English Version
English

تعطیلات (غم یا شادی)

تعطیلات (غم یا شادی)

تعطیلات (غم یا شادی)
اگر برگ‌های تقویم را ورق بزنیم به‌روزهایی خواهیم رسید که بارنگ قرمز مشخص‌شده‌اند که همه ما خوب میدانیم که این رنگ قرمز نشانه چیست؟ کاملاً درست است رنگ قرمز آن روزها نشانه تعطیل بودن آن ایام در طول سال است و تمامی فعالیت‌ها، مشاغل و مراکز آموزشی در این ایام تعطیل است این تعطیلات به لحاظ ماهیتی به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند، اول تعطیلاتی که بر مبنای عزاداری، سوگ و در کل بابت موضوعی غمگین و اندوهناک هستند مانند ایام شهادت بزرگان و یا وفات ایشان و موضوعاتی ازاین‌دست اما گروه دوم دقیقاً عکس گروه اول تعطیلاتی بر مبنای مناسبت‌های شاد و خجسته هستند مسائلی مانند تولد بزرگان، روزهای جشن ملی و مواردی شبیه به این‌ها که به‌طورکلی این قاعده در تمام تقویم‌های موجود در دنیا برقرار است.
ما اعضای کنگره شصت چه مسافر باشیم چه همسفر علاوه بر تقویم شمسی و قمری یک تقویم کنگره‌ای نیز داریم که کلیه مطالب آموزشی و درمانی ما طبق این تقویم برنامه‌ریزی‌شده است و این تقویم هم مانند همه دارای روزهایی هست که با رنگ قرمز مشخص‌شده است اما یک تفاوت اساسی با همه تقویم‌ها دارد و آن این‌که ماهیت این روزهای تعطیلی و این‌که این تعطیلات بر مبنای غم هست یا شادی پس از اتمام تعطیلات مشخص خواهد شد و این بدان معنا هست که تعیین نوع این تعطیلات تمام و کمال در دست خود ما هست و اگر کمی منصف باشیم می‌بینیم که چه نعمتی در اختیارداریم. این موضوع کوچکی نیست که انسان بتواند رنگ روزهای خود را اعم از غم و شادی در اختیار داشته باشد تا جایی که بتواند حتی بر غم و شادی تقویم شمسی و قمری که به جبر تعیین‌شده‌اند تأثیرگذار باشد و آن‌ها را به سلیقه خود رنگ‌آمیزی کند.
بدون شک رعایت نکاتی که توسط راهنمایان بارها گفته‌شده است و پیروی از حرمت و قوانین کنگره شصت همان راه مستقیم و نزدیک‌ترین راه به این مقصد زیبا است.
ما مصرف‌کنندگان مواد مخدر به سبب بیماری اعتیاد و سیاهی این دنیا دچار یک جهان‌بینی متفاوت و معیوب نسبت به یک جهان‌بینی سالم هستیم که در آن روش خیلی از مفاهیم به شکل دیگری ترجمه‌شده است و به سبب تکرار آن‌ها در ما نهادینه‌شده است. تعطیلات یکی از همان‌هاست. وقتی به یک مصرف‌کننده خبر تعطیلی را می‌دهند گویا به‌طور سازمانی موظف است که اقدام به تهیه و مصرف مواد بنماید چراکه در جهان‌بینی او این عمل نوعی زرنگی و سرخوشی و استفاده بهینه از عمر گذرا و دنیای فانی تعبیر شده است و از دست دادن این فرصت به‌منزله باختی بزرگ در زندگی برای اوست درحالی‌که امروز میدانیم این عبارات تنها فریبی بیش نیست آن‌هم برای این‌که شخص در دنیای تاریک خود باقی بماند و هرگز اقدام به چشیدن طعم ناب لذت‌های حقیقی و راستین زندگی نکند و این چه غم‌انگیز است.
با رعایت چند نکته ساده که تماماً به نفع خود ماست و استفاده هر چه بیشتر از خودداری که بیشترین کاربرد خود را در این ایام خواهد داشت و ارتباطی مؤثر و همگام باراهنما بدون تردید بیست روز بعد رنگ ایام تعطیل ما را شاد شاد شاد نشان خواهد داد.


نویسنده: مسافر بهمن لژیون یکم
ویراستاری و ارسال: مسافر رضا لژیون پنجم
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .