English Version
English

با تفکراتمان، تصویر زندگی‌مان را نقاشی می‌کنیم

با تفکراتمان، تصویر زندگی‌مان را نقاشی می‌کنیم

اگر به هستی نگاه کنیم به نظم و هدفی که در خلقت و تمام اجزای هستی وجود دارد پی می‌بریم. طبیعت بهترین آموزگار است، به ما می‌آموزد که ای انسان، وقتی قدرت مطلق تمام هستی را با تفکر به وجود آورده تو هم با تفکر پیش برو تا در کارهایت موفق شوی.

ما برای انجام هر کاری نیازمند تفکر صحیح هستیم، ولی بسیاری از ما تفاوت فکر و تفکر را نمی‌دانیم، فکر چیزی است که از ذهن ما عبور می‌کند؛ اما تفکر نیاز به زمان دارد و باید هدفمند باشد تا به نتیجه برسد و بایستی به این نکته توجه داشته باشیم که افکار زیاد و ذهن شلوغ مانع از تفکر است. تفکر نقش بسیار مهمی در زندگی هرکدام از ما دارد و سرنوشت ما را تعیین می‌کند. ما به هر نقطه‌ای که در زندگی برسیم، نتیجه تفکری است که داشتیم. گاهی مشکلات زیادی داریم؛ اما با تفکر درست می‌توانیم فشار ناامیدی و اضطراب را کمتر کنیم و راهی برای حل مشکلاتمان بیابیم.

تفکر صحیح در مشکلات، انسان را قوی‌تر می‌کند؛ حتی در تفکر هم دوراهی انتخاب وجود دارد؛ اگر تفکر ما تفکر مثبتی باشد به ما الهام و القاء مثبت می‌شود و اگر تفکر ما تفکر منفی باشد به ما الهام و القاء منفی می‌شود؛ پس حتی در تفکراتمان هم باید حواسمان به انتخاب‌هایمان باشد، چون ما با تفکراتمان، تصویر زندگی‌مان را نقاشی می‌کنیم و بعد آن را زندگی می‌کنیم.

آن چیزی که در تعیین خوب و بد تفکراتمان، نقش دارد، آموزش و کسب آگاهی است. چرا در کنگره تأکید به گوش دادن و نوشتن سی‌دی‌ها می‌شود؟ چون تا مبدأ چیزی درست نشود به مقصد درستی نمی‌رسد و اگر تفکر درست و پندار نیک داشته باشیم گفتار و کردار ما هم نیک می‌شود.

این وادی به ما می‌آموزد که برای هر کاری، حتی کوچک‌ترین کارها قدری تفکر کنیم تا درست و نادرست آن کار برای ما مشخص شود و دچار پشیمانی نشویم. مسئله مهم دیگری هم وجود دارد که همه ما بدون اینکه متوجه باشیم با آن درگیر هستیم و این وادی آن را به ما یادآور می‌شود و آن این است که به بسیاری از مسائل نباید فکر کنیم؛ فکر کردن به مسائلی که به ما مربوط نیست و به درد ما نمی‌خورد، فقط وقت و توان و انرژی ما را می‌گیرد.

وادی اول، مانند نقشه راه است که اگر آن را درست ترسیم کنیم، راه به عقب نخواهد داشت و با تفکر صحیح به آرامش و آسایش می‌رسیم.


نویسنده و رابط خبری: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون هفدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .