English Version
English

با تزکیه و پالایش نقش اضداد در زندگی کم رنگ تر می گردد

با تزکیه و پالایش نقش اضداد در زندگی کم رنگ تر می گردد

پنجمین جلسه از دور چهلم و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی  کنگره ۶۰ویژه مسافران، نمایندگی وحید با استادی راهنمای محترم مسافر ابوالفضل، نگهبانی مسافر تقی و دبیری مسافر عباس با دستور جلسه "وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من" چهارشنبه 23 اسفند‌ماه ١۴٠٢ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد
خداوند را شکرگزارم بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. به همه خدمت‌گزاران کنگره عرض خدا قوت‌دارم. آموزش گرفتن 14 وادی برای رسیدن انسان به عشق و برگشت به جایگاه حقیقیش می‌باشد. طبیعتاً این کار ساده‌ای نیست و مرد عمل و انجام می‌خواهد. در این وادی استاد سردار خطابه اضداد را بیان می‌کنند آن‌چنان‌که فراگرفته‌ایم جهان بر پایه اضداد بناشده است. اضداد کار خود را به‌درستی انجام می‌دهند و انسان است که در این جنگ درونی به میزانی که تزکیه و پالایش نماید نقش اضداد در زندگی او کم‌رنگ‌تر شده درنتیجه انسان به‌آرامی می‌تواند عشق را لمس کند. از دیدگاه من سرمنشأ عشق در مکانی دیگر است. ابتدا باید در انسآن‌یک ظرفیت به وجود آید تا در ادامه عشق نیز برای او پدیدار گردد. با آموزش گرفتن جهت دریافت عشق بستر آن نیز فراهم می‌شود و به دنبال آن عشق به وجود می‌آید چراکه عشق زوری و یا سوری نیست. نمی‌توان به کلام گفت من عاشقم و آن‌یک امر ظاهری نیست. آموزش‌های کنگره 60 انسان را به سمت این وادی هدایت کرده و به آن نزدیک می‌نماید اما به میزانی که در این مسیر حرکت کرده و در حال انجام آن هستم به همان اندازه می‌توانم عشق را فهمیده و آن را درک نمایم. در وادی عشق نکته اصلی از خود گذشتن و پرداخت کردن است چیزی به معنی دریافت کردن وجود ندارد. انسان به‌صورت ناخودآگاه پیوسته به دنبال به دست آوردن است.

به‌عنوان‌مثال زمان برگزاری سبد یازدهم برخی اعضا جلسه را ترک می‌نمایند این به این معنی است که هنوز متوجه عشق نشده‌اند. زمانی که قبل از شروع کارگاه آموزشی جهت حمایت از سبد مبلغی را تهیه‌کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم آنگاه در من عشق به وجود می‌آید. هنگامی‌که یک تازه‌وارد در جلسه اول خود را معرفی می‌نماید تشویق وی خود یک عشق ورزیدن است. به میزانی که در حال سفر هستم من باید جایگاه خودم را و ببینم و به همان اندازه عشق درونم را رشد دهم. اکنون‌که ماه مبارک رمضان شروع‌شده است و این ماه را در کنگره جشن می‌گیرم جهت برگزاری این جشن هرکدام از ما به‌اندازه خودمان حامی مالی این بخش باشیم. مسئله عشق را باید درک کرد، انجام داد و آن را درون خود بیدار نمود. انسانی که به عشق برسد دیگر نیازمند چیز دیگری نیست بلکه عشق همان خدا است در این مرحله انسان فقط سپاسگزاری و ستایش قدرت مطلق را می‌کند و از تمام هستی و آفریده‌های آن لذت می‌برد.

عشق را گوهر ز کانی دیگر است

مرغ عشق از آشیانی دیگر است

     درنیابد کس زبان عاشقان

زانکه عاشق را زبانی دیگر است

نیست عاشق موضع قرار

هرزمانی در مکانی دیگر است

نی خطا گفتم برون است از مکان

لامکان او را نشانی دیگر است

برگزاری اولین جشن افطار در نمایندگی وحید

 

تایپ و ویرایش: مسافر مجتبی

عکس و ارسال: مسافر شایان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .