English Version
English

تقوا و پرهیزکاری لازمه رسیدن به عشق

تقوا و پرهیزکاری لازمه رسیدن به عشق

جلسه هفتم از دور هشتم از سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی وکیلی با استادی راهنما مسافر احمد و نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر عباس با دستور جلسه "وادی چهاردهم" در روز پنج شنبه مورخه 24 اسفند ماه 1402 راس ساعت 15.45 آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:
سپاسگزار خداوندم و تشکر از نگهبان جلسه به خاطر اجازه خدمت کردن در این جایگاه و بیان این مطلب که سال گذشته هم در دستور جلسه وادی چهاردهم استاد جلسه و در این جایگاه خدمتی حضور داشتم. با تبریک ماه مبارک رمضان و خدا قوت به خدمتگزاران جهت  تهیه افطاری و همچنین تبریک پیشاپیش سال جدید و آرزوی سلامتی و عزت برای همه. 
 تفسیر وادی چهاردهم خیلی سخت و سنگین است و فقط خود آقای مهندس می‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند چون که نزدیک یک سوم از کتاب در مورد وادی چهاردهم است و دوازده عدد سی دی دارد و امکان آن نیست که طی یک یا دو جلسه در موردش صحبت کرد ولی به هرحال آن چیزی هایی که از اساتید یاد گرفتیم و به گوشمان خورده است را عرض می کنم.
توی این وادی ما باید بدانیم که تمام این جهان هستی بر مبنای محبت بنا شده است و مانند کمان بی انتهایی است که نه آغاز و نه پایانش مشخص نیست و محبت مانند چسبی است که تمام هستی را به هم چسبانیده و در کنار هم نگاه داشته است و هر چه این عشق و محبت جاری‌تر باشد چسبندگی بیشتری خواهد داشت.
دو موضوع مهم در وادی چهاردهم وجود دارد که عشق خاص و عشق عام می‌باشند. عشق عام مربوط به متعلقات شخصی، پدر و مادر و نزدیکان و خانواده هر فردی می‌شود ولی عشق خاص بزرگتر است و خداوند و تمام کائنات و همه موجودات هستی را شامل می‌شود. 
باید توجه داشت که انسان هم طغیانگر است و هم فراموش کار و این طغیانگری بعضی مواقع باعث می‌شود که انسان عشقش را فراموش کند و دلیلش این است که بر اساس نیاز خودش عشق می‌ورزد و متاسفانه توی جامعه امروز ما خیلی اتفاق می‌افتد و چاره آن همان است که آقای مهندس فرمودند باید تمام اصول و قوانین کنگره را با آگاهی و شناخت در زندگی خود کاربردی کنیم و تا زمانی که عاشق نباشیم نمی‌توانیم چیزی را دریافت کنیم. غذای صور آشکار انسان خوراک و مواد غذایی مانند ویتامین، پروتئین و کلسیم و غیره است اما خوراک صور پنهان انسان که در جهان بینی در موردش صحبت می‌کنیم عشق و محبت است و در حقیقت با این عشق و مهربانی جای بیشتری در درونمان به نیروهای مثبت و ارزشی می‌دهیم و بستر کمتری برای نیروهای منفی و بازدارنده باقی خواهد ماند و آن موقع است که به حال خوش می‌رسیم.بنابراین باید عشق و محبت را فرا بگیریم و یاد بگیریم اما چگونه؟ اینجا آقای مهندس راه را به ما نشان داده‌اند و قبل از وادی چهاردهم تعداد ۱۳ عدد وادی دیگر قرار داده‌اند تا ما برای دریافت عشق و درک محبت آماده شویم.


در پایان استاد چکیده یا خلاصه ای از تجربه چند ساله خودشان در کنگره را بیان کردند و فرمودند اولین چیزی که یک مسافر به سفارش آقای مهندس باید انجام دهد تقوا و پرهیزکاری و دوری از ضدارزش‌ها می‌باشد و دومین چیز ایمان هست که باید با عشق و عقل کامل شود و باید ایمان و باور داشته باشد و در نهایت احسان و نیکوکاری است. یک مسافر باید به هر طریقی که می‌تواند بدون چشم داشت و بلاعوض به دیگران احسان کند.
از اینکه به حرف های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.
خلاصه نویسی مسافر علی لژیون هفتم
عکاس خبری مسافری مرتضی لژیون سوم


در پایان جلسه اعضای نمایندگی مهمان سفره افطاری و خداوند بودند که از تمامی خدمتگذاران تهیه این سفره تشکر به عمل می‌آید. 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .