English Version
English

از تزکیه و پالایش تا رسیدن به عشق و محبت

از تزکیه و پالایش تا رسیدن به عشق و محبت

سیزدهمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره 60 نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای یکشنبه با استادی راهنما مسافر روح‌الله نگهبانی مسافر حسین با دبیری مسافر علی با دستور جلسه «وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من» در تاریخ 1402/12/20 رأس ساعت 17 آغاز  به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان روح‌الله هستم یک مسافر خداوند را شاکرم که بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم تا آموزش بگیرم.
از نگهبان و دبیر جلسه تشکر می‌کنم که مسئولیت و اداره جلسه را به من سپردند دستور جلسه این هفته وادی چهاردهم از کتاب عشق یا ۱۴ وادی برای رسیدن به خود انتخاب‌شده است ما در طی یک سال ۱۳ وادی را گذراندیم تا به وادی چهاردهم رسیدیم در طی این‌یک سال روش درست زندگی کردن را یاد گرفتیم تا اینکه به وادی چهاردهم وادی عشق و محبت رسیدیم در ابتدای شروع دستور جلسه پیام استاد رعد را خدمت شما عزیزان قرائت می‌کنم.
آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است من که می‌گویم کلام خود نیست بلکه فردی است در جمع بیکران هستی که باورش کار هر کس نیست مگر معنای آن را بداند که آن چیست ارابه‌ها را در بیکران به حرکت درآورید که نگهبانان ماوراء به آنچه در زمین می‌گذرد نیازمندند، بشکافید آنچه شکافتنی نیست در دل‌سنگ‌ها بروید و ترکیب‌ها را جدا نمایید.
وادی چهاردهم وادی سنگین و پرمحتوای است. صحبت کردن راجع به این وادی در تخصص من نیست، باید واقعاً عاشق باشی تا درک کنی و اینکه زمان زیادی لازم است. خوشحالم که در مسیر کنگره  60 قرار گرفتم تا در این مسیر حرکت کنم. رسیدن به این وادی سخت اما امکان‌پذیر است چراکه ما در حال آموزش گرفتن، پالایش، تزکیه و تصفیه خود هستیم و می‌توانیم به این وادی برسیم. در ابتدا با گرفتن چند دود نقطه سقوط ما  شروع شد! اعتیاد چون زمان می‌برد دو سال بعد سقوطمان  صد در صد شد، با همان چند تا دود ابتدایی سقوط کرده‌ایم  اکنون ما در مسیر کنگره 60 در حال صعود هستیم تا به وادی عشق و محبت برسیم. سفر دومی‌ها این را می‌دانند که برای چه آمده‌اند اما سفر اولی‌ها فکر می‌کنند برای درمان آمده‌اند! درمان در‌ کنگره 60 درست است امری مهم و حیاتی است، اما کوچک‌ترین کار در مسیر کنگره 60 همین بحث درمان است. کنگره 60 به من درس زندگی و انسانیت داد. در رابطه با صحبت کردن راجع به این وادی‌ها در کنگره 60 بسیار وقت لازم است. وادی چهاردهم در کتاب ۱۴ وادی بیش از ۴۰ صفحه و شامل سه خطابه است؛ خطابه اول اضداد است که استاد سردار  راجع به آن صحبت می‌کند، خطابه دوم امواج است که عقاب سفید راجع به آن صحبت می‌کند و خطابه سوم زنجیره‌های عشق است که استاد رعد صحبت می‌کند.
در ابتدای ورودم معنی عشق را درست درک نکرده بودم، در ادامه فهمیدم محبت صورت‌مسئله عشق است و عشق قدرت مطلق و لایتناهی است. عشق‌های زمینی را عشق می‌دانیم و کادو می‌دهیم فوراً انتظار کادو داریم، خوبی می‌کنیم و منتظر جبران آن هستیم. انسان عاشق دنبال پس گرفتن نیست! عبور می‌کند، عاشقی یعنی به کسی خدمت کنی حتی اگر بدوبیراه گفت و محبت خود را دریغ نکنی. رسیدن به این مرحله فقط با تزکیه و پالایش امکان‌پذیر است. جناب مهندس دژاکام به این مرحله رسیده است. در وادی چهاردهم مثلث عشق داریم که شامل سه ضلع جاذبه، سایه‌ها و حس است. من با قرار گرفتن در مسیر آموزش مفهوم سایه‌ها را دریافتم چراکه انسان‌ها دارای صور آشکار و صور پنهان هستند که هرکدام دارای سایه هستند حتی در جهان های دیگر نیز سایه‌داریم. برای درک استاد رعد دستش را بالا برد و دو انگشت خودش را به شکل حرف یو درمی‌آورد و می‌گوید، بنگرید! و پنکه را مثال زد که چرخش پنکه در چپ‌گرد در یک مرحله قدرت جاذبه و در مرحله دیگر که راست‌گرد می‌کند قدرت دافعه را از خود بروز می‌دهد. وقتی از تاریکی‌ها خارج می‌شویم منفی‌ها از ما دور می‌شوند. امکان ندارد باکسی دوست شویم که هم نوع ما نباشد. در زمان مصرف قدرت جاذبه ما را در کنار دوستان مصرف‌کننده‌ قرار می‌داد و در مسیر کنگره 60 آن‌ها تحت تأثیر قدرت دافعه قرار گرفتند و از ما دور شدند و دوستان جدیدی بر اساس قدرت جاذبه در مسیر درمان به سمت ما نزدیک شدند. تا می‌توانیم خوب باشیم و خوبی‌ها را جذب کنیم، البته می‌توانیم بد باشیم و بدی‌ها را  جذب کنیم فرقی نمی‌کند!

در پایان آرزویم این است که همه ما روزی به وادی چهاردهم که همان عشق و محبت است برسیم چراکه ما انسان‌ها ذره‌ای از وجود خداوند هستیم. بایستی در آخر به‌جایی که بوده‌ایم برگردیم همه ما روزی برمی‌گردیم دیر یا زود دارد، امیدوارم در این مسیر همه ما هرچه زودتر به عشق و محبت برسیم و آن را درک کنیم.
ممنون که سکوت کردید و به مشارکت من توجه کردید.

عکاس:مسافرغلامرضا لژیون سوم

تایپ:مسافرمحسن لژیون یازدهم

تنظیم:مسافرابراهیم لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .