English Version
English

مسئولیت‌ها انسان را به قدرت، اعتماد به نفس و انضباط می‌رسانند

مسئولیت‌ها انسان را به قدرت، اعتماد به نفس و انضباط می‌رسانند

گره مسئولیت زمانی برای انسان اتفاق می‌افتد که انسان متوجه آن نمی‌‌شود خیلی آرام و آهسته پیش می‌آید و درخفا اتفاق می‌افتد.
یک مسافر و یا یک همسفر در سفر اول،
ممکن است به جایگاه‌ مرزبانان یا راهنمایان یا کسانی که خدمت می‌کنند غبطه بخورد و دوست داشته باشد آن جایگاه‌ها را تجربه کند.
حال اگر این اتفاق برعکس شود؛ یعنی یک راهنما یا مرزبان به جایگاه یک سفر اولی غبطه بخورد قطعا دچار گره‌مسئولیت شده است. قائده این است که، انسان نباید به گذشته برگردد مگر اینکه کاری را ناقص انجام داده باشد.
زمانی که به ما مسئولیتی داده می‌شود طبق وادی یازدهم، برای اینکه مانند یک چشمه جوشان باشیم و جوشش داشته باشیم باید اختلاف پتانسیل را در خود به وجود آوریم، و این اختلاف پتانسیل ازصفر شروع  می‌شود.
اختلاف پتانسیل؛ یعنی جا به جا شدن انرژی از یک فرد به فرد دیگر و در برخوردهایی که با یکدیگر داریم می‌توانیم یکسری از انرژی‌ها را به شخص مقابل انتقال دهیم و متقابلا از او نیز انرژی دریافت کنیم.
هر چیزی می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد؛ مشروط بر اینکه به جا و درست مورد استفاده قرار بگیرد و گاهی هم می‌تواند مضر باشد مانند کارد آشپزخانه و یا حتی عشق، عشق همان گونه که برای انسان سازنده است اگر تبدیل به گره شود می‌تواند فرد را تا سرحد جنون ببرد.
گره در کارها نباید باعث ترس ما بشود و مانع این باشد که ما مسئولیتی را قبول کنیم در واقع این مسئولیت‌ها هستند که انسان را به قدرت، اعتماد به نفس و انضباط می‌رسانند؛ پس باید بدانیم لازمه زندگی پذیرفتن مسئولیت است.
طبق صحبت‌های آقای مهندس دو نیروی طمع  و تکبر به کسی آسیب نمی‌زند مگر به خود شخصی که طمع کار است.
اگر هر دو نیرو در شخص وجود داشته باشد انسان دیگر نیازی به دشمن ندارد خودش می‌تواند خودش را درگیر مشکلات کند.
خصوصیت طمع این است که؛ هر چقدر که به انسان داده شود برایش کفایت نمی‌کند و بیشتر از آن را طلب می‌کند.
تکبر؛ یعنی انسان خودش را در ماهیت و آفرینش از انسان‌های دیگر متفاوت می‌بیند و همیشه احساس می‌کند با بقیه فرق دارد و پایه و اساس اطمینان کردن‌ آرامش است.
همه ما انسان‌ها در حال سفری درونی هستیم و باید از این گونه مسائل عبور کنیم سفر ما از نقطه‌ ابتدایی مسئولیت آغاز می‌شود تا جایی که بالاترین جایگاه را به دست آوریم.
اگر ما نتوانیم بر گره مسئولیت غلبه کنیم آن سیستم به ما وابسته شده و اگر یک روز نباشیم نمی‌تواند به کار خود ادامه بدهد.

تایپ و نگارش: همسفر مریم ، راهنما همسفر مریم  (لژیون پنجم)
رابط خبری: همسفر مریم ، راهنما همسفر مریم (لژیو پنجم)
عکس: همسفر پریسا، راهنما همسفر زهرا  (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .