English Version
English

در طول سفر باعث آلودگی محیط‌زیست نشویم

در طول سفر باعث آلودگی محیط‌زیست نشویم

یکی از جشن‌های باستانی ایران جشن عید نوروز می‌باشد و مردم زنده شدن دوباره طبیعت را جشن می‌گیرند و از خدای خود سپاسگزاری می‌کنند و شاکر لطف و محبت خداوند هستند. طبیعت هم‌ خانه‌تکانی می‌کند و ما هم باید جسم و روح خودمان را خانه‌تکانی کنیم و از کینه، بخل، حسد و خیلی از ضد ارزش‌های دیگر پاک‌کنیم. طبیعت برای ما یک الگو است و به ما می‌آموزد. کائنات برای ما سراسر آموزش است و ما باید با دانایی و آگاهی آن‌ها را به‌خوبی فرابگیریم و در زندگی خودمان کاربردی کنیم تا به آنچه خواستنی هست برسیم و به جهان وزندگی به طریق دیگری نگاه کنیم.

نوروز با سفرهای نوروزی به علت تازگی و سرسبزی طبیعت و آب‌وهوای خوب بهاری بسیار زیبا و دل‌انگیز هست. کنگره 60 در رهنمودهایی که برای مسافرین عزیز دارد، سفارش می‌کند که سفر اولی‌ها حتی‌الامکان از مسافرت خودداری نمایند. دلایل آن شاید در این مقاله نگنجد؛ اما مهم‌ترین آن تغییر آب‌وهوا می‌باشد که می‌تواند روی مصرف دارو تأثیر داشته یا بعضی ارگانیسم‌های دیگر بدن فرد در حال سفر ممکن است دچار اختلال شود، چون بالاخره در سفر احساس خستگی پیش می‌آید و بدن شخص سست می‌شود و او مجبور می‌شود خارج از زمان مشخص‌شده دارو مصرف کند و یک وعده به وعده‌هایش اضافه می‌شود و همین امر باعث خراب شدن سفرش می‌شود و رهایی او را به تعویق می‌اندازد؛ به علت همین چیزها است که انجام بعضی کارها را در سفر اول مثل خانه‌تکانی، ازدواج، سفر و خیلی کارهایی که باعث می‌شود سفر خراب شود را ممنوع کرده‌اند، اما به‌هرحال سفر در همه حال شیرین است؛ حتی اگر این سفر خیلی کوتاه باشد. هر سفر حال و هوای خودش را دارد. سفر آن‌قدر شور و هیجان دارد که ناخودآگاه از روزها قبل فکر رفتن، رهایمان نمی‌کند و مدام وادارمان می‌کند تا به آن فکر کنیم. سفر آدابی دارد و برای داشتن یک سفر خوب باید راه و رسم آن را دانست.

آقای مهندس در صحبت‌هایشان، روی این اصل تکیه کرده و می‌گویند انسان برای تبدیل‌شدن باید نقشه‌ی راه داشته باشد تا انسان را به سرمنزل مقصود خود برساند و باید از تعطیلات به‌خوبی استفاده کنم تا باانرژی بیشتر به کار وزندگی برگردم. من قبل از کنگره وقتی به سفر می‌رفتم زیاد به من خوش نمی‌گذشت و در مسیر چشم‌هایم را می‌بستم که زودتر به مقصد برسم و در آنجا هم همیشه دل‌شوره داشتم که اتفاقی نیفتد و همین دلهره باعث می‌شد که از سفر چیزی نفهمم، ولی وقتی وارد کنگره شدم، هنگامی‌که مسیر چندساعته یا سفر کوتاه می‌روم، از دیدن بیابان‌های خشک و بی‌آب‌وعلف هم لذت می‌برم، منظورم این است که از مسیر هم لذت می‌برم که قبلاً این‌طور نبود و حالم بد می‌شد و این به خاطر آموزش‌های ناب کنگره هست و این را مدیون آقای مهندس و خانواده محترمشان هستم. در طول سفر باید مراقب باشم که باعث آلودگی محیط‌زیست نشوم و زباله‌ها را در طبیعت رها نکنم، چون بارها کردن آن‌ها در طبیعت بزرگ‌ترین آسیب را به خودم می‌زنم. امیدوارم که امسال سال خوبی برای همه باشد و سفر خوبی را پیش رو داشته باشد و سفر خوبی را برایشان آرزو می‌کنم.

رابط خبری: همسفر نرگس مرزبان خبری بوستان ولایت
نویسنده: همسفر محبوبه رهجوی راهنما همسفر ثریا (لژیون اول) نمایندگی پاکدشت در بوستان ولایت (رشته ورزشی دارت)
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه راهنمای لژیون چهارم نمایندگی شهرری
گروه ورزش همسفران کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .