English Version
English

تفکر؛ حرکت از یک نقطه مجهول به نقطه معلوم

تفکر؛ حرکت از یک نقطه مجهول به نقطه معلوم

ششمین جلسه از دور چهلم و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی  کنگره ۶۰ویژه مسافران، نمایندگی وحید با استادی راهنمای محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر تقی و دبیری مسافر عباس با دستور جلسه "وادی اول و تأثیر آن روی من" چهارشنبه 15 فروردین‌ماه ١۴٠3 ساعت ۱6 آغاز به کارکرد.

سخنان استاد
خداوند را شاکرم که بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. ابتدا فرارسیدن بهار طبیعت را خدمت شما عزیزان تبریک می‌گویم، امیدوارم سال 1403 برای سفر اولی‌ها سال رهایی باشد و همچنین برای سفر دومی‌ها، سال خدمتگزار بودن به خلق خداوند باشد. انشا الله که از ماه مبارک رمضان بهره کافی را برده باشیم و تأثیر خوبی را بر ساختار درون ما گذاشته باشد تا بتوانیم به سمت تفکر سالم و صحیح حرکت کنیم. در رابطه با دستور جلسه این موضوع مطرح است، کسی به درمان می‌رسد که به تفکر سالم رسیده و منتظر است تا هرچه سریع‌تر آموزش‌های لازم را نیز دریافت نماید. تعریف کنگره 60در رابطه با تفکر این‌گونه است؛ حرکتی از یک نقطه مجهول به نقطه معلوم و گاهی از معلوم به یک معلوم دیگر است. تفکر یک حرکت درونی و در صور پنهان انسان وجود دارد و باید ارتباط جنس تفکر را تشخیص داد که آیا خارج از جنس نفس من قرار دارد؛ زیرا در نفس اماره آمده، کسی که کاری را انجام می‌دهد اصلاً تفکر نمی‌کند و این بستگی به درون انسان‌ها، نوع نفس و نوع دیدگاه انسان‌ها دارد. اینکه چگونه تصاویر در درون ذهن انسان به وجود می‌آید باید بگویم که کار ذهن تولید تصاویر است و به بیان ساده‌تر همان الگوپذیری که من وارد یک مجموعه‌ای شده‌ام بنام کنگره 60 و هدف اصلی آن رهایی یک نفر از بند اعتیاد و تاریکی‌ها است و اگر من در  پرتو تفکر  قرار بگیرم می‌توانم به این جایگاه برسم.

کنگره60 همه انسان‌هایی را که در تاریکی هستند به رهایی و درمان نمی‌رساند؛ اما کسانی که به درمان می‌رسند جایگاهشان در هستی تغییر خواهد کرد. هدف و تفکر کنگره کمک و رها کردن یک فرد مصرف‌کننده است که این امر توسط فردی صورت می‌گیرد که خود روزی مصرف‌کننده بوده و در اینجا درمان شده است؛ این یعنی پرورش الگویی که در مسیر تفکر سالم بوده. به‌طورکلی انسان‌هایی که تصمیم می‌گیرند تا خود را از بند اعتیاد رها کنند، باید اولویت اولشان درمان باشد و کاملاً گوش به فرمان راهنمای خود بوده و در مکان‌هایی که مدنظر کنگره است حضور داشته باشند و همچنین در مشارکت‌ها شرکت نمایند و پله‌های خود را به‌درستی انجام دهند. در سفر اول باید اولویت‌بندی کنیم و تفکر خود را به سمت مسائل مثبت برده و کاملاً گوش‌به‌فرمان راهنمای خود باشیم؛ زیرا تفکر فردی که در سفر اول است در خصوص درمان اعتیاد، دچار خمر است. راهنماها تنها چیزی که از سفر اولی می‌خواهند این است که به‌موقع در جلسات حضورداشته باشند و سی‌دی‌ها خود را بنویسند. تفاوت انسان شجاع و ترسو در همین تفکر است؛ زیرا ترس باعث می‌شود نتوانیم درست فکر کنیم و به شخصی انسان شجاع گفته می‌شود که با ترس خود روبرو شود من از ترس خماری هرویین و شیشه می‌خریدم و در مورد درمان اعتیاد هم این‌گونه است کسی که می‌خواهد به درمان برسد باید بر ترس های خود غلبه کند ترس از کم کردن داروی خود، بیکار شدن و هزاران موضوع دیگر که باعث می‌شود نتوانیم به درمان برسیم ولی من به‌واسطه مقابله کردن با همین ترس ها بود که توانستم به رهایی برسم و هرچقدر تفکر کنم و با ترس هایم روبرو شوم، انسانی کار آزموده خواهم شد.

برگزاری چهارمین جشن افطاری در نمایندگی وحید

 

تایپ: مسافر حمزه

عکس و تنظیم: مرزبان خبری همسفر آرش

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .