English Version
English

اگر خمر ما کار نکند هیچ محبتی در کار نیست

اگر خمر ما کار نکند هیچ محبتی در کار نیست

این جلسه اولین جلسه از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی دکتر مسعود؛ با استادی مسافر سهراب، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر ولی، با دستور جلسه "وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من" روز دوشنبه بیست و یکم اسفند ماه ۱۴۰۲، رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سهراب هستم یک مسافر؛ بابت نشستن در جایگاه استادی جلسه در هفته‌ای که دستور جلسه وادی عشق است، از خدای خودم تشکر می‌کنم چون اولین باری است که به من این فرصت داده شد تا در مورد این موضوع صحبت کنم.
آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است؛ وادی اول در مورد تفکر صحبت می‌کند و انسان را وادار به تفکر می‌کند و فرق بین فکر کردن و تفکر را به ما آموزش می‌دهد. بعد در مورد انسان و ناامیدی صحبت می‌کند که ما به هیچ نیستیم، امید داشتن را به ما آموزش می‌دهد؛ در وادی دوم توضیح می‌دهد که ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، همین‌طور وادی‌ها را توضیح می‌دهد تا می‌رسیم به وادی یازدهم، چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند.
به نظر من این دو وادی به هم متصل هستند؛ چون اگر چشمه و خمر من کار نکند هیچ محبتی در کار نیست؛ اگر حال من خراب باشد اصلاً متوجه نمی‌شوم که محبت چیست. به نظر من آقای مهندس دژاکام به این دلیل وادی عشق را چهاردهمین وادی گذاشته‌اند که ما سیزده وادی را سپری کنیم و در آخر برسیم به وادی عشق و ما باید این وادی‌ها را اجرایی می‌کردیم تا برسیم به آن عشق واقعی و مدنظر.
اگر ما ندانیم که چطور تزکیه و پالایش بشویم این اتفاق انجام نمی‌شود. وادی چهاردهم می‌گوید: تنها پیوند محبت ما را به هم متصل نگاه خواهد داشت؛ من باید اول روی خودم کار کنم. محبت را هرچند لسانی انجام دهید حتی اگر از طرف مقابل خوشتان نیاید درنهایت این ناامیدی تبدیل به امید می‌شود و در ادامه می‌گوید: من که خود می‌گویم کلام خود نیست بلکه فردی است در جمع بیکران هستی.
بنده در زمان گرفتن شال راهنمایی به این مفهوم پی بردم که خداوند به هر بنده‌ای توفیق خدمت نمی‌دهد مگر اینکه تزکیه و پالایش ‌شده باشد و عاشق بشود، وقتی عاشق بشود آن درب برایش باز می‌شود و آن موقع می‌توانیم درست تصمیم بگیریم که چطور با مشکلاتی که در زندگی برایمان پیش می‌آید مقابله کنیم. خداوند این حق انتخاب را به ما داده است که کارها را چطور انجام بدهیم. بهترین راهی که ما را به صراط مستقیم می‌رساند تزکیه و پالایش است؛ در کنگره این تزکیه و پالایش، با گوش دادن به سی‌دی‌ها و مطالعه کردن کتاب‌ها و حضور در جلسات کنگره، آرام‌آرام اتفاق می‌افتد. با اجرا کردن قوانین و حفظ حرمت‌های کنگره ۶۰ متوجه می شویم که کارها را چگونه انجام بدهیم. خدا را شکر می‌کنم که دوباره در این جایگاه قرار گرفتم و از اینکه به صحبت‌های بنده توجه کردید خیلی متشکرم.

تایپ: مسافر رضا

تنظیم: مسافر محمود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .