English Version
English

مسافرت؛ بهترین راه حل برای رهایی از استرس و خستگی

مسافرت؛ بهترین راه حل برای رهایی از استرس و خستگی

جلسه ششم از دوره بیست‌وهشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی ملاصدرا بااستادی همسفر فاطمه، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین همسفر الهه و دبیری همسفر مرضیه بادستورجلسه «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» در روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان، همچنین از راهنما خانم مهری که جایگاه امروز خود را مدیون آموزش‌های این بزرگوار هستم؛ تشکر و قدر‌دانی می‌کنم. پیشاپیش سال نو را به بنیان کنگره۶۰ آقای مهندس، خانواده محترم ایشان، تمام اعضا و خدمتگزاران شعبه تبریک عرض کرده و امیدوار هستم که سالی سرشار از سلامتی و آرامش پیش رو داشته باشند.

دستور جلسه این هفته «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» است. آقای مهندس برای انجام تمامی کارهای روزمره زندگی ما که شاید از نظر ما پیش‌ پا افتاده‌ترین اعمال باشد؛ مانند: نحوه غذا خوردن، به‌موقع خوابیدن یا سفر رفتن برنامه‌ریزی کرده‌اند. مسافرت، بهترین راه‌ حل برای رهایی از استرس و خستگی ناشی از کار و زندگی است. زمانی که ما از محل کار خود برمی‌گردیم؛ به‌طور طبیعی به استراحت، تفریح و تعطیلات نیازمند هستیم. 

در گذشته، به فرموده آقای مهندس به هیچ عنوان کنگره تعطیلی نداشت و تحت هر شرایطی کنگره دایر بود؛ زیرا ایشان معتقد بودند که کنگره مانند بیمارستان یا کلانتری نیاز به کادر کشیک دارد و نمی‌تواند تعطیل باشد؛ اما به مرور زمان تفکرات آقای مهندس تغییر کرده است. با اعتقاد بیش از پیش بنیان کنگره۶۰ به متدDST، ایشان به مرحله‌ای رسیدند که افراد کنگره قادر هستند دارو خود را در منزل استفاده کنند که در ادامه نتیجه بسیار خوبی نیز به همراه داشت؛ بنابراین دستورجلسه تعطیلات را در کنگره عنوان کردند. هدف از قرار گرفتن تعطیلات این بود که تمام نیروهای کنگره از جمله مرزبانان، راهنمایان و خدمتگزاران، دو هفته را به تفریح و استراحت بپردازند.

سیستم کنگره معتقد بوده که برای سفر کردن، شرایط ویژه‌ای لازم است که اشخاص ابتدا بایستی پارامتر زمان را در نظر گرفته و در ادامه باید بودجه کافی داشته باشید؛ به‌عنوان مثال: ما بایستی از ابتدا سال، روزانه یا هفته‌ای مقداری پول پس‌انداز کنیم یا برای مسافرت خارج از کشور، ماهیانه دلار بگیریم تا هزینه سفر خود را در طول سال جمع‌آوری کنیم. سفر رفتن نیاز به برنامه‌ریزی قبلی دارد که بایستی از یک ماه پیش برای گرفتن بلیط، هتل و اقامتگاه اقدام کنیم که انجام این عمل با هدف و تفکر صحیح، باعث می‌شود اوقات فراغت خود را در  کنار خانواده با آرامش سپری کنیم. انجام این عمل نباید از روی چشم‌ و هم‌چشمی باشد؛ زیرا موجب تخریب و آسیب می‌شود. 

تعطیلات برای سفر دومی‌ها بسیار مناسب است؛ زیرا با آموزش‌هایی که از کنگره دریافت کرده‌اند، می‌توانند به مسافرت بروند؛ اما سفر اولی‌ها مجاز به سفر نیستند و بایستی این ایام را در کنار مسافران خود و در منزل سپری کنند. اشخاصی که در سفر اول هستند، می‌توانند با نوشتن سی‌دی، مطالعه متون کنگره و فرمان‌برداری از دستورات راهنما، به درمان و حال خوش برسند. مسافر و همسفر باید با دریافت آموزش‌های کنگره، قادر باشند بدون کمک راهنما و به‌تنهایی، مسائل و مشکلات خود را حل کنند. در پایان امیدوار هستم تمام مسافران و همسفران از تعطیلات نوروزی به نحو مطلوبی استفاده کنند.

تایپ: همسفر مریم (ع)رهجوی راهنما همسفر سعیده (لژیون پنجم)
ویرایش و ویراستاری: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
ارسال: راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .