English Version
English

وقتی‌که ما از سمت ظلمت به سمت روشنایی حرکت کنیم قطعاً خداوند ما را می‌بیند و کمکمان می کند

وقتی‌که ما از سمت ظلمت به سمت روشنایی حرکت کنیم قطعاً خداوند ما را می‌بیند و کمکمان می کند

جلسه یکم از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 با دستور جلسه از تعطیلات خود چگونه استفاده می‌کنیم با استادی مسافر علی نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر سعید روز یکشنبه مورخ 1402/12/27 رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.


سلام دوستان علی هستم مسافر، ماه مبارک رمضان که مصادف با ایام عید نوروز شده را به همه‌ی شما تبریک میگویم از گروه مرزبانی و راهنمای خودم و راهنمای سیگارم که کمک کردند به من تا این جایگاه را تجربه کنم کمال تشکر رادارم.
از شما تشکر می‌کنم که در چهارده جلسه نگهبانی به من اجازه دادید تا خدمت کنم و خوشحالم که آخرین جایگاه استادی در سال 1402 به من رسید.
نگهبان در شروع جلسه می‌گوید برای رهایی خودمان از دست بزرگ‌ترین دشمن خودمان که جهل و نادانی خودمان است 14 ثانیه سکوت می‌کنیم و به خدا پناه می‌بریم من به این موضوع بسیار فکر کردم و فهمیدم که بزرگ‌ترین دشمن من نفس اماره و نفس سرکش من است و من قبل از این‌که وارد کنگره شوم نمی‌دانستم نفس چه چیزی است و دائم در حال مبارزه با نفس خودم بودم و این رابطه مستقیم با دستور جلسه و ماه رمضان دارد و در فکر این بودم که نفس خودم را چگونه تربیت کنم اگر نتوانیم به نفسمان غلبه کنیم به‌جای صعود سقوط می‌کنیم.
یاد گرفتم که با نفس نباید جنگید نباید آن را گرسنه نگه داشت باید یک سری اقدامات لازم انجام داد و جیره‌ی نفس را در پایین‌ترین حد ممکن نگه داشت.
با تزکیه و پالایش روی نفسمان کارکنیم برای شروع در ابتدا سخت است و در وجودمان یک سری مقاومت‌ها شکل می‌گیرد.
وقتی‌که ما از سمت ظلمت به سمت روشنایی حرکت کنیم قطعاً خداوند ما را می‌بیند و کمکمان می‌کند. کمک خداوند از طریق القا و الهام است.
قبل از اینکه در مورد ماه مبارک رمضان صحبت کنم از خدمت‌گزاران آشپزخانه تشکر ویژه می‌کنم که از صبح می‌آیند تا نزدیک افطار زحمت می‌کشند. دستور جلسه‌ی این هفته هم صور آشکار و پنهان دارد، صور آشکار آن خدمت‌گزارانی هستند که یک سال در شعب خدمت کردند و می‌روند تعطیلات تا استراحت کند و در صور پنهان این است که با خود واقعی‌مان مواجه می‌شویم و مشخص می‌شود که چه آموزش‌هایی در کنگره گرفته‌ایم. و این ماجرا برای سفر اولی‌ها کمی سخت‌تر از سایرین است.
از این‌که به صحبت‌های من گوش دادید ممنونم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .