English Version
English

جناب مهندس؛ بهترین الگوی عشق

جناب مهندس؛ بهترین الگوی عشق

هفتمین جلسه از دوره سی و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، نمایندگی وحید؛ ویژه مسافران، با استادی راهنمای محترم پهلوان مسافر احمد، نگهبانی مسافرمسعود و دبیری مسافر مجتبی با دستور جلسه  "وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من"  دوشنبه 21اسفند‌ماه ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد
خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز، وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من است. سخن گفتن در مورد وادی چهاردهم یا وادی عشق، برای من بسیار دشوار است؛ بااین‌حال در حد توان در این خصوص صحبت می‌کنم. مطالبم را با شعری از هوشنگ ابتهاج شروع می‌کنم که بی‌ارتباط با این دستور جلسه نیست، ایشان می‌فرمایند؛ عشق شادی است، عشق آزادی است؛ عشق آغاز آدمیزادی است و ادامه می‌دهند؛ زندگی چیست؟ عشق ورزیدن، زندگی را به عشق بخشیدن؛ زنده است آن‌که عشق می‌ورزد، دل‌وجانش به عشق می‌ارزد و در انتها می‌فرمایند؛ چون درخت آمدی زغال مبو، میوه‌ای پخته باش، کال مبو؛ سیب و به نیست میوه‌این دار، میوه‌اش آتش است آخر کار؛ البته ازاین‌دست اشعار، فراوان وجود دارد و با یک جستجوی ساده می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد؛ اما برای ما بهترین مرجع، مطالبی است که در کنگره آموزش داده می‌شود. در قسمتی از این وادی، جناب مهندس بیان می‌کنند؛ عشق، قامت‌ها را راست، اندیشه‌ها را پاک و حیات را برای گزینش بهتر در انسان تقویت می‌کند. کنگره60 به من آموخته است؛ اگر به چیزی عشق دارم؛ باید آن را به اجرا درآورم، حرکت کنم و بهایش را بپردازم. بهترین الگو برای ما، آقای مهندس هستند؛ زیرا ایشان بیش از 25 سال است که به خاطر عشقشان، ایستادگی کرده‌اند و در این مسیر از خود، خانواده و بسیاری از خواسته‌هایشان گذشته‌اند و این عشق، چیزی نیست جز درمان و رهایی انسان‌ها در کنگره60. ماه گذشته، برای گرفتن رهایی به پارک طالقانی رفتم و به دلیل بارش شدید برف، مسیر را تا آلاچیقی که جناب مهندس حضور داشتند، با ماشین طی کردم، در کمال تعجب مشاهده کردم که فقط جناب مهندس به‌اتفاق یک همراه، در آن مکان حضور داشتند و این نمونه بارز یک الگوی مناسب است که تمام آموزش‌های خود را به‌صورت عملی به ما نشان می‌دهند. شخصی که به رهایی می‌رسد؛ درواقع بند عشقی، بین او و کنگره به وجود می‌آید و عاشق کنگره می‌شود، به مجموعه عشق می‌ورزد و قطعاً خدمتگزار خواهد شد. یک نوع خدمت جانی است و حد نهایی آن، می‌شود خدمت مالی؛ کسانی عضو لژیون سردار می‌شوند که به فهم آن دست پیداکرده باشند.

بعضی افراد فکر می‌کنند؛ کسانی که پرداخت های مالی دارند، افرادی هستند که اوضاع مالی مناسبی دارند؛ اما اصلاً به این شکل نیست. طبق فرمایش استاد امین؛ عشق به انجام ها است نه به آرزوی داشتن‌ها. کسانی که به رهایی می‌رسند و وارد سفر دوم می‌شوند، با کوله باری از مشکلات، از جمله مسائل مالی مواجه هستند؛ اما با توجه به عشق وایمانی که به کنگره‌دارند، عضو لژیون سردار می‌شوند و قطعاً خداوند نیز در این مسیر آن‌ها را یاری خواهد نمود. ارتقا و فهم، برای کسانی اتفاق خواهد افتاد که در این مسیر نقش خود را به‌درستی بازی کنند. هدف اصلی کنگره، احیای انسان و درواقع احیای نفس است. خداوند را شکر می‌کنم درزمانی زندگی می‌کنم که کنگره و جناب مهندس حضور دارند و خوشا به حال کسانی که از این فرصت استفاده می‌کنند و با خدمت‌های خود؛ مخصوصاً خدمت مالی، در این مسیر الهی، سهیم می‌شوند. شاید صدسال آینده نیز کنگره60 وجود داشته باشد و انسان‌ها بتوانند در آن خدمت کنند؛ اما قطعاً اثرانگشتی که امروز گذاشته می‌شود، ماندگارتر خواهد بود. امیدوارم همگی بتوانیم در این مسیر نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنیم.

تایپ و ویرایش: مسافر مهدی

عکس و ارسال: مسافر شایان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .