English Version
English

تعطیلات بستری است تا میزان آموزش‌ها را متوجه شوم

تعطیلات بستری است تا میزان آموزش‌ها را متوجه شوم

سیستم کنگره به لطف تدبیر جناب آقای مهندس به‌گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی‌شده که همه کارها با دقت و منظم در حال اجراشدن، می‌باشد به همین دلیل برای اینکه کیفیت کار نیروها بیشتر شود نیاز به استراحت دارند بنابراین ما در کنگره در سال دو تعطیلات داریم که صور ظاهر دستور جلسه این است اما صور پنهان تعطیلات، بستری است که من با خودم رودررو می‌شوم و متوجه شوم چقدر آموزش گرفته‌ام.

اکنون زمان این است که ببینم آیا متوجه نقش همسفر هستم یا نه؟ چطور همسفری هستم؟ آموزش‌ها چقدر در من اثر کرده؟ آیا مدیریت زندگی را آموخته‌ام؟ پس در ابتدا باید ویژگی‌های یک همسفر خوب را بدانم.

یک همسفر خوب که جهان‌بینی آموخته تفکر سالم را بلد است و قطعاً همیشه به مشکلات از بالا نگاه می‌کند؛ این کار دو حُسن دارد: اول اینکه مشکل را کوچک می‌کند وقتی مشکل کوچک شود قطعاً ذهن من آرام می‌شود وقتی ذهن آرام شود من تصمیم خود را از روی تفکر می‌گیرم نه از روی احساس منفی مثل، ترس، ناامیدی و منیت؛ بنابراین توان حل مشکل را پیدا و به بهترین شکل و با کمترین آسیب آن را مدیریت می‌کنم.

حُسن دوم دوراندیشی است همسفری که دوراندیش است فقط به منافع خود فکر نمی‌کند چون تأثیر تصمیم و رفتار خود بر زندگی دیگران را می‌داند پس در تصمیم خود آرامش جمع و اطرافیان را نیز در نظر می‌گیرد.

همسفری که ایمان داشته باشد از رفتار و کردار او مشخص است و دیگران از بودن کنار او احساس امنیت دارند. چنین همسفری به خاطر مسائل کوچک دیگران را تحقیر، توهین، سرزنش یا قضاوت نمی‌کند، سر مسائل بیهوده بحث نمی‌کند چون می‌داند هیچ انسانی بد نیست و هیچ انسانی نمی‌خواهد که اشتباه کند و انسان‌ها اگر کوتاهی می‌کنند، یا توان و یا علم آن را ندارند.

همسفر آگاه زندگی خود را با اطرافیان قیاس نمی‌کند چراکه قیاس یک ابزار نیرومند است که نتیجه آن باعث خراب شدن رابطه ما با انسان‌ها، خداوند و حتی خودمان می‌شود پس  شرایط امروز خود را می‌پذیرد و می‌داند اگر تلاش کند و بذر خوب بکارد قطعاً نتیجه خوب هم خواهد گرفت.

در سی دی تنوع حس آموختیم که انسان‌ها به خاطر نفس‌ها و خواسته‌های متفاوت حس‌های متفاوتی دارند. یک همسفر آگاه این مطلب را می‌داند و به نظر دیگران اهمیت می‌دهد و ارزش قائل است و سعی می‌کند وارد حریم دیگران نشود.

یک سفر اولی علاوه بر همه این موارد اولویت خود که سفر مسافر هست را فراموش نمی‌کند و می‌داند که هر تصمیمی که به سفر مسافر آسیب بزند اشتباه است پس همواره صبر، سکوت و احترام و آرامش سرلوحه همه کارهایش است و با انجام کارهای عقب‌افتاده کسب انرژی می‌کند.

یک سفر دومی نیز می‌داند سفر دوم فرصت بازسازی رابطه‌های خراب است پس سعی می‌کند در این ایام برای عزیزان خود وقت بگذارد تا بهترین نتیجه را بگیرد.

نویسنده: راهنما همسفر پریسا رشته ورزشی والیبال نمایندگی شیخ بهایی
ویرایش: همسفر الهام رشته ورزشی شطرنج از نمایندگی شیخ بهایی
ارسال: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی بدمینتون نمایندگی دنا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .