English Version
English

باید همانند قدرت مطلق بدون چشم‌داشت محبت کنیم

باید همانند قدرت مطلق بدون چشم‌داشت محبت کنیم

این جلسه چهاردهمین جلسه از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی دکتر مسعود؛ با استادی مسافر مهدی، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر راجا، با دستور جلسه "وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من" چهارشنبه 23 اسفند ماه ۱۴۰۲، رأس ساعت ۱6 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر؛ امروز توفیق پیدا کردم که در خدمت شما باشم، امیدوارم جلسه خوبی را در کنار هم داشته باشیم.
دستور جلسه راجع‌به وادی یا راه چهاردهم است. راجع‌به عشق، همانطور که می‌دانید در ابتدای شروع هر جلسه این متن خوانده می‌شود: آنچه باور است محبت هست و آنچه نیست ظروف تهی‌ست، دوستان تنها پیوند محبت ما را به هم متصل نگاه خواهد داشت.
آقای مهندس حسین دژاکام بنیان‌گذار کنگره 60، با عشق و محبت فراوان خودشان، این راه را در اختیار همه ما قرار دادند تا بتوانیم روشنایی‌ها را تجربه کنیم. ایشان و خانواده محترمشان از این دسته انسان‌ها هستند که با عشق و محبت فراوان راه امن و درست را در اختیار دیگر انسان‌ها قرار داده‌اند.
ما اگر خوب ببینیم، در خانواده، دوستان، جامعه و کنگره 60 اگر این محبت نباشد چگونه تعداد دویست تا سیصد نفر در یک شعبه بدون هیچ‌گونه تنشی می‌توانند کنار یکدیگر بنشینند و آموزش بگیرند.
من تجربه خودم را بیان می‌کنم، در سال ۱۳۹۶ که به شعبه فرهنگسرا آمدم به محض ورود، نگهبان نظم مرا در آغوش گرفت و هنگامی که اعلام نمودند تازه‌واردین خود را معرفی کنند، من دست خود را بلند کرده و گفتم: مهدی هستم یک تازه‌وارد، همگی تشویق کردند و این عشق و محبت درون کنگره مرا جذب نمود. هم‌اینک نیز به نظر بنده مهم‌ترین دلیل ورود و جذب تازه‌واردین همین عشق و محبت می‌باشد.
در مورد عشق این‌گونه بگویم که من تا قبل از آشنایی با کنگره 60 اگر محبتی می‌کردم و یا کاری برای کسی انجام می‌دادم توقع جبران داشتم، ولی وقتی وارد کنگره شدم متوجه شدم که برعکس است؛ یعنی وقتی محبتی می‌کنی می‌بایست بلاعوض باشد، مانند عشق خالق به مخلوق؛ وقتی باران می‌بارد، بر سر همه یکسان می‌بارد چه آدم خوب چه بد، یا وقتی خورشید می‌تابد برای تمام انسان‌ها یکسان می‌تابد، پس ما نیز باید همانند قدرت مطلق بدون چشم‌داشت محبت کنیم.
در لژیون سردار نیز همه افرادی که مشارکت می‌کنند و پول پرداخت می‌نمایند، از روی محبت است که این کار را می‌کنند.
راهنماها و مرزبان‌ها که سه روز در هفته در کنگره 60 خدمت می‌کنند، این‌ها از کار و زندگی شخصی خود می‌گذرند تا در اینجا خدمت کنند و این فقط از روی عشق و محبت است و بدون چشم‌داشت.
این وادی به ما این را می‌گوید که اگر در این جهان هستی، کاری را می‌خواهی انجام دهی می‌بایست از روی عشق باشد.
خیلی ممنون که به صحبت‌های من گوش فرا دادید.

در ادامه گزارش تصویری از برگزاری مراسم افطاری نمایندگی دکتر مسعود

تایپ: مسافر محمود

تنظیم: مسافر ابوالفضل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .