English Version
English

خدمت مالی تأثیری مثبت در پیشبرد اهداف علمی کنگره 60

خدمت مالی تأثیری مثبت در پیشبرد اهداف علمی کنگره 60

چهاردهمین جلسه از دوره سوم لژیون سردار همسفران نمایندگی صادق قم به نگهبانی همسفر نازنین، دبیری همسفر نسرین و استادی همسفر عطیه با دستور جلسه «نقش مالی در دستاوردهای علمی کنگره ۶۰» در روز دوشنبه بیست و یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شکر می‌کنم که امروز در جمع شما دوستان حضور دارم از دبیر و نگهبان لژیون سردار تشکر می‌کنم که استادی امروز را به من واگذار کردند تا خدمت کنم، همچنین تشکر می‌کنم از مرزبان‌ها و ایجنت محترم که اجازه خدمت را به من دادند و از آقای مهندس و خانواده محترمشان که این بستر را برای ما فراهم کردند تا آموزش بگیریم تشکر می‌کنم.
حلول ماه مبارک رمضان را به همه شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که ماه پر از خیر و برکتی برای همه باشد و بهره کافی را بتوانیم از این ماه ببریم.
در مورد دستور جلسه لژیون سردار نقش خدمت مالی در دستاوردهای کنگره ۶۰؛ زمانی که داشتم به این دستور جلسه فکر می‌کردم این موضوع برایم تداعی شد که همیشه در زمان کودکی از ما سؤال می‌کردند؛ علم بهتر است یا ثروت و هیچ‌وقت ما نمی‌توانستیم بگوییم که علم به‌تنهایی خوب است یا ثروت این دو موضوع کاملاً مکمل یکدیگر هستند چرا که زمانی هم که ما قصد داشته باشیم حتی در دانشگاه ثبت‌نام کنیم که علم بیاموزیم نیاز به یک‌سری هزینه‌ها داریم و یک‌سری ورودی‌ها نیاز است که اگر آن ورودی را پرداخت نکنیم اجازه آموختن آن علم را به ما نمی‌دهند پس در کنگره هم ما باید منابع مالی و پایه‌های مالی کنگره را قوی کنیم و این از طریق خود اعضا و حمایت‌های مالی ما شکل می‌گیرد تا آقای مهندس بتوانند در پیشبرد اهداف علمی کنگره چه در کشور خودمان و چه در خارج از کشور بتوانند قدم‌های بزرگ‌تری بردارند.

کنگره به‌صورت مستقل کار خود را انجام می‌دهد و به هیچ ارگانی وابسته نیست و تمام کمک‌هایشان از حمایت خود اعضای کنگره شکل می‌گیرد و به همین خاطر است که آقای مهندس همیشه تأکید می‌کنند به پس‌اندازکردن، اینکه ما چه در خانواده، چه در کنگره لازم است که پس‌‌انداز داشته باشیم.
پس‌انداز برای افرادی که ثروتمند هستند و از توان مالی بالایی برخوردار هستند ضروری نیست؛ ولی افرادی که از توانایی مالی کمتری برخوردار هستند این افراد نیازمند این هستند که بیشتر روی موضوع پس‌انداز تمرکز کنند تا در مواقع بروز مشکلات بتوانند از طریق پس‌انداز موانع را برطرف کنند.
موضوع مهم دیگر این است که هر سیستم و ارگانی برای اینکه بخواهد کار خود را به‌درستی انجام بدهد به سه نیروی قوی نیاز دارد؛ نیروی متخصص و قدرتمند، توان مالی و توان علمی است که در کنگره نیروهای باتجربه و متخصص که راهنمایان، مرزبانان و دیده‌بانان را داریم که درحال‌خدمت کردن هستند و منابع علمی را هم جزوات، کتاب‌ها و سی‌دی‌ها شامل می‌شوند که همه آن‌ها به‌روز هستند و در اختیار ما قرار دارند و این فرصت طلایی در اختیار ما قرار گرفته برای آموختن علم، منابع مالی هم که همان لژیون سردار است و اعضای لژیون سردار دنور و پهلوان‌ها حمایت می‌کنند.
وقتی سایت کنگره ۶۰ را مطالعه می‌کردم در مکاتبات آقای مهندس، آقای ویلیام به آقای مهندس گفته بودند؛ که در کنگره کمک‌های مالی خیلی می‌تواند روی علم کنگره تأثیر بگذارد چرا که ما خودمان در آمریکا گروه‌های مختلفی را افتتاح کرده‌ایم تا شروع به کار کنیم، با اینکه سه نیروی قوی را هم داشتیم؛ نیروی متخصص، توان مالی و توان علمی نتوانسته‌ایم پیشرفتی داشته باشیم و همان ابتدا گروهمان منحل شد به این دلیل بود که؛ وابستگی مالی داشتیم و همیشه به کمک دیگران تکیه می‌کردیم به همین دلیل نمی‌توانستیم موفق شویم و این را تاکید کردند که خیلی مهم است که کنگره به خود متکی است و زیر نظر هیچ ارگانی نیست و هیچ کمکی را از کسی قبول نمی‌کند و با حمایت اعضا، کنگره کار خود را پیش می‌برد.
کار کنگره خیلی بزرگ و جهانی است به‌خاطر اینکه، آقای مهندس درمان اعتیاد را انجام دادند و خیلی از خانواده‌ها نجات یافتند و بعدازاین موضوع دنبال درمان بیماری‌های صعب‌العلاج هستند مثل؛ سرطان، ام‌اس و... که مطمئناً در این مرحله هم موفق می‌شوند و برای اینکه این تحقیقات علمی‌ را به ثمر برسانند نیاز به دستگاه‌هایی دارند که شاید هر کدام از این دستگاه‌ها ۲۰ یا ۳۰ میلیارد هزینه دارد و به‌انجام‌رساندن آن به‌تنهایی کار دشواری است و در مقابل به کمک‌های ما نیاز دارند که ما بتوانیم آقای مهندس را حمایت کنیم.
مقاله‌هایی که آقای مهندس ارائه می‌دهند برای اینکه این مطالب به چاپ برسند، هزینه‌های بسیار زیادی می‌خواهد و باید حتماً با کمک من و شما این کار انجام شود.
من اوایل پنج دقیقه هم نمی‌توانستم روی صندلی بنشینم و دائم بلند می‌شدم؛ اما الان که به یک تعادل نسبی رسیده‌ام و آن آرامش درونی را دارم همه این‌ها را مدیون کنگره ۶۰ هستم، پس بهتر است  این کمک‌هایی را که آقای مهندس به ما کردند یک مقدارش را جبران کنیم از طریق خدمت‌هایی که در لژیون سردار و کنگره است.

مشارکت اعضا؛
همسفر ایران:

ضمن تشکر و خداقوت به همه شما دوستان در مورد دستور جلسه تمام این موارد دلی است و اگر به زندگی قبل و بعد از کنگره نگاه کنیم می‌توانیم قیاس کنیم و متوجه خیلی اتفاقات می‌شویم و چیزهایی هست که حتی می‌شود به‌عنوان یک معجزه از آنها در زندگی خود یاد کنیم.
آقای مهندس می‌توانستند روش Dst را برای خودشان نگه دارند و زندگی‌شان را بکنند؛ ولی از روی بخششی که داشتند آمدند از علم، تحقیق، جان و مال خود گذشتند و این مسیر را ادامه دادند تا خانواده‌هایی که به این مشکلات گرفتار شدند هم رها شوند.
چقدر زندگی‌هایی که به طلاق کشیدند ولی خدا را شکر که با آمدن به اینجا دوباره زندگی‌ها وصل شدند حتی زیباتر از قبل شد. ما علم از این علم برخوردار نیستیم که بتوانیم در این راه قدمی برداریم ولی می‌توانیم به عنوان یک شریک باشیم و دردی را از کسی درمان باشیم و این حس بهترین حسی است که به انسان دست می‌دهد.

همسفر زهرا:
ضمن تشکر و خداقوت خدمت سه بزرگوار در مورد دستور جلسه من به‌عنوان یک نوعی هر خدمتی که بتوانم در لژیون سردار انجام بدهم برای خودم و حال خوش خودم هست و خیلی افراد هستند که اینجا می‌آیند و به درمان و رهایی می‌رسند، اینها نتیجه کنگره 60 و نتیجه همین لژیون‌های سردار و خدمت‌های مالی است.
من همسفر با خدمت‌کردن مخصوصاً خدمت مالی هرچند کوچک هم می‌توانم حال خوش را در اینجا به دست بیاورم.

تایپ: همسفر مهناز، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
عکس: همسفر اکرم (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .