English Version
English

وادی‌ها تغییر زاویه‌ی دید ما است .

وادی‌ها تغییر زاویه‌ی دید ما است .

سلام دوستان زهرا هستم همسفر؛

وادی پنجم به ما می گوید:«درجهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توام با رفتن رسیدن آن را کامل می کند.»
بطور کلی وادی یک تا چهارم روی تفکر کار کردیم و آن حالات گوناگون را بررسی کردیم که تمام ساختارها با تفکر به وجود می آید.
هیچ موجودی جهت بیهودگی پا به این حیات نگذاشته همه چیز با تفکر شروع می‌شود چون تمام ساختارها و کارهای ما با تفکر هستند.
در واقع هدف وادی‌ها تغییر زاویه دید ما است و به ما می‌گویند که باید روی خودمان حساب باز کنیم.
در وادی پنجم به ما می گوید: همه این ها به جای خود، هرچقدر تفکر کردی حالا اگر به عمل نیاید هیچ ارزشی ندارد.دانستن خالی اگر بدون عمل باشد به دردنمی‌خورد. در این وادی می گوید: نقشه‌ایی که در جهان ذهنی، آن را ترسیم کردید باید در جهان عینی عملی کنید.
خیلی‌ها در جهان ذهنی بسیارقوی هستند ولی در دنیای بیرون قادر به پیاده کردن آن نیستند. دائما در حال  فکرکردن و نقشه کشیدن هستند. ولی قادر به حل هیچ مشکلی نیستند.
در جهان ذهنی انسان خالق است هرچه بگوید سریعا به وجود می آید. این جهان مقدمه‌ایی برای زندگی در جهان خاکی است و ابزارش تفکر است  و برای اجرایی کردن افکار، از قوه به فعل نیاز داریم که از اضطراب و نا امیدی و نکات منفی خارج بشویم و به یک آرامش نسبی برسیم که اینها خودش نیازمند تزکیه و پالایش هستند. پس برای اینکه از یک انسان به هم ریخته به یک انسان با تعادل  تبدیل بشویم، فقط یک راه وجود دارد؛ آن هم تزکیه و پالایش است. «یعنی دوری از ضد ارزش‌ها و رفتن به طرف ارزش‌ها» ما برای رسیده به هدف خود باید بردبار باشیم و صبر کنیم و در صبر هم بی صبری نکنیم چون تمام ساختا‌رهای ما توام با عمل و صبر به نتیجه می رسد.
درحقبقت اگر گندم می کاریم فوری هفته آینده  محصول به ما نمی رسد که آن را درو کنیم بلکه مراقبت و آبیاری به موقع پس از فرایند زمانی  می توانیم محصول کاشته شده را برداشت کنیم.برای به اجرا در آوردن ساختارهای فکری به ساختارهای عملیاتی بایستی از حالت ترس و اضطراب و ناامیدی و عدم اعتماد به نفس و دیگر نکات منفی خارج شویم تا به مرحله آرامش برسیم. برای رسیدن به آرامش باید پاک سازی و سازندگی را از خود آغاز نماییم و برای اصلاح کردن خود سه اصل را در نظر بگیریم. «پندارسالم، گفتار سالم و کردار سالم »را همیشه درنظر داشته باشیم. پس برای به اجرا در آوردن هرهدفی دو نکته ضروریست یک تفکر و تشکیل ساختار مناسب برای هدف مورد نظر و دوم به اجرا در آوردن ساختارهای ذهنی هدف مورد نظر. ...
در آخر تمام وادی ها وسی‌دی ها که کار می‌کنیم برای این است که بتوانیم آن‌ها را در زندگی خود کم کم پیاده کنیم و به کمک آن‌ها گره‌های درونی خود را حل کنیم و یاد گرفتیم که بار مسئولیت همه چیز برعهده و دوش خودمان است.

همسفر زهرا رهجوی همسفر مژده لژیون هشتم
ویراستار:  مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم و ارسال: همسفر فرحناز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .