English Version
English

انسان را خداوند بخاطر تفکر و اندیشه اشرف مخلوقات قرار داد و براین خلقت احسن الخالقین گفت

انسان را خداوند بخاطر تفکر و اندیشه اشرف مخلوقات قرار داد و براین خلقت احسن الخالقین گفت


بنام  قدرت مطلق الله                                                                                                              

امروز دومین جلسه از دوره هفدهمین سری کارگاهای آموزشی  خصوصی کنگره 60 به نمایندگی یحیی زارع میبد با استادی راهنمای محترم مسافر بهزاد و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه وادی اول و تاثیر آن بر روی من در روز سه شنبه مورخ 1403/1/14 در ساعت 16 آغاز بکار نمود .                              

خلاصه سخنان استاد :                                                                                                          

  از نگهبان عزیز تشکر میکنم که فرصت دوباره خدمتگزاری را به من دادند  و سال نو را  به همه عزیزان تبریک و آرزوی سال خوب و خوش را برای همه آرزومندم . و امیدوارم که طاعات همگی مورد قبول حق قرار بگیرد . موضوع دستور جلسه .، با تفکر ساختارها آغاز می گردد و و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می رود . در کنگره چیدمان دستور جلسات و وادی ها بگونه ای است که در یاد گیری ما خللی بوجود نیاید و این آموزشها و تداومها در جلسات آموزشی موجب درک بیشتری برای ما میشود و انسان با آموزش دیدن دیدگاه او تغییر میکند و او میتواند به مطالب پیش رو از تمام زوایا دیده و به گونه ای به آن نگاه کند که مورد مثمر ثمر واقع گردد. متن این وادی چنان زیبا بیان و نگارش شده است که خود بیانگر همه خواسته های ما می باشد هر خواسته ای که انسان میخواهد انجام دهد قبل از آن به تفکر نیاز است در ابتدا این مقوله لازمست که کلمه وادی را قدری برای خودمان بشکافیم وادی معنی شهر دیار ، یا قریحه میباشد برای رفتن ازاین شهر به شهری دیگر شاید در بین راه شهر یا آبادی های دیگر قرار دارد که ما باید از آنها بگذریم تا به شهر مقصد برسیم اگر در مسیر راه یکی از شهرها یا وادی ها بسته باشد ما برای رسیدن به  مقصد با مشکل مواجه می شویم و به وادی بعدی دست پیدا نخواهیم کرد.در این قوانین و وادی های کنگره 60 هم همین گونه است اگر یک وادی را به درستی درک نکنیم مجوز ورودی به وادی بعدی را نخواهیم داشت بطور مثال اگر در وادی اول ما به تفکر توجه نکنیم قطعا از وادی دوم درکی نخواهیم داشت بحث نگارش و بازنویسی سی دی ها در دفتر،تکرار شنیده ها و نوشتن آنها بر روی کاغذ برای این است که در اندیشه ما آنها حک شود اندیشه ما مانند سنگی می ماند که با آن قلم آهنیین و چکش که همان صوت باشد با آن ضربات آن حرفها و گفته هارا در جایگاه محفوضات ما ثبت میکند و موجب میشود که ما این آموزش ها را بیشتر و بهتر یاد بگیریم در این وادی میگوید که برای خلق هر چیزی ابتدا نیاز به تفکر است و ما هر ساختاری را که میخواهیم به آن شکل بدهیم باید ابتدا روی آن تفکر کنیم اگر در حین سفر و آموزشها موفقیت چندانی نداشتیم این نشانه عدم تفکر ما در وادی ها بوده است وتذکر میگردم که تفکر حتما نباید مثبت باشد گاهی میتواند منفی باشد ما حرکت خود را از معلوم شروع کرده و به نقطه مجهول در حال حرکتیم و تفکر یک شروع است در هر جهتی همان خشت اول تفکر است .  

 در ادامه استاد به نقل قول از شاعر فرمود :   خشت اول گر نهد معمار کج ... تا ثریا میرود دیوار کج  . نتیجه رفتار و گفتار و کردار ما عملکرد تفکر ماست  یا اینکه بهتر است بگوئیم که پندار نیک و گفتار نیک و کردار نیک از شعاعر پیامبران ماست که در کتب دینی هم آمده است اگر عملکرد ما زیبا نباشد نتیجه عدم تفکر صحیح ما میباشد که چرا ما به درستی تفکر نکردیم . عدم تعادل و عدم شناخت صحیح و عدم سلامت جسمی و روانی موجب خلل در تفکر صحیح می شود در مسئله درمان جناب مهندس در کنگره مثلث درمان را به تصویر میکشد که یک ضلع آن جسم و ضلع دیگرآن روان و ضلع دیگر آن جهانبینی میباشد وقتی که جسم با مصرف مواد از تعادل خارج شود و جایگزینی آن توسط مواد بیرونی انجام شده در قسمت روان نیز تاثیر گزاری دارد که یک روان متعادل را به کنار گذاشته و روانی نا متعادل جایگزین میشود و همچنین افکار و اندیشه ناسالم جایگزین افکار و اندیشه نا سالم میگردد و این جایگزینی در سه قسمت انجام میگردد که این بیماری اعتیاد یک بیماری چند وجهی میباشد که هم جسمی هم روانی هم فکری میباشد وقتی این اتفاق میافتد مثلث دانائی که جناب مهندس فرمودند بکار گرفته می شوند که یک ضلع آن تفکر و ضلع دیگر آن تجربه و ضلع دیگرش آموزش میباشد وقتی شخص مصرف کننده از حالت تعادل خارج میشود بسیاری از احساس او نیز مورد تخریب قرارمیگیرد که به طور مثال حس عشق در او به حس نفرت تبدیل میگردد و دانائی به جهالت و شجاعت به ترس در او جایگزین میشود همه این ها موجب میگردند که ما نتوانیم و صحیح تفکر کنیم و تصمیم بگیریم تا انتخاب خوبی داشته باشیم . ممنون از اینکه به حرفهای من گوش کردید .

نگارش و تدوین: مسافر رضا لژیون هفتم

عکس : مسافر ناصر لژیون هفتم 

تایپ و بارگزاری سایت: مسافر رضا لژیون چهار

مرزبان کشیک : مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .