام بدهیم و یا هر ساختاری را که بخواهیم شکل بدهیم نخست باید تفکر نماییم. تمام ساختارها کوچک و بزرگ با تفکر آغاز می‌شود حتی برای یک مسواک زدن ساده نیز ابتدا باید تفکر نماییم. پایه و اساس تمام ساختارهای کلی و جزئی تفکر است زیرا هر چیزی با یک اندیشه آغاز می‌شود. تفکر یک حرکت درونی و ذهنی است که حتماً باید دارای مبدأ معلوم، مسیر و مقصد معلوم باشد. در این مورد مهم نیست که چه کلامی از دهان من خارج می‌شود و یا اینکه ظاهر من گویای چه امری است، بلکه افکار و اندیشه و تفکرات من خود من را تشکیل می‌دهد چون هر انسانی با اندیشه‌هایش تعریف می‌شود که چگونه انسانی است. به این صورت که اگر تفکراتم قضاوت طلبانه و یا حسادت طلبانه و یا در حال تجسس دیگران باشد اما ظاهرم مانند انسان‌های خوب و سالم باشد مهم نیست، بلکه رفتار و کردار من از افکار و اندیشه‌هایم تبعیت می‌کند. پس هر فکری که در ذهن من می‌گذرد من همان هستم زیرا افکار من تبدیل به رفتار و کردار و شخصیت من می‌شوند.
اما در کنگره ما آموزش می‌گیریم و درس‌هایمان را می‌خوانیم تا این گونه تفکرات منفی و مسموم را از ذهنمان بیرون نماییم. تفکرات من نه تنها در این دنیا بلکه در بٌعد بعدی نیز تعیین کننده است که من چه جور انسانی و یا دارای چگونه شخصیتی باشم.

 

ضبط و نگارش: مسافر حسن لژیون شانزدهم

عکس خبری: مسافر حسن لژیون هشتم

ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .