English Version
English

اگر محبت نبود ما هم نبودیم

اگر محبت نبود ما هم نبودیم

یازدهمین جلسه از دور چهل و هفتم کارگاه‌های صبحگاهی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی پارک لاله به استادی راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر صادق با دستور جلسه " وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من" پنجشنبه 24 اسفند ۱۴۰2 ساعت شش صبح آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. از نگهبان، دبیر و ایجنت محترم پارک تشکر می نمایم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند. حلول ماه مبارک رمضان هم به همه شما عزیزان تبریک می گویم.
پارک لاله یکی از نعمتها و امکانات در کنگره است که سفر را برای عزیزان مسافر، مخصوصا سفر اولی ها می‌تواند بسیار پربارتر و بهتر کند. امیدوارم همه قدر این نعمت را بدانیم. این حضور در پارک لاله و به موقع حاضر شدن همانند یک امتحان است که با انجام دادن آن به رهایی و درمان با کیفیت تری دست پیدا می کنیم.
وادی چهاردهم آخرین وادی در کنگره 60 است و همه آمدنها و رفتنهای ما برای دست یابی به این مساله و مطلب یعنی عشق است. تمام جایگاه ها در کنگره از سفر اولی تا راهنما و دیده بان به دنبال رسیدن به عشق و محبت هستند. رسیدن به این وادی و لمس آن به این معنی است که شخص در مسیر درستی قرار دارد.
وادی چهاردهم در برگیرنده بسیاری از مطالب و آموزشها است و هم درک آن ساده است و هم بسیار سخت. این وادی طیف گسترده ای را در بر می گیرد و تقریبا همه موجودات با این مساله سر و کار دارند. محبت یک زنجیر است که ساعتها، لحظه ها و تمام ما را به هم پیوند می دهد. اگر محبت نبود چیزی وجود نداشت.
اگر محبت نبود ما هم نبودیم. زیرا اساس کنگره 60 بر مبنای محبت است. توجه به این وادی و خدمت کردن همان باز پس دادن محبت است. یکی از نشانه های محبت گذشت است. تا کسی گذشت نداشته باشد درکی از محبت نخواهد داشت.
هرچه قدر انسان داناتر و عاقل تر باشد محبت را بیشتر لمس می کند. هرچقدر انسان داناتر باشد با محبت تر می شود. نگاه من قبل از کنگره به محبت بسیار متفاوت بود. در اصل پیروی از عقل و انجام عمل سالم همان محبت کردن است. به اندازه محبت کردن عین محبت کامل است.
انسان تا خودش را دوست نداشته باشد نمی تواند به دیگران محبت نماید و تا عشق عام نداشته باشد به عشق خاص نخواهد رسید یعنی تا به دیگران و بقیه محبت نکند نمی تواند به نزدیکانش و حتی خودش محبت نماید.
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید متشکرم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .