English Version
English

وادی عشق ستودنی است

وادی عشق ستودنی است

درخدمت یک زوج عاشق و خدمت‌گزار هستیم و با این عزیزان گفت‌وگویی ترتیب دادیم که از شما درخواست می‌کنیم با ما همراه باشید. راهنما همسفر زهرا و راهنما مسافر محمد با آنتی‌ایکس تریاک، شیره و الکل وارد کنگره شدند، ۱۴ماه سفر کردند به راهنمایی خانم منیره و آقای سلیمانی و نزدیک به ۱۰سال است که آزاد و رها هستند.

 

بفرمایید برای این که محبت جاری شود و شکل بگیرد چه مسائلی را می‌طلبد؟

وقتی‌که انسان خود‌ش را بشناسد و صفات بد خود را شروع به تغییردادن کند، قطعاً درونش با نور الهی روشن خواهد شد و آن‌جاست که محبت اندک‌اندک شکل می‌گیرد و جاری می‌شود و تا زمانی‌که‌ نور معرفت، دانایی و آگاهی رشد پیدا نکند محبت جاری نمی‌شود، به‌طور خلاصه اگر بگویم زمانی‌که انسان خودش را بشناسد و عاشق شود و دوست داشتن را از خود شروع کند این دوست داشتن را وسعت می‌بخشد و باعث دوست داشتن‌ همه مخلوقین هستی می‌شود و محبت جاری می‌شود، چون آن انسان خود را جزئی از هستی و هستی را بخشی از وجود خویش می‌داند.
 

به نظر شما چطور می‌توان با وجود عشق موانع را کنار بزنیم؟

عشق واقعی باعث نرم شدن انسان و بروز توانایی‌های او می‌شود، یعنی وقتی یک انسان به معنای واقعی عشق در درونش پدیدار می‌شود آن‌‌گاه با قدرت به سمت جلو حرکت می‌کند. عشق باعث بیداری‌ نیروهای انسان می‌شود و با آگاهی لازم و کافی مسیر رشد و ترقی را برای او روشن می‌نماید و هیچ سختی و یا مانعی نمی‌تواند او را از رسیدن به هدف خود باز دارد، چون این ساختار با قدرت تفکر عقل، ایمان و عشق شکل گرفته و ساختاری نیرومند خواهد بود. برای یافتن، آگاه شدن و آگاهی بخشیدن به قول استاد عقاب سفید: عشق قامت‌ها را راست و اندیشه‌ها را پاک و حیات را برای گزینش بهتر انسان تقویت و انسان را خلاق به جهت تمامی علوم آماده می‌کند.

 چه زمانی محبت به درجه خلوص می‌رسد؟

زمانی محبت به درجه خلوص می‌رسد که تزکیه و پالایش واقعی در انسان صورت گرفته باشد و از حس‌های منفی مانند حس کینه، نفرت، انتقام و حس‌های منفی دیگر دور شود. حس در انسان و طبیعت همه کار می‌کند چه مثبت و چه منفی با تزکیه و پالایش می‌توان از نیروی حس در جهت مثبت استفاده کرد و این تزکیه و پالایش به یک‌باره صورت نمی‌گیرد و مرحله به مرحله انجام می‌پذیرد و هر مرحله را باید با تفکر عبور نمود و توانایی لازم برای عبور از مرحله بعد در ما ایجاد شود. البته همان‌طور که آموختیم این حس‌ها که گوشه‌ای از اضداد هستند همیشه وجود دارند تا باعث تکامل ما گردند و انسان را به مقصد نهایی که همان آرامش است برساند. برای دریافت محبت باید ظرف وجودی خود را آماده دریافت محبت کنیم.
 

وادی چهاردهم چه تاثیری در زندگی شما داشته است؟
اگر بخواهم بدون اغراق بگویم هنوز در اول راه هستم یعنی تمام تلاشم را خواهم کرد تا محبت را بشناسم و اندازه و نحوه استفاده از آن را بیاموزم  و از آن در جهت سازندگی استفاده کنم و اگر بتوانم محبت را در درون خود بیدار کنم هم خود در آرامش هستم و هم دیگران و هستی.
 

یک جمله محبت آمیز به همسفرتان؟
ممنون بابت بودنت که بی‌منت محبت می‌کنید، بی‌مزد زحمت می‌کشید و بی‌توقع سعی در آرام نمودن درون ناآرام ما می‌نمایید.
 

کلام پایانی؟
آن‌چه باور است محبت است و آن‌چه نیست ظروف تهی است و در پایان از معلم راستین کنگره آقای مهندس دژاکام بابت تمام آموزش‌های ایشان بی‌نهایت تشکر می‌کنم و از شما عزیزان که در قسمت سایت خدمت می‌کنید سپاس‌گزارم .

 

به نظر شما عشق می‌تواند به نفرت تبدیل شود؟
عشق اگر عشق واقعی باشد هیچ‌وقت به نفرت تبدیل نمی‌شود، چون عشق نقطه مقابل نفرت است. همان‌طور که استاد سردار در خطابه اول (اضداد) فرمودند؛ اضداد مانند یک تکانه هستند برای بیداری انسان‌ها؛ پس منِ انسان هنگامی که با مشکلات و مسائل زندگی مواجه می‌شوم که حکم اضداد را دارند اغلب درگیر حس‌های منفی می‌شوم مثل خشم، ترس، کینه، نفرت و... درنتیجه از آن عشق و محبت درونی‌ام دور و دورتر می‌شوم؛ اما کافیست رویم را به سمت نور برگردانم و از رحمت خداوند غافل نشوم، اینجاست که خداوند معلمین واقعی و راستین مثل جناب آقای مهندس را در مسیر من قرار می‌دهد تا تحت آموزش قرار بگیرم و ذره‌ذره تزکیه و پالایش و به عشق نزدیک شوم.

 

شما به عنوان یک همسفر فکر می‌کنید همسفران عاشق هستند؟
صددرصد عاشق هستند، یک عاشق تمام عیار، عاشقانی که سوختند و از خود گذشتند؛ اما این‌که فقط عاشق باشند کافی نیست چون باید این عشق، عقل و ایمان را هم به همراه داشته باشد تا ما را به نتیجه مطلوب برساند. این‌که من به مسیری که خداوند روزی‌ام کرده ایمان داشته باشم و طبق قوانین سیستم حرکت کنم و این‌که فرمان‌بردار سیستم باشم و برای نزدیک شدن به فرمان عقل آموزش‌ها را تمام و کمال بگیرم و کاربردی کنم، چون وقتی با دانایی و معرفت حرکت کنم مسیر برایم روشن و نمایان می‌شود. اگر با این پارامترها حرکت کنم همیشه در تعادل و حالم خوش خواهد بود؛ حتی اگر مسافر به هر دلیلی به بی‌راهه رود همسفر می‌تواند با توان و قدرت بیشتری دوباره او را به مسیر برگرداند.
 

برداشت شما در مورد این جمله « انسان‌ها را به اندازه محبتی که در دل دارند تکریم کنید» چیست؟
از زمانی‌که انسان و جهان خاکی بنا شد خداوند از عشق خودش در دل ذرات دمید و تمام هستی را عشق در برگرفت. هر موجودی که عشق و محبت بیش‌تری داشته باشد زایش و تولید بیشتری هم خواهد داشت، دقیقا مثل درخت نخل و گردو  که بهترین و بیشترین محصول را به بار می‌آورند در نتیجه از ارزش بیشتری هم برخوردارند. حالا این مسئله در مورد انسان‌ها هم صادق است انسان‌هایی که عشق و محبت بیشتری دارند تمام انسان‌ها و تمام هستی را دوست دارند و در نتیجه انسان‌ها هم آن‌ها را دوست دارند و به آن‌ها احترام بیشتری می‌گذارند، دقیقا مثل جناب آقای مهندس که اسطوره عشق و محبت هستند و در مقابل ما اعضای کنگره که حاضریم یک جان نه بلکه صد جان فدای ایشان کنیم.
 

آیا دوست داشتن با عشق فرق می‌کند؟
بله تفاوت دارد، در مسئله دوست داشتن ما منافع خودمان را در نظر می‌گیریم و در مقابل کارهایی که انسان‌ها برای‌ ما انجام می‌دهند یا ویژگی‌هایی که انسان‌ها دارند دوست‌شان داریم و اغلب انسان‌های زیادی را دوست داریم؛ اما مقوله عشق فرق می‌کند در عشق حس‌ها عمیق‌تر است و خیلی‌ اوقات شخصی که ما عاشقش هستیم ممکن است هیچ ویژگی خاصی نداشته باشد و حتی در اکثر اوقات هیچ نفعی هم برای ما نداشته باشد و حتی آسیب هم به ما برساند؛ اما همچنان عاشق او می‌مانیم، در دوست داشتن ما دوست داریم بهترین چیز‌ها را از هر لحاظ داشته باشیم و شاید اغلب فقط چیزهای خوب را برای خودمان بخواهیم و از پیشرفت دیگران ناراحت باشیم؛ اما در مقوله عشق ما تمام خوبی‌ها را اول برای دیگران و بعد برای خودمان می‌خواهیم و از درد و رنج کشیدن دیگران غمگین می‌شویم، پس عشق بسیار باارزش و ستودنی‌ است، مثل عشق مادر یا پدر نسبت به فرزندش یا عشق همسفران کنگره نسبت به مسافران‌شان که همه جوره از سمت مسافر به آن‌ها لطمه وارد شده؛ اما همچنان آن‌ها عاشق هستند.
 

یک جمله محبت‌آمیز به مسافرتان؟
به از این چه شادمانی که تو جانی و جهانی.
 

صحبت پایانی؟
برای نزدیک شدن به حق باید قلبی به نرمی مخمل داشت. خدا را شکر که عضو کنگره هستیم و با آموزش‌های ناب کنگره می‌توانیم محبت درون‌مان را به درجه خلوص بیشتری برسانیم تا بتوانیم به عشق واقعی که عشق الهی است نزدیک‌تر شویم، در پایان از مسئولین پرتلاش سایت بی‌نهایت سپاس‌گزارم، سپاس از شما عزیزان که وقت گران‌بهای خود را برای خواندن مطالب گذاشتید.

مصاحبه کننده: همسفر نسیم رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون دوم)

ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم

ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .