English Version
English

ما همه سفیران کنگره ۶۰ هستیم

ما همه سفیران کنگره ۶۰ هستیم

ششمین جلسه از دوره هشتاد و پنجم از کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی شادآباد به استادی راهنمای محترم مسافر ایرج و نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه  "چگونه از تعطیلات استفاده می‌کنیم؟"در روز شنبه مورخه 26 اسفندماه سال ۱۴۰۲ رأس ساعت 15:55 شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان ایرج هستم یک مسافر.
خدا را شکر می‌کنم که امروز در این جایگاه هستم و می‌توانم خدمت کنم. دستور جلسه این هفته چگونه از تعطیلات استفاده کنیم. ما همه سفیران کنگره ۶۰ هستیم و باید در تعطیلات طوری رفتار کنیم که برای همه نمود داشته باشد که ما یک کنگره‌ای هستیم. در کنگره ۶۰ به‌هیچ‌عنوان آموزش تعطیل نمی‌شود، خوش به حال سفر اولی‌هایی که امسال سفری بدون دود را آغاز می‌کنند. بهترین عیدی برای یک سفر اولی می‌تواند شروع سفر سیگار باشد. برای سفر اولی‌ها توصیه‌شده است که به سفر نروند باید به توصیه‌های راهنما توجه کنید.
انسان با دیدن عزیزانش به شور و شعف خاصی می‌رسد. قرار است از این تعطیلات ما انرژی بگیریم و انرژی بدهیم پس چند چیز را باید در نظر داشته باشیم اگر در خانواده به هر دلیلی اختلافی داریم سعی کنیم به سفر نرویم و آن را بر خودمان و دیگران تلخ نکنیم. اگر نمی‌توانیم به آرامش برسیم بهتر است در خانه بمانیم. اگر به سفر رفتیم سعی کنیم از طبیعت لذت ببریم خدای‌نکرده از صداقت و سادگی عزیزانمان در شهرستان سو استفاده نکنیم و بر آنها تفاخر نفروشیم و برای آنها کلاس نگذاریم.
اگر این کارها را کردیم عزت‌نفس خودمان را از دست می‌دهیم یعنی سال دیگر کسی منتظر ما نمی‌ماند حتی باعث می‌شویم آنها هم اعتمادبه‌نفس خودشان را از دست بدهند پس حالا که سفیران کنگره ۶۰ می‌باشیم طوری رفتار نکنیم که خدای‌ناکرده کنگره زیر سؤال برود. در این روزها همدیگر را دعا کنیم و یکدیگر را در آغوش بکشیم. حدا الامکان در مسافرت با دست‌پر جایی بروید و منتظر پذیرایی میزبان نباشید. در آخر امیدوارم بعد از سفر با خاطرات خوب و انرژی مضاعف به خانه‌هایمان برگردیم.
اما قسمت دوم دستور جلسه امروز تولد افسر عزیز می‌باشد. افسر کسی بوده که به قول دوستانش محله فلاح را می‌بسته و آن زمانی بوده که در تاریکی و جهل بوده. افسر ۸ سال پیش وارد لژیون شد با یک حال خراب و مصرف شیشه. تا دو سه ماه اول خودم هم جرئت نمی‌کردم با او صحبت کنم خیلی خشم داشت. افسر مشکلات فراوانی داشت پدرش فوت کرده بود و همسرش نیز خانه را ترک و مهریه‌اش را به اجرا گذاشته بود خیلی از دوستان باور داشتند که افسر نمی‌تواند سفر کند اما کنگره سراسر معجزه است. افسر سفر خوبی داشت چون مرام داشت.


افسر به خاطر پرداخت مهریه ۹ ماه در زندان بود و همه می‌گفتند که او برگشت می‌خورد اما تأثیر افسر در زندان این بود که تمام بند نمازخوان شده بودند. اثرات کنگره تا زندان اوین هم رفته بود افسر یکی از کشتی‌گیرهای خوب کنگره است امروز افسر سرتاسر محبت است. من ندیدم هیچ‌گاه در جلوی پیشکسوت خودش سرش را بلند کند. آرزوی بهترین‌ها را برای افسر دارم افسر می‌تواند برای تمام بچه‌ها یک الگو باشد امیدوارم با صبر به تمام چیزهایی که می‌خواهی برسی. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید سپاسگزارم.
خلاصه صحبت‌های مسافر افسر:
سلام دوستان افسر هستم یک مسافر.
در ابتدا تقدیر و تشکر می‌کنم از تمام عزیزانی که در این جشن حضور دارند. من هم مثل تمام سفر اولی‌ها سفر خودم را در کنگره آغاز کردم اما دوست دارم کمی از گذشته خودم برایتان بگویم. امیدوارم این تجربه‌ای باشد برای بچه‌های سفر اولی. در ابتدای ورودم به لژیون راهنمایم سؤال کرد می‌توانی هزینه دارویت را پرداخت کنی؟ می‌خواهم مثال بزنم ما همه خود را گم‌کرده بودیم من آن‌قدر در تاریکی بودم که حتی فراموش کرده بودم که یک مغازه‌دارم من با تخریب بالای شیشه خودم را نابود کرده بودم حتی یک‌بار با مصرف زیاد مواد قصد خودکشی داشتم. من قبل از مصرف مواد برای خودم جایگاهی داشتم و مسئولیت‌هایی داشتم و خانواده داشتم.
با آمدن من به کنگره تمام این‌ها برگشت و من تشکر می‌کنم از تمام عزیزانی که در کنگره خدمت می‌کنند و امیدوارم این خدمت دوباره نصیب من شود من واقعاً عاشق خدمت هستم و با خدمت کردن انرژی مضاعفی می‌گیرم از وقتی‌که در کنگره به درمان رسیدم دوباره به باشگاه کشتی می‌روم و مسیر قبلی خود را ادامه می‌دهم. کنگره به من آموخت که انسان با خدمت دیده می‌شود. اینجا جا دارد از راهنمای خودم تشکر کنم که برای من همه‌چیز بودند امیدوارم خدا هرچه می‌خواهد به او بدهد و من هم سرباز خوبی برای او باشم از آقای رضوانی راهنمای درمان سیگارم تشکر می‌کنم همچنین از ایجنت‌های عزیز و مرزبانان محترم.
از دور دست آقای مهندس را می‌بوسم و همچنین تشکر می‌کنم از حضور گرم آقای خدامی از خدا می‌خواهم این توفیق را به من هم بدهد که بتوانم برای دیگران خدمت کنم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.


تایپ، ارسال عکس: واحد سایت نمایندگی شادآباد
لژیون خدمتگزار: لژیون بیست و یکم
مرزبان کشیک: مسافر مصطفی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .