English Version
English

خدمتی با ماندگاری ابدی

خدمتی با ماندگاری ابدی

جلسه اسفندماه لژیون سردار نمایندگی ارتش، با استادی مسافر محمدرضا، نگهبانی مسافر ناصر و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه «نقش خدمات مالی در دستاوردهای علمی کنگره» دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمدرضا هستم مسافر. از نگهبان، دبیر و خزانه‌دار تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا بیاموزم و کمی هم از تجربه شخصی خودم را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم
قبل از ورود به لژیون سردار تصوری که من از این لژیون داشتم این بود که قرار است اینجا صرفاً درباره پول دادن و تشویق دیگران به کمک به کنگره صحبت شود. اما باگذشت زمان و شرکت در جلسات این لژیون متوجه شدم که حکایت آن چیز دیگری است. اول اینکه نشستن روی صندلی این لژیون لیاقت می‌خواهد. بعضاً شنیدیم که برای افراد دشوار است تا خودشان را به جلسات سردار برسانند و این نشان از وجود سری در پس پرده آن است.
دررابطه‌با دستور جلسه نزدیک‌ترین اتفاقی که به آن مربوط می‌شود، کمک مالی افراد در زمینه تحقیقات پزشکی و دستگاه‌های آزمایشی بود که در ازای پرداخت مبلغ یک میلیارد تومان، نشان بی‌نشانی از آن شخص می‌شود. خوشبختانه ما افتخار این را داریم که پهلوان ناصر از شعبه ما این نشان را دریافت کرده‌اند. من فکر می‌کنم که این افراد به دنبال بهانه‌ای هستند تا در کنگره خدمت مالی کنند و برای آنها چندان تفاوتی ندارد که عنوان این خدمت یا عنوان نشان آن چیست چراکه آنها دنبال چیز دیگری هستند. آنها مسیر و راه و روش کنگره را با جان‌ودل پذیرفته‌اند.
در رابطه ‌با تأثیر خدمات مالی در دستاوردهای علمی همه ما نیک می‌دانیم که یکی از بزرگ‌ترین اهداف کنگره گسترش فعالیت‌های کنگره در سطح بین‌المللی است. یکی از اتفاقاتی که این مهم را میسر می‌سازد، خدمات مالی افراد است. مانند هزینه‌هایی که برای یک سفر اولی از ابتدا تا انتها وجود دارد، گسترش تحقیقات و انجام آزمایش‌های گوناگون هم هزینه‌هایی دارد. وقتی هدف افراد کمک به فرد خواهان رهایی باشد، فرقی نمی‌کند که این پول را برای چه موضوعی خرج کند؛ چون در مجموع همه این فعالیت‌ها با یک هدف انجام می‌گیرند.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم و از مشارکت شما استفاده می‌کنم.

مشارکت جمعی از اعضاء لژیون سردار نمایندگی:

سلام دوستان فرشاد هستم یک مسافر
به اعتقاد من حضور در لژیون سردار اذن می‌خواهد. یک سری خدمت‌ها هستند که در تا ابد هستند. من اگر به کسی که از خیابان رد می‌شود کمک کنم به آن یک نفر کمک کرده‌ام. اما یک سری خدمت‌ها هستند که همیشه بوده‌اند. لویی پاستور میکروب را کشف کرد و نیوتن قوانینی را کشف کرد که تا همیشه باقی می‌ماند.
این جریان تحقیقات علمی که در کنگره انجام می‌شود یکی از نقاط تأثیرگذار در تاریخ علم است و قطعاً در آینده از آن بیشتر می‌شنویم و چه فرصتی از این مناسب‌تر که من جایی خدمت کنم که تا همیشه و ابد ادامه دارد.
سال نو را تبریک می‌گویم. من سال‌ها سر سفره هفت‌سین دعا می‌کردم و از خدا می‌خواستم که مشکل اعتیاد من برطرف شود و تنها دعای من همین بود؛ اما الان به چیزهای دیگر فکر می‌کنم و این خیلی دستاورد بزرگی است که آدم بندش از مواد پاره شود.

سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر
روش کنگره در ماه مبارک رمضان شکل‌گرفته است و جناب مهندس به آن نتیجه‌ای رسیدند که تک‌تک ما را از یک تاریکی که جسم و روان ما درگیرش بود نجات دادند. زمانی شما کارهای ضد ارزشی می‌کنید و فقط ذهن شما درگیر است؛ اما اعتیاد تاریکی مطلقی است که جسم و روان و همه چیز را درگیر خودش می‌کند.
خوب خیلی افراد هستند که به کشفیاتی می‌رسند و آن را بروز نمی‌دهند؛ ولی جناب مهندس و خانواده ایشان تمام انرژی خودشان را صرف این موضوع کردند تا این موضوع در دسترس همه افراد قرار بدهند. کنگره در زمینه پزشکی هم به سمت جلو حرکت می‌کند تا بازهم بدون هیچ چشم داشتی نتایج حاصل از آن را اختیار همگان قرار دهد.

سلام دوستان دانیال هستم یک مسافر
زمانی که من به کنگره آمدم و صحبت از لژیون مالی می‌شد، من با خودم می‌گفتم این لژیون برای افراد پول‌دار است و منِ کارمند نمی‌توانم در آن عضو شوم و کار دیگری انجام می‌دهم. باگذشت زمان به این نتیجه رسیدم که مانند یک صحرا که ذره‌های کوچک شن آن را تشکیل می‌دهند، اینکه چقدر مشارکت می‌کنم مهم نیست و این مهم است که مشارکت را انجام بدهم.
یک نکته‌ای که در لژیون سردار وجود دارد این است که اگر من خواسته‌ای دارم و می‌خواهم در جهت آن حرکت کنم، باید آموزش ببینم. آقای مهندس وقتی درباره مطرح‌شدن کنگره ۶۰ در سطح جهانی یا جایزه بردن مقالات صحبت می‌کنند، این حاصل یک تحقیقات است و می‌دانیم که هیچ کاری بدون هزینه انجام نمی‌شود.

سلام دوستان روزبه هستم یک مسافر
من زندگی آدم‌های بزرگ را همیشه مطالعه می‌کنم و با شنیدن نام آنها درباره آنها تحقیق می‌کنم تا بفهمم تاکنون چه کارهایی انجام داده‌اند. نقطه اشتراکی که در بین همه این آدم‌ها وجود دارد این است که آنها همگی زندگی انسان‌ها را راحت کرده‌اند، رنج انسان‌ها را کاسته‌اند و مشکلی را برای بشر حل کرده‌اند.
من در عصر حاضر هیچ‌چیزی را پیدا نکردم تا در شرایط فعلی مانند کنگره ۶۰ بخواهد چنین مسیری را برود تا زندگی را برای بشر راحت کند، همان‌طور که من را از سیاهی اعتیاد بیرون آورد. چه چیزی قشنگ‌تر از این که من هم بتوانم در این فرصت سهیم بشوم؟ چه چیزی قشنگ‌تر از این که من هم در درمان همه بیماری‌هایی که قرار است کنگره انجام بدهد شریک باشم.

سلام دوستان ناصر هستم یک مسافر
چیزهایی بود که من در زندگی شنیده بودم و حتی به آنها عمل هم کرده بودم؛ اما مراحل درک آنها را نمی‌دانستم چون به آنها توجه نمی‌کردم. یکی از آنها حرفی است که پیامبر فرمودند که راه میان‌بر الهی محبت است. اینجا من می‌فهمم که این یعنی چه و چرا محبت راه‌ها را کوتاه می‌کند.
در کنگره ۶۰ واجب است که کاری که انجام می‌دهیم را درک کنیم. سالانه چندین نفر که برای پهلوانی داوطلب می‌شوند را آقای مهندس رد می‌کنند. به نظر من چون آن شخص دلش با دادن آن پول نیست و در مقابل شخصی در کنگره راه می‌رود و دلش میلیاردها تومان در کنگره است.
ما در جایی قرار داریم که برای اثبات مسائل باید عمل کنیم. بعد از اینکه چند بار عمل کردیم به خودمان ثابت می‌شویم. اینجا در کنگره ۶۰ فضایی به وجود آمده است که اگر در آن قدم برداریم ابدی خواهد بود. وقتی قدم کوچکی در این مسیر بر می‌داریم و دلمان را هم می‌دهیم در نوری شریک می‌شویم که خیلی ارزشمند است.

تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .