English Version
English

خلاصه مقاله سوم؛ سم‌نزدایی

خلاصه مقاله سوم؛ سم‌نزدایی

عنوان مقاله سوم، سم‌نزدایی است که درباره ۱۴اصل برای شناخت صورت‌مسئله اعتیاد و روش‌های درمان آن صحبت شده است و هر کدام از آن‌ها به‌طور کامل توصیف شده تا هیچ سؤالی در ذهن شخصی بدون جواب باقی نماند. این مقاله توسط آقای مهندس دژاکام در سمینار زنجان و در آبان‌ماه سال۸۱ مطرح شده و این‌گونه بیان فرموده‌اند که مصرف‌کنندگان را مار نگزیده که آن‌ها را سم‌زدایی کنیم. 

اوایل شروع به کار کنگره، اشخاص بسیاری با آقای مهندس مخالفت می‌کردند که پاسخ ایشان در این‌باره این‌گونه بود؛ بنده ۱۷سال مصرف‌کننده حرفه‌ای مواد مخدر بوده‌ام و اعتیاد را با پوست، گوشت و استخوان خود لمس کرده‌ام؛ بنابراین من هم درد و هم درمان هستم و به شما ثابت خواهم کرد که درد و درمان چیست! علمی که تجربه شده باشد، سندی بدون نقص است. 

در این روش، آقای مهندس سم‌زدایی را به‌طور کامل مردود اعلام کرده‌ و می‌فرمایند: اگر مواد مخدر سم است؛ چگونه در علم پزشکی کاربرد دارد و چرا شخص مصرف‌کننده زمانی که مواد مصرف نکند از حالت تعادل طبیعی خارج می‌شود و با مصرف مواد به تعادل باز می‌گردد و این ماده برای او دارو محسوب می‌شود! چراکه این ماده برای شخصی که اولین بار مواد مصرف می‌کند، مانند سم عمل خواهد کرد و باید او را سم‌زدایی تا سم را از بدن او خارج کنیم؛ بنابراین زمانی می‌توانیم این جایگزین‌ها را حذف کنیم که سیستم‌های تولید‌کننده مواد شبه افیونی جسم، راه‌اندازی شده باشند که برای انجام این عمل، ۱۰‌ماه زمان لازم است تا با متدDST و داروOT به تعادل لازم دسترسی پیدا کنند. 

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های درمان اعتیاد، به تعادل رسیدن عکس‌العمل‌های پنهان است. در مرحله رسیدن به درمان اعتیاد، مسئله بسیار مهمی که بایستی اهمیت بسیاری برای آن قائل شویم این است که درمان اعتیاد فوق ترک و رسیدن به تعادل، فوق درمان است. افرادی که پس از ترک اعتیاد به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند، به دلیل عدم‌ تعادل در جسم آن‌ها می‌باشد و اگر پس از درمان جسم، باز هم به اعتیاد برگشت کنند، در اثر عدم تعادل در قسمت جهان‌بینی است که بایستی درمان شوند. بزرگ‌ترین اصل در پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد، آگاهی است؛ بنابراین هر شخصی از جمله پزشک، روانپزشک یا روانشناسی که اعتیاد را به طور تخصصی درک و کار‌آموزی نکرده باشد، قادر به درمان مصرف‌کنندگان نخواهد بود؛ چراکه مصرف‌کنندگان بیماران روانی نیستند.

تایپ: همسفر مریم (ر) رهجوی راهنما همسفر سعیده (لژیون پنجم)
ویرایش و ویراستار: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
تصویرگر: همسفر زهرا (ش) رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .