English Version
English

زمان و مکان و کلام مناسب

زمان و مکان و کلام مناسب

سلام دوستان مژده هستم همسفر؛
همه‌ی حیات در حال حرکت می‌باشد. این حیات هیچ رکودی ندارد و دائما در حال حرکت است و هر  تولد  آغاز رشد است. چه گذشته و چه حال و چه آینده همه در حال تغییر هستند.  در این مسیر ما آموزش می‌بینیم و هر روز مطالب بیشتر می‌آموزیم . مطلبی را که دیروز یاد گرفتیم با فردا یکی نیست. تبدیل از کل به جز است. مثلا یک سیب را در نظر بگیریم؛ از هسته آن باز یک سیب جدیدی به وجود می آید و این چرخه در انسان هم صادق است. انسان از یک اسپرم و تخمک تشکیل شده و باز انسانی دیگر به وجود می‌آید و همین طور ادامه دار است.
با این تمثیل می‌خواهیم بگویم که همه چیز گذراست و نباید نگران باشیم. همه چیز در حال تغییر و تکامل است. از گیاهان گرفته تا حیوانات و تمامی موجودات.
برای این تکامل ما نیاز به آموزش داریم.
ما برای این آموزش می‌بینیم که بتوانیم یک ورژن بهتری باشیم و در هستی هم همین طور است.
اگر می‌گوییم:«بندگی ، گذشته از عبادت کردن یعنی هر کسی وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهد.»
هستی هم‌مثل یک خانواده به اعضای نیاز دارد که هر کس کار خودش را انجام بدهد که بتوانند خانواده را مدیریت کنند. هستی هم اینگونه است یک گیاه وظیفه خودش را دارد یک حیوان هم همین طور اگر لاشخورها‌ نبودند همه جا آلودگی به وجود می‌آمد و اصلا نمی شد زندگی کرد.
نکته دیگری که باید توجه داشته باشیم، زمان و مکان و کلام مناسب است. ما باید بدانیم با چه ادبیاتی و چه جملاتی با دیگران صحبت کنیم و گاهی به دلیل خوب صحبت نکردن مجبوریم مدام عذرخواهی کنیم و مکان و زمان خیلی مهم است.
ما باید بدانیم فردی که می‌خواهیم با آن صحبت کنیم در چه مکان و در چه حالتی است. ممکن است آن لحظه اتفاق بدی برایش پیش آمده و اگر از او خواسته ای  داشته باشیم رد کند. گاهی ما به دلیل داشتن زمینه‌ای از شخصی با کوچکترین صحبتی که می‌کند ما برداشت خودمان را می‌کنیم حالا بستگی به آن زمینه دارد که مثبت باشد یا منفی نباید در ذهن مان مسائل را بزرگ کنیم.

همسفر؛ مژده راهنمای لژیون هشتم
ویراستار: مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم و ارسال: همسفر فرحناز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .