English Version
English

بزرگترین آموزگار ما خود هستی است

بزرگترین آموزگار ما خود هستی است

ششمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد با استادی ایجنت محترم همسفر مصطفی، نگهبانی همسفر الياس و دبیری همسفر پوريا با دستور جلسه "وادی چهاردهم و تاثیرآن روی من" شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مصطفی هستم یک همسفر 

به عزیزانی که دیروز در اردوی درخت کاری شرکت کرده اند تبریک میگم. درباب دستور جلسه وادی چهاردهم، محبت که آخرین وادی هست و خود جناب مهندس در کتاب عشق کامل توضیح داده اند. من سی دی مثلث محبت را که گوش دادم برداشتم این بود که، محبت اول به خودمان هست بعد به خانواده مان و یا همین در کنار هم جمع شدن محبت است.

اولین محبتی، که به خودمان هست و درکش می‌کنیم؛ محبت مادر است. یعنی ما اولین موضوعی که لمس اش می‌کنیم مادرمان است و به این صورت که اگر بخواهیم عشق و محبت را از جهان هستی حذف بکنیم دیگر زندگی معنایی نخواهد داشت ؛ هر چیزی که در هستی وجود دارد محبت است برای مثال: مولکول های طلا دور هم جمع شده اند و یک معدن را تشکیل داده اند که انسان ها استخراج می‌کنند. آن محبت بی نشان، باعث ایجاد یک معدن شده و ما انسان ها هم همینطوری هستیم یا در حیوانات که کلیپ های شان در فضای مجازی هست که میبینیم حتی به غیر از هم نوع خودشان هم محبت دارن برای مثال: پرندگانی که دسته جمعی مهاجرت می‌کنند از مکانی به مکان دیگر و این ها همه بر اساس محبت است. قدرتی که ما انسان ها را از سایر موجودات متمایز می کند این است که؛ ما قدرت اختیار داریم قدرت اینو داریم که انتخاب کنیم و بزرگ‌ترین آموزگار ما خود هستی است که به ما خیلی موارد را یاد می دهد و اولین مولفش این است که ضد ارزش ها را آموزش می دهد یعنی اگر شب نبود ما درکی از روز نداشتیم و این موارد همه در کنار هم هستند که ما یاد بگیریم و یا ما به عنوان یک کشور اسلامی هستیم، در بحث  ادیان آن موضوعی که انسان ها را هم دین کرده همین محبت است و سرچشمه اش از آن پیام رسان است؛ حالا در دین خودمان حضرت محمد در زمان فتح مکه چقدر سختی کشیدن و عمو یشان کشته شد و زمانی که مکه را فتح کردند همه رو بخشیدن و اگر شاید اون بخشش و مهربانی نبود اینقدر اسلام گسترده نمی شد موضوع بعد در مورد قرآن است که هر سوره که می‌خواهد شروع بشود با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود یعنی محبت از آنجا سرچشمه می گیرد و نشان دهنده پیام محبت است.

آنچه هست یعنی آنچه که ما بر آن باور داریم و درکنار ما است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است یعنی انسان هایی که به ما محبتی ندارند و درکنار ما نیستند مانند ظروف تهی هستند و ماهم کاری به آنها نداریم.

دوست داشتن خود خیلی مهم است. در خانواده که گفتم اولین محبت مادر است و خانواده حرف اول را در کنگره میزند و برای خانواده، کنگره بهایی زیاد پرداخت کرده نمونه اش همین که ما در کنار مسافر مان هستیم و این بها را کنگره پرداخت کرده که ما در کنار یکدیگر باشیم و در کنار مسافران، ما هم آموزش بگیریم و بتوانیم خانواده خوبی را تشکیل بدهیم و بتوانیم از آن محبت واقعی پیروی کنیم.

درمورد دستور جلسه محبت خیلی نمی خواهم موضوع را سخت و پیچیده اش کنم.

موضوع بعدی که من خواستم در مورد اش صحبت کنم ماه رمضان است ماه رمضانی که ما در کنگره داریم کاملا متفاوت است و بچه ها هم میدانند روزه گرفتن از نظر علمی چقدر برای بدن مفید است و نحوه شکل گیری کنگره هم بر اساس ماه مبارک رمضان است که الهاماتی شد به جناب مهندس و کنگره کشف شد.

در پایان از تمامی دوستانی که به صحبت های من گوش دادند تشکر میکنم.

مرزبان خبری: همسفر علی 

عکاس: همسفر محمد جواد لژیون چهارم 

تایپ: همسفر مهدی لژیون چهارم 

ویرایش: همسفر امین لژیون دوم 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول 

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .