English Version
English

جایگاه OT؛ حساس اما لذت‌بخش

جایگاه OT؛ حساس اما لذت‌بخش

مسافر مهدی مصداق بارز ماندن، ادامه‌دادن و تداوم در خدمت است. ایشان در حال حاضر مسئول OT نمایندگی ارتش هستند. حال مصاحبه با ایشان ترتیب داده‌ایم و توجه شما را به آن جلب می‌نماییم:

آقا مهدی سلام. لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. من با حدود بیست سال تخریب وارد کنگره شدم. آنتی ایکس من شیره و تریاک بوده، ۱۰ ماه و ۱۰ روز با روش DST و داروی OT و با راهنمایی آقا سعید نمکی در لژیون دوم سفر کردم و الان هم ۶ سال و ۱۱ ماه است که آزاد و رها هستم.

لطفاً درباره خدمت در جایگاه OT و اهمیت این جایگاه خدمتی برایمان بگویید:
اول باید بگویم که خیلی خوشحال هستم که این فرصت نصیب من شد تا بتوانم در کنگره خدمت کنم و جایگاه خدمتیِ OT را تجربه کنم. من همیشه دوست داشتم تمام توانم را به کار ببرم و از آموزش‌هایی که در کنگره گرفتم تا جایی که در توانم هست استفاده کنم.
دررابطه‌با خدمت در OT، همان‌طور که همیشه گفته می‌شود قلب تپنده یک شعبه واحد OT است. این است که حتماً باید نظم‌وانظباط رعایت شود و تعادل کامل را حفظ کنیم. ما جز نفرات اولی هستیم که نامه را به افراد تازه‌وارد می‌دهیم و آنها خیلی نسبت به این موضوع حساس هستند. یک نفر به‌عنوان نماینده از طرف ما فرد تازه‌وارد را برای رفتن و انتخاب کلینیک همراهی می‌کند و رفتاری که با او می‌شود بسیار اهمیت دارد. این برخورد باید به نحوی باشد که شخصی که با حال خراب وارد شده جذب شده، بیاید و سفرش را به انجام برساند.

لطفاً درباره مسئولیت‌های بخش OT یک نمایندگی بیشتر توضیح بدهید:
در OT هم مسئولیت‌های اداری وجود دارد و هم مسئولیت‌های روحی. از نظر اداری اینکه چیزی اشتباه نشود و تمامی مسائل به‌دقت بررسی شوند بسیار اهمیت دارد. از نظر روحی، اگر یک نامه اشتباه شود، ممکن است رهجو نتواند دارو بگیرد و سفرش با مشکل روبرو می‌شود و تمام مسئولیت این امر بر عهده ما است.
من به تمام افراد کنگره و خدمتگزاران پیشنهاد می‌کنم که حتماً این جایگاه را تجربه کنند. جایگاه بسیار خوبی است و ارتباط بسیار صمیمی بین افراد وجود دارد.

بفرمایید چه مدت است که در این جایگاه مشغول به خدمت هستید و کدام‌یک از جایگاه‌های خدمتی دیگر را تجربه نموده‌اید؟
من حدود ۲۰ ماه است که در OT خدمت می‌کنم و باید بگویم که در این مدت از تک‌تک افراد انرژی گرفته‌ام و خیلی افتخار می‌کنم که عضوی از آن هستم. خدمت‌های قبلی من هم با ورودم به کنگره در سال ۹۶ شروع شد. زمانی که وارد لژیون سردار یا همان لژیون مالی سابق شدم و خداراشکر می‌کنم که هنوز هم عضو این لژیون هستم. بعدتر جایگاه‌های دبیری و نگهبانی و همچنین یک دوره جایگاه مرزبانی را تجربه کردم. در حال حاضر هم مسئول OT شعبه هستم.

نحوه تعامل بخش OT با راهنمایان هر شعبه به چه صورت است؟
ما با همه راهنماها تعامل کامل داریم و وظیفه ما این است که بتوانیم به رهجوهای آن‌ها خدمت کنیم. بعضاً پیش می‌آید که یک راهنما ۱۰ یا ۱۲ رهجو دارد و احتمال اینکه در نامه اشتباهی رخ بدهد و پله‌ای بالا و پایین بشود زیاد است، ما این موارد را کنترل کرده و با همهٔ آنها در ارتباط هستیم. ما هیچ‌وقت از هیچ یک از راهنماها برخورد بدی ندیدیم و چالش منفی با هیچ‌کدام نداشتیم و همیشه با ما نهایت همکاری را داشته‌اند و ما هم سعی بر این داشتیم که در مقابل بهترین خدمت را ارائه بدهیم.

آیا تعداد افرادی که در OT خدمت می‌کنند ثابت و مشخص است؟ وظیفه این افراد چیست؟
در حال حاضر ۸ نفر در OT مرکز مشغول خدمت هستند و این‌گونه نیست که حتماً باید تعداد خاصی باشد. ما بسته به شرح وظایفی که داریم افراد را تقسیم‌بندی می‌کنیم تا همه چیز به‌راحتی پیش برود. دو نفر از بچه‌ها همیشه برای بخش تازه‌واردین آماده هستند؛ چراکه مهم‌ترین بخش OT می‌باشد. دو نفر امور مربوط به فالوآپ را انجام می‌دهند و با توجه به مسیر علمی کنگره این بخش هم از اهمیت بالایی برخوردار است. یک نفر مسئول نوشتن و ثبت نامه‌ها در دفاتر است، نفری دیگر امور بایگانی را برعهده دارد و در آخر یک نفر در بخش پورتال مشغول می‌باشد.

لطفاً درباره پورتال و علت به وجود آمدن آن در کنگره هم برایمان بگویید:
از آنجایی که جناب مهندس همیشه کنگره را روبه‌جلو هدایت کرده‌اند و کنگره همیشه پویا بوده است، این هم یک‌قدم در این مسیر است. نامه‌ها همیشه به صورت دستی نوشته و ثبت می‌شدند و در حال حاضر هم می‌شوند. اما پورتال همین کار را به صورت سیستمی و کاملاً اصولی انجام می‌دهد. باوجوداینکه این سیستم تازه راه‌اندازی شده است و نیاز به هماهنگی زیادی دارد، اما اطمینان بیشتری در رابطه با صدور نامه‌ها ایجاد کرده است و حرکت نوینی است که به رشد و شکوفایی کنگره می‌انجامد.

از نظر فنی، اگر بخش OT و راهنما با یکدیگر اتفاق‌نظر نداشته باشند، مرجع چه چیزی است و چگونه مشکل را برطرف می‌کنید؟
همان‌طور که قبلاً اشاره کردم خوشبختانه ما تا کنون با هیچ یک از راهنماها چالشی نداشته‌ایم؛ ولی به صورت کلی مرجع ما قوانین و قواعد کنگره و از همه مهم‌تر پروتکل می‌باشد. هنگامی که یک نامه صادر می‌شود ما به پروتکل مراجعه می‌کنیم و درصورتی‌که نامه خارج از پروتکل باشد آن را به اطلاع راهنما می‌رسانیم. اگر اشتباه شده باشد آن را اصلاح می‌کنیم؛ اما اگر راهنما به صدور نامه خارج از پروتکل مصر باشد، باید آن را به اطلاع مرکز برسانیم و اجازه صدور نامه خارج از این چهارچوب را نداریم.

سخن آخر؟
خدا را شکر می‌کنم که در این جمع هستم و افتخار می‌کنم که جز خدمتگزاران کنگره به شمار می‌روم. می‌خواهم از جناب آقای مهندس دژاکام، خانواده محترم ایشان، تمام پیش‌کسوتان کنگره، دیده‌بانان عزیز، راهنمای خودم آقای سعید نمکی، ایجنت فعلی شعبه آقای علی نصیری و همه شما خدمتگزاران کنگره تشکر می‌کنم و امیدوارم که همیشه در این مسیر بزرگ موفق باشید.

با سپاس از شما عزیزان که در خواندن این گفتگو ما را همراهی کردید.

مصاحبه: مسافر نادر
تنظیم و تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر محمدرضا و مسافر حامد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .