English Version
English

کنگره، مسیر واقعی محبت

کنگره، مسیر واقعی محبت

جلسه دهم از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی راهنما مسافر روزبه، نگهبانی مسافر فردین و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من» چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان روزبه هستم مسافر. از نگهبان و دبیر تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند تا بتوانم خدمت کنم. وادی چهارده که همان وادی محبت است در واقع فصل الختام همه وادی‌ها می باشد؛ چرا که من اگر همه سیزده وادی قبلی را درست طی کرده باشم، در آخر کار باید به این محبت برسم. اگر به این محبت نرسم یک جای کار من ایراد داشته و باید برگردم و آن را درست کنم.
استاد امین محبت را اینگونه تعریف کرده‌اند که محبت یعنی من از چیزی که خودم دوست دارم در قبال دیگری بگذرم. یک مثال آن عصبانیت است؛ عصبانیتی که احتمالاً همه مصرف کنندگان آن را تجربه کرده‌اند. عصبانیت هنگامی که سراغ من می‌آید، یعنی من از محبت خالی هستم؛ چرا که من در قبال عمل یا سخنی که آن را دوست ندارم، از فرد دیگری عصبانی می‌شوم. برای همین موضوع عصبانیت متضاد محبت است. در حسادت هم به همین شکل است چرا که من چیزی که خودم دوست دارم را در اولویت قرار می‌دهم و از محبت خالی هستم.
کنگره مسیر واقعی محبت و آن چیزی که من حاضر هستم به خاطرش گذشت کنم را به من نشان می‌دهد. عشق واقعی که در آن شخص حاضر است از زندگی و جان خودش هم بگذرد. برای مثال الآن آخر سال است و همه گرفتاری‌های فراوانی دارند ولی با این وجود افرادی که امروز تشریف آورده‌اند حاضر شده‌اند از کارهایی که داشتند گذشت کنند. مرزبان‌ها، راهنماها و بقیه افراد از آن چیزی که خودشان دوست دارند می‌گذرند و اینجا می‌آیند تا خدمت کنند.


راهنمای من همیشه به من می‌گفتند که اگر می‌خواهی این چهارده وادی را کامل کنی باید در آزمون راهنمایی قبول شوی. من الآن فهمیدم که چرا قبول شدن یک بند محبت است، چون من هنگامی که راهنما می‌شوم در طول هفته از کار، تفریح و لذت خودم میزنم و به مسافرهای لژیونم فکر می‌کنم و از این طریق به فردی که به دنبال مسیر روشنایی است کمک می‌کنم.

در لژیون سردار هم به همین شکل است. شخصی که حضور پیدا می‌کند و مبالغ میلیونی را بخشش می‌کند در واقع از چیزی که دوست دارد گذشت می‌کند. چه کسی است که ادعا کند پول را دوست ندارد؟ هر دو طرف تاریکی و روشنایی همگی پول را دوست دارند. حال این تصمیم من است که مثلاً با 50 میلیون تومان آخرین مدل تلفن همراه را بخرم یا با همان مقدار در کنگره دنور بشوم و از چیزی که دوست دارم بگذرم.
همه وادی‌های کنگره کاربردی هستند اما این وادی برعکس ظاهرش که بعضاً تصور می شود عمیق و فلسفی است، به اعتقاد من، یک راهکار دقیق کاربردی است. این وادی کمک می‌کند که من در زندگی تفکرات، صحبت ها و اعمال خودم را به گونه‌ای بچینم که بر پایه محبت باشند، نه بر پایه چیزی که من دوست دارم. انشاالله که در این مسیر محبت همگی موفق باشیم و ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

گزارش تصویری از مراسم افطاری

 

عکس: مسافرمرتضی و مسافرمحمدرضا
تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .